Onlangs kreeg ik een "kapotte" Asus laptop tot mijn beschikking. Het toestel werd niet meer gebruikt omdat de harde schijf kapot was. Wanneer ik de SMART waarden uitlas werd dit ook bevestigt. Ik heb toen de harde schijf vervangen en een nieuwe windows installatie uitgevoerd.
Het systeem heeft enkele dagen gewerkt tot het uit het niets niet meer wil opstarten. Het toestel wordt aangezet en het scherm blijft zwart. Cpu ventilator gaat aan + bijhorende led's en daar blijft het bij. Het toestel uitzetten en opnieuw starten geeft een 1/20 kans dat hij opeens magisch wel boot. Dit is zo enkele dagen blijven werken tot op het punt dat het nu totaal niet meer werkt. (bios post totaal niet meer)
Dingen die ik zelf geprobeerd heb:
- bios updaten (toen hij nog boot)
- extern scherm aanhangen (maakt geen verschil)
- harde schijf vervangen door een ander exemplaar
- bios batterij verwijderen
- ram losmaken en vastmaken, wifi kaart losmaken en vastmaken
- met of zonder batterij geprobeerd
Niets lijkt te helpen. Ik begin te vrezen dat het moederbord / bios stuk is en dat het een verloren zaak is. Zijn er nog dingen die ik kan proberen?
Het systeem heeft enkele dagen gewerkt tot het uit het niets niet meer wil opstarten. Het toestel wordt aangezet en het scherm blijft zwart. Cpu ventilator gaat aan + bijhorende led's en daar blijft het bij. Het toestel uitzetten en opnieuw starten geeft een 1/20 kans dat hij opeens magisch wel boot. Dit is zo enkele dagen blijven werken tot op het punt dat het nu totaal niet meer werkt. (bios post totaal niet meer)
Dingen die ik zelf geprobeerd heb:
- bios updaten (toen hij nog boot)
- extern scherm aanhangen (maakt geen verschil)
- harde schijf vervangen door een ander exemplaar
- bios batterij verwijderen
- ram losmaken en vastmaken, wifi kaart losmaken en vastmaken
- met of zonder batterij geprobeerd
Niets lijkt te helpen. Ik begin te vrezen dat het moederbord / bios stuk is en dat het een verloren zaak is. Zijn er nog dingen die ik kan proberen?