[iPhone] iMessages versus SMS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Ik gebruik iMessage al zolang het kan, maar toch heb ik er wat “problemen” mee, of ik begrijp het systeem misschien niet goed genoeg.
situatie:
iPhone gebruikt iMessage. iMessage komt binnen op bijbehorend 06 nummer. Ik verzend ook iMessages met bijbehorend 06 nummer. Echter en zijn ook een 3 tal email adressen gekoppeld aan iMessage.
iPhone familie lid is op een zelfde manier ingericht. Familie lid bevindt zich in het buitenland. Ik stuur bericht, welke automatisch een imessage wordt. Echter familie lid heeft geen internet in buitenland, iMessage komt niet aan, want wordt afgeleverd op zijn iPad welke nog thuis ligt en gekoppeld is aan dezelfde email adressen als de iphone.
Hoe los ik dit op? Ik weet dat je soms een bericht opnieuw als tekst bericht (sms) kunt verzenden maar dit lukt lang niet altijd.
Hoe hebben jullie iMessage ingesteld op je iPhone/iPAd? Ik wil eigenlijk wat meer controle hebben over “berichten” zodat ik bepaal wat een sms wordt en wat een iMessage.

[ Voor 6% gewijzigd door chippie777 op 15-08-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kunt toch als een je een iMessage verstuurd en direct erna op de ballon drukt kiezen of hij als SMS gaat? Dat is in ieder geval de manier waarop ik het altijd doe

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
En anders zou ik iMessage uitzetten voordat je het bericht verstuurd. Dan weet je iig zeker dat het als SMS wordt verstuurd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Donstil schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:01:
Je kunt toch als een je een iMessage verstuurd en direct erna op de ballon drukt kiezen of hij als SMS gaat? Dat is in ieder geval de manier waarop ik het altijd doe
Dit lukt helaas niet altijd, meestal niet zelfs, blijkbaar is imessage te snel.
Hoedje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:07:
En anders zou ik iMessage uitzetten voordat je het bericht verstuurd. Dan weet je iig zeker dat het als SMS wordt verstuurd.
Dit is inderdaad hoe ik het nu doe, maar dat komt omdat ik weet dat de persoon in het buitenland is en geen internet heeft. Maar weet je dit niet dan wordt weliswaar aangegeven dat een iMessage is afgeleverd maar je weet dus niet op welk device van die persoon. Dit zou zo maar een device kunnen zijn wat die persoon niet bij zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De ontvanger van jouw sms/imessage is natuurlijk de enige die weet waar hij uithangt en welke apparaten hij bij zich heeft. Hij moet dus imessage uitzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Sendy op 15-08-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
chippie777 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:14:
Dit is inderdaad hoe ik het nu doe, maar dat komt omdat ik weet dat de persoon in het buitenland is en geen internet heeft. Maar weet je dit niet dan wordt weliswaar aangegeven dat een iMessage is afgeleverd maar je weet dus niet op welk device van die persoon. Dit zou zo maar een device kunnen zijn wat die persoon niet bij zich heeft.
Sendy schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:21:
De ontvanger van jouw sms/imessage is natuurlijk de enige die weet waar hij uithangt en welke apparaten hij bij zich heeft. Hij moet dus imessage uitzetten.
Dan sluit ik me aan bij Sendy. Je kunt niet zien op welk apparaat een bericht wordt afgeleverd. Dat is echt de verantwoordelijkheid van de ontvangen. Dus dan zal je eerder moeten kijken naar een alternatief. WhatsApp is dan handig omdat het alleen op telefoons draait (jailbreak uitgesloten) en je kunt zien of het bericht wordt gelezen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
chippie777 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Dit lukt helaas niet altijd, meestal niet zelfs, blijkbaar is imessage te snel.
Oefenen, mij is het nog nooit niet gelukt namelijk.
(Nou hebben de mensen die ik moet bereiken in het buitenland daar vaak ook gewoon internet maar dan nog, de keren dat dit niet zo was ging het prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Stuur lang ingedrukt houden toch? Dan kan je kiezen het als sms te verzenden, waarbij je zeker weet dat het op een 06 afgeleverd wordt ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als iMessage niet binnen een bepaalde tijd (meen 5 minuten) het bericht weet af te leveren wordt 'ie automatisch als SMS verstuurd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:07:
Stuur lang ingedrukt houden toch? Dan kan je kiezen het als sms te verzenden, waarbij je zeker weet dat het op een 06 afgeleverd wordt ;)
Dat werkt hier niet (wist ook niet dat het kon btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:07:
Dat wist ik niet, maar het lukt mij ook niet. Ik tik een tekst druk op stuur en houd dit vast maar hoe lang ik dit ook doe er komt geen keuze. Zodra ik stuur los laat wordt bericht verzonden. Ben ik dan snel genoeg dan kan ik het bericht nogmaals aanklikken en kiezen om het als sms te versturen.
CyBeR schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:09:
Als iMessage niet binnen een bepaalde tijd (meen 5 minuten) het bericht weet af te leveren wordt 'ie automatisch als SMS verstuurd.
Klopt, maar wanneer je als ontvanger, meerdere devices hebt met iMessage erop en op een van die devices wordt het bericht afgeleverd dan wordt er geen sms gestuurd naar de telefoon die geen internet heeft. Immers bericht is afgeleverd aan de ontvanger. Maakt voor iMessage niet uit op welk apparaat/device.
Hoedje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

[...]

Dan sluit ik me aan bij Sendy. Je kunt niet zien op welk apparaat een bericht wordt afgeleverd. Dat is echt de verantwoordelijkheid van de ontvangen. Dus dan zal je eerder moeten kijken naar een alternatief. WhatsApp is dan handig omdat het alleen op telefoons draait (jailbreak uitgesloten) en je kunt zien of het bericht wordt gelezen.
Daar lijkt het inderdaad op, wel iets om rekening mee te houden. Het zegt dus ook niets of er komt te staan afgeleverd. Jij weet niet waar het bericht is afgeleverd en of het überhaupt bij de persoon is aangekomen. Het is in ieder geval aangekomen op een apparaat van de desbetreffende persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk staan z'n instellingen niet goed, want ik krijg alle iMessages gewoon overal tegelijk binnen. Ze worden voor zo ver ik weet op alle apparaten afgeleverd tenzij je het zelf anders instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
johnkeates schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:40:
Waarschijnlijk staan z'n instellingen niet goed, want ik krijg alle iMessages gewoon overal tegelijk binnen. Ze worden voor zo ver ik weet op alle apparaten afgeleverd tenzij je het zelf anders instelt.
Klopt, maar wat gebeurt er wanneer je iPhone geen internet heeft (geen wifi geen 3G)? Dan komt het bericht op je overige apparaten binnen (bijvb. op je iPad) maar niet op je iPhone. Er wordt dan niet automatisch een sms verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:26
Je kunt een nieuw gesprek aanmaken en dan expliciet kiezen voor het 06 nummer Ipv het Apple account. De conversatie is dan groen (sms) ipv blauw (iMessage).
Dat kan ook via contacten met de knop "verstuur bericht".

Vaak kun je ook direct na het zenden op de ballon tappen en kiezen voor sms. Maar misschien is je WiFi daar te snel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:20
jeroen3 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:29:
Je kunt een nieuw gesprek aanmaken en dan expliciet kiezen voor het 06 nummer Ipv het Apple account. De conversatie is dan groen (sms) ipv blauw (iMessage).
Dat kan ook via contacten met de knop "verstuur bericht".
Als iemand zijn iMessage heeft gekoppeld aan zijn telefoonnummer, dan is dat dus niet mogelijk. Want dan selecteert jouw telefoon automagisch iMessage op het desbetreffende telefoonnummer.

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 16-08-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien rare oplossing, maar als je zelf je 4G en WiFi even uitzet, dan verstuurd dan lukt dat niet, en dan even selecteren van 'verstuur als sms', daarna je WiFi of 4G weer aanzetten.
Pagina: 1