Ziggo Ubee 3226 modem/router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Ziggo heeft mij de Ubee 3226 router aangeboden. Deze zou hoge Wifi snelheden halen (tegen de 200Mbps).

Heeft iemand hier (goede) ervaringen mee?

In het verleden heb ik een Technicolor gekregen ipv een Cisco router die niet hoger kwam dan 40-50Mbps via Wifi. Op de forum vind ik veel andere types Ubee, maar niet de 3226. Volgens de Ziggo medewerker is dit model sinds 1,5 jaar in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 17:57
Waarom gebruik je de Technicolor niet meer?

Die is op papier superieur (802.11ac) mits je compatible hardware gebruikt.

EDIT: Waarschijnlijk een oude UPC-technicolor, dan gaat bovenstaande niet op..

En dat 'tegen de 200 Mbps' kun je vergeten met die 3226 (of uberhaupt op 2.4 GHz), dat is simpelweg niet realistisch.

[ Voor 15% gewijzigd door Thralas op 15-08-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thralas schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:45:
Waarom gebruik je de Technicolor niet meer?

Die is op papier superieur (802.11ac) mits je compatible hardware gebruikt.
Hoho, je weet niet welke Technicolor. "In het verleden" zal het vrijwel zeker niet de TC7210 zijn met WiFi-ac enzo. Verwacht eerder de TC7200, die heeft zelfde specs als de Ubee EVW3226, (WiFi-n, ofwel 2.4GHz danwel 5GHz, niet beide tegelijk) maar de Ubee heeft betere antennes.
En dat 'tegen de 200 Mbps' kun je vergeten met die 3226 (of uberhaupt op 2.4 GHz), dat is simpelweg niet realistisch.
In 2.4GHz inderdaad niet realistisch. In 5GHz prima te doen, iig in zelfde kamer. Die Ubee is geen high-end apparaat, maar wat hij doet doet hij goed.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 17:57
dion_b schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:25:
Hoho, je weet niet welke Technicolor. "In het verleden" zal het vrijwel zeker niet de TC7210 zijn met WiFi-ac enzo. Verwacht eerder de TC7200, die heeft zelfde specs als de Ubee EVW3226, (WiFi-n, ofwel 2.4GHz danwel 5GHz, niet beide tegelijk) maar de Ubee heeft betere antennes.
Woeps. Helemaal vergeten dat UPC nu ook Ziggo heet en andere modemrouters gebruikte. Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.

Dan nog blijft de vraag wat TS nu heeft staan, om te bepalen of die 3226 een verbetering gaat oplossen. En met welke hardware, zonder 5 GHz geen 200 Mbps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Dank. Ik had idd de Technicolor TC7200 die het prima deed. Uiteindelijk heb ik mn contract beeindigd om 2 redenen:

- Geen goede korting kunnen bedingen
- Cut the cord (alleen npo1-3, netflix, hbo, kpn play)

Ziggo belde nadat ik alles teruggestuurd had voor een betere aanbieding.

Zou ik nu de nieuwe technicolor kunnen vragen met 802.11ac? Dan gebruik ik wel de Horizon voor de apparaten die nog op de n standaard zitten. Of ik heb zelfs nog DLink routers die dat kunnen. Of weet iemand of ze daar niet zo scheutig mee zijn? De ac router sturen bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Net contact gehad met Ziggo. Volgens de medewerker hebben ze de Technicolor TC7210 uitegefaseerd en leveren ze alleen maar Ubee tegen woording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij woon jij in voormalig UPC gebied, waar de TC7210 niet gebruikt wordt en besloot een helpdesker dat op creatieve wijze te vertellen :X

Maar goed, voor we het over andere modems hebben even de basics:

- hoe wonen jullie (appartement vs (rijtjes)huis, leeftijd/bouwmateriaal etc)?
- hoe zit het met de client devices? Ondersteunt alles 5GHz?

Best-case heb je een bescheiden appartement en ondersteunt alles 5GHz. Dan kun je de EVW3226 op 5GHz zetten en klaar tot en met 200Mbps (althans, op de laptops - dit soort snelheid ga je op een telefoon oid nooit halen)

Worst-case woon je in een vrij grote, erg goed geisoleerde betonbunker van een woning, waar zelfs 2.4GHz niet op alle plekken gaat dekken en hoge snelheden hooguit op zelfde verdieping haalbaar zijn. Oh, en 3/4 van je apparaten kan geen 5GHz aan. Dan zul je per verdieping sowieso een dualband AP op moeten hangen, en daarmee vergeleken zijn specs van modem vrij irrelevant :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Het is een oude appartement met in een hele drukke stad. Er zijn makkelijk 20+ ssid's te zien als je wifi verbinding wil maken. Navraag bij een aantal buren en het blijkt dat sommige al meerdere routers hebben ingezet op zowel 2,4Ghz als 5Ghz. Dat is ook te zien als je een wifi scan doet. Vandaar dat ik aan 802.11ac dacht.

Alle apparaten hier kunnen op 5Ghz wifi. De meesten zelfs op 802.11ac.

Het zou fijn zijn om zowel mn buren te ontwijken als ze niet tot last zijn door op het veel minder gebruikte ac te zitten. En ala dat met de TC7210 op 1 apparaat kan, zou dat helemaal geweldig zijn.

Helaas geen Technicolor meer volgens de Ziggo medewerker. Dus toch maar kijken of het goed gaat met n op 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Met 200Mbps wordt hier de WAN snelheid bedoeld, niet de LAN wireless snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

androids schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:32:
Het is een oude appartement met in een hele drukke stad. Er zijn makkelijk 20+ ssid's te zien als je wifi verbinding wil maken. Navraag bij een aantal buren en het blijkt dat sommige al meerdere routers hebben ingezet op zowel 2,4Ghz als 5Ghz. Dat is ook te zien als je een wifi scan doet. Vandaar dat ik aan 802.11ac dacht.

Alle apparaten hier kunnen op 5Ghz wifi. De meesten zelfs op 802.11ac.

Het zou fijn zijn om zowel mn buren te ontwijken als ze niet tot last zijn door op het veel minder gebruikte ac te zitten. En ala dat met de TC7210 op 1 apparaat kan, zou dat helemaal geweldig zijn.

Helaas geen Technicolor meer volgens de Ziggo medewerker. Dus toch maar kijken of het goed gaat met n op 5Ghz.
Zoals gezegd, die medewerker roept kul, Technicolor modems worden volop uitgerold door Ziggo, maar niet waar jij woont...

Maar goed, als alles 5GHz aankan zou ik in een klein, oud appartementje gewoon dat ding op 5GHz instellen en dan liefst ook in high-power DFS-gebied (> kanaal 100). Daar is het waarschijnlijk nog erg rustig, bovendien mag je daar 1W ipv 200mW zenden. Dat is geen dag en nacht verschil, maar elk beetje helpt.

WiFi-ac levert je bij goed signaal snellerer verbindingen op, maar helpt niet tegen zwak signaal of interferentie. Ik zou gewoon met huidig apparaat proberen, daar zou je zoals gezegd 200Mbps mee moeten kunnen halen met een laptop of tablet die 2x2 MiMo doet. 1x1 SiSo zal niet geheel verrassenderwijs vrijwel exact de helft halen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Dank, zodra alles binnen is ga ik het op die manier proberen.
Pagina: 1