Hoi,
Als het te lang zie tl;dr
tl;dr: Laptop is traag en heet (Zelfs na nieuwe drivers),
daarnaast Nvidia videokaart wss defect, zwart scherm ( er is wel een mogelijkheid om Intel onboard graphics te gebruiken).
Heeft koelpasta nog nut?
Wat is de oplossing?
ik heb hier een werkende Dell Vostro 1720 uit juni 2009,
Sinds april 2014 heb ik er Windows 7 Pro 32 bit erop gezet (was eerst XP Pro). Omdat de laptop niet van mij is, en hij geen schone installatie wilde, is er nieuwere Windows eroverheen geïnstalleerd.
Helaas op dat punt ging het mis, laptop liep telkens vast onder word en chrome enz. en vaak bij willekeurige momenten. Ook was hij heel traag
Toen zag ik dat de drivers niet compatibel waren met W7.
Ik heb recenter drivers voor de volgende geinstalleerd
Alps trackpad
Intel GM45/PM45 chipset
ingebouwde webcam van Creative
Nvidia videokaart (9600m GS)
O2micro flash memory card reader
Nieuwere BIOS durfde ik niet aan en waarschijnlijk alleen nodig als je HDD verving door een SSD.
Er was geen W7-driver voor wifikaart van Broadcom/Dell.
Ik heb het toen opgelost met Vista driver. Later heb ik Intel Dual Band Wireless-AC 7260 half minicard mPCIe gekocht en die was wel W7 compatibel.
Hoera nu loopt ie niet meer vast in Chrome en Word, en is de laptop een stuk sneller geworden.
maar nu slaat het noodlot toe. Bij gamen van GTA IV en Simcity 4 wordt het scherm na 15 minuten zwart.
Volgens de gebruiker zag ie een keer zwart en in het midden 4 flikkerende blokjes.
Scherm bleef zwart.
Is de videokaart hier overleden of niet?
Ik heb gehoord van reball, maar dat is toch te duur? Laptop heeft marktwaarde van 100 euro.
De laptop is vaak na 15 minuten gloeiend heet. Moet er een nieuwe koelpasta op?
Of moet ik in de BIOS Intel Graphics aanzetten en Nvidia uitzetten ( ik hoop dat dat er tussen staat in de BIOS)
En verder blijf de laptop erg traag doen. Ik heb het idee dat er iets in de laptop een bottleneck vormt.
De laptop is zelfs trager dan de laptop van mijn ander familielid die enige verschillen zijn Windows 7 pro 64 bit en Intel graphics, CPU en harde schijf zijn hetzelfde.
De specificaties van de laptop zijn.
Intel C2D P8600
Nvidia Geforce 9600m GS
4 GB RAM (3,2 GB beschikbaar geloof ik)
320 GB HDD
Zit er nog leven in Vostro 1720?
Als het te lang zie tl;dr
tl;dr: Laptop is traag en heet (Zelfs na nieuwe drivers),
daarnaast Nvidia videokaart wss defect, zwart scherm ( er is wel een mogelijkheid om Intel onboard graphics te gebruiken).
Heeft koelpasta nog nut?
Wat is de oplossing?
ik heb hier een werkende Dell Vostro 1720 uit juni 2009,
Sinds april 2014 heb ik er Windows 7 Pro 32 bit erop gezet (was eerst XP Pro). Omdat de laptop niet van mij is, en hij geen schone installatie wilde, is er nieuwere Windows eroverheen geïnstalleerd.
Helaas op dat punt ging het mis, laptop liep telkens vast onder word en chrome enz. en vaak bij willekeurige momenten. Ook was hij heel traag
Toen zag ik dat de drivers niet compatibel waren met W7.
Ik heb recenter drivers voor de volgende geinstalleerd
Alps trackpad
Intel GM45/PM45 chipset
ingebouwde webcam van Creative
Nvidia videokaart (9600m GS)
O2micro flash memory card reader
Nieuwere BIOS durfde ik niet aan en waarschijnlijk alleen nodig als je HDD verving door een SSD.
Er was geen W7-driver voor wifikaart van Broadcom/Dell.
Ik heb het toen opgelost met Vista driver. Later heb ik Intel Dual Band Wireless-AC 7260 half minicard mPCIe gekocht en die was wel W7 compatibel.
Hoera nu loopt ie niet meer vast in Chrome en Word, en is de laptop een stuk sneller geworden.
maar nu slaat het noodlot toe. Bij gamen van GTA IV en Simcity 4 wordt het scherm na 15 minuten zwart.
Volgens de gebruiker zag ie een keer zwart en in het midden 4 flikkerende blokjes.
Scherm bleef zwart.

Is de videokaart hier overleden of niet?
Ik heb gehoord van reball, maar dat is toch te duur? Laptop heeft marktwaarde van 100 euro.
De laptop is vaak na 15 minuten gloeiend heet. Moet er een nieuwe koelpasta op?
Of moet ik in de BIOS Intel Graphics aanzetten en Nvidia uitzetten ( ik hoop dat dat er tussen staat in de BIOS)
En verder blijf de laptop erg traag doen. Ik heb het idee dat er iets in de laptop een bottleneck vormt.
De laptop is zelfs trager dan de laptop van mijn ander familielid die enige verschillen zijn Windows 7 pro 64 bit en Intel graphics, CPU en harde schijf zijn hetzelfde.
De specificaties van de laptop zijn.
Intel C2D P8600
Nvidia Geforce 9600m GS
4 GB RAM (3,2 GB beschikbaar geloof ik)
320 GB HDD
Zit er nog leven in Vostro 1720?
Trein?