Windows 10 Licentiecode uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-04 10:29
Beste medetweakers

Ik ben sinds de lancering van windows 10 overgegaan
Alleen bij een clean install vraagt hij om mijn licentie van windows 10 die ik niet bezit

Deze is op mijn hardware geregistreerd blijft dit na een jaar ook zo of moet ik hem dan alsnog kopen
Als ik een clean install wil doen?

Kan ik mijn licentiecode ook uitlezen dermate een programma zodat ik bij een verse installatie altijd mijn code kan invoeren?

Alvast bedankt voor jullie medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Je krijgt pas een keycode na een upgrade van microsoft en die komt dan automatisch in je "bios"

De key die nu in je computer gebakken is zegmaar is van je Windows 8 en die gaat niet werken ( en w7 anders een sticker )

Je moet dus nu eerst terug naar je originele OS en daarvandaan upgraden ( eerst je oude OS installeren en activeren en dan upgraden ) en dan heb je pas een Windows 10 code en daarna kan je hem altijd uitlezen en opnieuw installeren.

Windows 10 code's zijn er op dit moment nog niet voor een kale installatie, tenzij zoals aangegeven je een upgrade heb gehad en vervolgens daarna de code uitgelezen heb en dan een nieuwe clean install doet.

Tenzij je natuurlijk dat al gedaan heb eerst de upgrade en toen de kale instal :+

[ Voor 24% gewijzigd door Mektheb op 15-08-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 09:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Niets invoeren en gewoon 'skip' indien deze optie niet aanwezig is moet je even je installatie medium aanpassen.

ei.cfg op je usb (dvd is even anders) en daar van maken :

[EditionID]
Professional
[Channel]
Retail
[VL]
0
Mektheb schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:53:
Fout :).

Je krijgt pas een keycode na een upgrade van microsoft en die komt dan automatisch in je "bios"

De key die nu in je computer gebakken is zegmaar is van je Windows 8 en die gaat niet werken ( en w7 anders een sticker )

Je moet dus nu eerst terug naar je originele OS en daarvandaan upgraden ( eerst je oude OS installeren en activeren en dan upgraden ) en dan heb je pas een Windows 10 code en daarna kan je hem altijd uitlezen en opnieuw installeren.

Windows 10 code's zijn er op dit moment nog niet voor een kale installatie, tenzij zoals aangegeven je een upgrade heb gehad en vervolgens daarna de code uitgelezen heb en dan een nieuwe clean install doet.
Fout :)

Je krijgt GEEN key, en de key die aanwezig is kun je niet gebruiken bij de installatie.

Indien de upgrade al uitgevoerd is en geactiveerd kun je krijgen dat de 'skip' optie niet aanwezig is (om onbekende redenen). MS registreert je 'hardware ID' als je een succesvolle W10 upgrade gedaan hebt, daarna kun je gewoon installeren/recover doen !ZONDER KEY IN TE VOEREN! en dan is hij gewoon geactiveerd.

[ Voor 72% gewijzigd door prutser001 op 15-08-2015 10:57 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Uitlezen hoeft zelfs niet, want windows activeert (na de eerste upgrade) gewoon bij een clean install automatisch. De key zal toch een generieke zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
maratropa schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:55:
Uitlezen hoeft zelfs niet, want windows activeert (na de eerste upgrade) gewoon bij een clean install automatisch. De key zal toch een generieke zijn.
Maar niet als hij hiervoor nooit een upgrade gedaan heeft en gelijk vanaf dag 1 een clean install gedaan heeft.

Dan heb je dus geen code.

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 15-08-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Mektheb schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:53:

Tenzij je natuurlijk dat al gedaan heb eerst de upgrade en toen de kale instal :+
Ik heb al een upgrade gedaan en daarna clean install

Zodra ik bij de licentiecode bij install op oversla druk dan is mijn windows wel al geactiveerd alleen zou het fijn vinden dat ik de code erbij had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ah dat is helder

Dan moet het met 1 van deze wel lukken.
http://www.nextofwindows....oem-product-key-from-bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Werkt die ook met windows 10?
Zie namelijk alleen windows 8 en 7 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:45

spartacusNLD

This is Sparta!!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B4yFT5o.png

waarom wil je de key hebben dan? je kan er namelijk helemaal niks mee.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
marcelmaria schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

Werkt die ook met windows 10?
Zie namelijk alleen windows 8 en 7 staan
Zolang je ze pakt zoals voor W8 werkt het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-02 15:41
Of je gebruikt Magical Jelly Bean. Heeft ook een printoptie om de key gelijk uit te printen.
Gratis programma, probeert je wel een toolbar aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:50

DarkSide

theres no place like ::1

marcelmaria schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Ik heb al een upgrade gedaan en daarna clean install

Zodra ik bij de licentiecode bij install op oversla druk dan is mijn windows wel al geactiveerd alleen zou het fijn vinden dat ik de code erbij had
En dan heb je 'een' code. En dan? Als je daarna een clean install doet kan je niets met die code.
Ook niet op een andere PC.
Het is hetzelfde als dat je weet dat je moederbord gemaakt is door machine 24 in fabriek 1 in china oid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Dank jullie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals hierboven is vermeld, aan de key heb je niets want het is een generieke key. Daar kan je niets mee op hardware die geen eerdere activatie heeft gehad via een upgrade. Als je moederbord over precies een jaar stuk gaat, heb je pech en kan je niet meer gratis W10 draaien. De gratis upgrade periode eindigt op 29 juli 2016, dus al heb je een retail versie van Windows 7, 8 of 8.1, je zal dan moeten betalen voor W10.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-02 15:41
DarkSide heeft gelijk dat het nut van het hebben van de key eigenlijk nul is.

ter info:
Zelf heb ik een computer geupgraded van W8.1 naar W10 en geactiveerd. Na vervolgens het moederbord te hebben vervangen werkte die key ook niet meer en kon ik dus weer beginnen bij W8.1 waarvan ik wel de W8 key had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05 18:34
Maar ik heb geupgrade met een tool de key achterhaald ingevuld (ja idd niet goed delezen dat het niet nodig was)en nu wil die niet meer activeren , hoe nu verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
piotr123 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:54:
(ja idd niet goed delezen dat het niet nodig was)en nu wil die niet meer activeren , hoe nu verder ?
nog een keer goed lezen hoe het wel moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:50
Hier heb ik om de reden van de hardware een paar Windows 8.1 Pro keys nog niet geupgrade naar Windows 10. Ik verander namelijk nog wel eens van hardware.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:22
DarkSide schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:10:
[...]

En dan heb je 'een' code. En dan? Als je daarna een clean install doet kan je niets met die code.
Ook niet op een andere PC.
Het is hetzelfde als dat je weet dat je moederbord gemaakt is door machine 24 in fabriek 1 in china oid.
Wat nou als je om de half jaar bijna al je onderdelen vervangt( dus bv nieuwe mobo, gpu, cpu en moederbord)
Moet je dan ook weer een nieuwe licentie hebben?

Zo te lezen werkt die licentie niet meer, maar wat als je nu een licentie koopt en je vervangt de boel weer, moet je dan weer een nieuwe licentie hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door jaaoie17 op 16-08-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan is een OEM-licentie blijkbaar niet geschikt voor jouw doeleinden, en schakel je over op een Retail-licentie. Kan je activeren zovaak je wilt (nou ja, je moet het natuurlijk geen tientallen keren per dag doen...).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:50

DarkSide

theres no place like ::1

jaaoie17 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:24:
[...]

Wat nou als je om de half jaar bijna al je onderdelen vervangt( dus bv nieuwe mobo, gpu, cpu en moederbord)
Moet je dan ook weer een nieuwe licentie hebben?

Zo te lezen werkt die licentie niet meer, maar wat als je nu een licentie koopt en je vervangt de boel weer, moet je dan weer een nieuwe licentie hebben?
IDD dat is de beperking van een OEM licentie. Dat is altijd al zo geweest.
een Extra HDD toevoegen, of geheugen is meestal geen probleem. Maar moederbord vervangen wel.
MS ziet dat als een nieuwe PC en de licentie is PC gebonden dus dien je een nieuw OS te kopen.
Maar als jij elk jaar een nieuw Moederbord koopt met nieuwe CPU dan kan je idd beter retail kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Reepje schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:04:
[...]

nog een keer goed lezen hoe het wel moet?
Volgens mij is dat te laat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:04

FCC

piotr123 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:32:
[...]

Volgens mij is dat te laat......
Dan moet je eerst weer je oude Windows (7 of 8 ) installeren en dan weer de upgrade uitvoeren. (is trouwens een heel topic over installeren en de bijkomende vragen/problemen ;))

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Onderstaande knippen en plakken in notepad en opslaan als bestandsnaam.VBS
(zonder haakjes)

"
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function
"

Succes!

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 10:49
Is volgens mij al tig keer voorbijgekomen in het topic.
Het heeft geen nut de key uit te lezen na een upgrade, want het is een generieke key.

Toevallig deze keys uitgelezen?
  • Windows 10 Home: YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7
  • Windows 10 Pro: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
FCC-gast schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:41:
[...]

Dan moet je eerst weer je oude Windows (7 of 8 ) installeren en dan weer de upgrade uitvoeren. (is trouwens een heel topic over installeren en de bijkomende vragen/problemen ;))
Dank je wel, heb ook in dat topic gekeken en toen dit toegepast en het zaakje is weer oke. Netjes geactiveerd. Het viel me wel op dat de vraag over een code nu helemaal niet kwam, net als bij een andere laptop die heb waar win 7 op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:04

FCC

piotr123 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:44:
[...]

Dank je wel, heb ook in dat topic gekeken en toen dit toegepast en het zaakje is weer oke. Netjes geactiveerd. Het viel me wel op dat de vraag over een code nu helemaal niet kwam, net als bij een andere laptop die heb waar win 7 op stond.
Goed om te horen!

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Laatst online: 20:23
Over hardware vervangen,mijn onboard netwerkkaart ging stuk.
Dus een nieuw netwerkkaarje gekocht en windows 10 ging meteen over zijn nek.
Niet meer geactiveerd dus..lekker toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ketho schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 03:02:
Is volgens mij al tig keer voorbijgekomen in het topic.
Het heeft geen nut de key uit te lezen na een upgrade, want het is een generieke key.

Toevallig deze keys uitgelezen?
  • Windows 10 Home: YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7
  • Windows 10 Pro: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Heb een andere key. Maar dat komt ook omdat ik geen upgrade heb gedaan. Gewone een schone install vanaf de insider preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20

TheVMaster

Moderator WOS
technomania schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Heb een andere key. Maar dat komt ook omdat ik geen upgrade heb gedaan. Gewone een schone install vanaf de insider preview.
En jij hebt wel een geactiveerde Windows 10 versie nu dan? En wat kom je tegen als je je eigen key (of een gedeelte ervan) door Google haalt?\

By default krijg je, zoals al een aantal keren genoemd, een generieke key als je een upgrade gedaan hebt van Windows 7/8.1 naar Windows 10...

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 17-08-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600827

Hallo, Ik hoor veel mensen zeggen dat de code hardware gebonden is maar is het niet specifiek Moederbord gebonden ofzo? Zou het raar vinden als ik een andere videokaart in mn pc wil bouwen dan weer opnieuw te upgraden...

Graag hoor ik reactie

Gr Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

TheVMaster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:50:
[...]

En jij hebt wel een geactiveerde Windows 10 versie nu dan? En wat kom je tegen als je je eigen key (of een gedeelte ervan) door Google haalt?\

By default krijg je, zoals al een aantal keren genoemd, een generieke key als je een upgrade gedaan hebt van Windows 7/8.1 naar Windows 10...
Ik héb een geactiveerde versie van Windows10 (Pro) en als ik mijn uitgelezen key invoer op google vind ik hem niet. Niet volledig iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 600827 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:32:
Hallo, Ik hoor veel mensen zeggen dat de code hardware gebonden is maar is het niet specifiek Moederbord gebonden ofzo? Zou het raar vinden als ik een andere videokaart in mn pc wil bouwen dan weer opnieuw te upgraden...

Graag hoor ik reactie

Gr Jordy
Kapen van een topic is niet erg netjes. Je vraag is ook al een paar keer hier beantwoord (niet dit topic, maar wel dit forum). Als je had gezocht, had je 't dus geweten. ;)
Maar nee, een videokaart wisselen zou geen heractivatie moeten veroorzaken. Een nieuw moederbord, zelfs als dit hetzelfde type en model is, kan dat wel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600827

Hero of Time schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:18:
[...]

Kapen van een topic is niet erg netjes. Je vraag is ook al een paar keer hier beantwoord (niet dit topic, maar wel dit forum). Als je had gezocht, had je 't dus geweten. ;)
Maar nee, een videokaart wisselen zou geen heractivatie moeten veroorzaken. Een nieuw moederbord, zelfs als dit hetzelfde type en model is, kan dat wel.
Bedankt voor je reactie achteraf is dit niet zo netjes sorry hiervoor :o maar bedankt voor je reactie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 897367

*knip* niet nodig om reclame te maken

[ Voor 79% gewijzigd door TheVMaster op 15-03-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 897367

het was niet de publiciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20

TheVMaster

Moderator WOS
Het is ook nergens voor nodig om een topic van meer dan 1 1/2 jaar oud omhoog te kicken met zo'n toevoeging.
Pagina: 1