Toon posts:

niet alle geluid via home cinema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje. We hebben een Samsung smart tv ue40f6320awxxn de smart card zit in een houder op de smart tv. En we hebben een JVC rx-e11 home cinema. De home cinema is op de smart tv aangesloten middels een scart kabel. En met een mini jack in de koptelefoon aansluiting van de smart tv en een rode en witte stekker in het audio gedeelte van de home cinema. Nu is het probleem het volgende: we krijgen wel geluid via de home cinema als we gewoon tv kijken en ook van de radio zenders die bij ons tv pakket horen. Als we het smart menu openen en navigeren tussen de apps horen we wel een selectie geluid. Maar als we Netflix of Youtube openen horen we geen geluid via de home cinema. Alleen als we het geluid van de home cinema hard zetten horen we een ruis. Nu is ons verteld dat de instellingen op de home cinema via scart staan. En dat we dat moeten verzetten naar iets anders. Uren bezig geweest maar krijgen het niet gevonden. Ook niet met de handleiding van de home cinema erbij. Wie weet een oplossing?

Bij voorbaat dank.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:02

Tazzios

..

Als de TV wel geluid uitstuurt bij TV en Radio en niet bij Netflix of youtube kan de Home cinema set daar weinig aan veranderen lijkt mij.
Of je nu met je TV TV kijkt of netflix de bron blijft hetzelfde voor je home cinema.
Je zult dus eerder bij de instellingen van je TV moeten kijken (specifiek bij netflix en youtube).
Komt er wel geluid uit de TV bij netflix en youtube?(even de mini jack er uit.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de snelle reactie. Ben op het moment niet thuis. Maar ga straks een poging wagen. Hoop dat het is opgelost als ik bij Netflix app of Youtube app ga kijken. Ik hou je op de hoogte. Dank je nog een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid van Netflix Youtube en de internetbrowser doen het gewoon via de tv. Heb gekeken in de Netflix app. En daar kan ik weinig veranderen qua instellingen. Dus dat zal het dan niet zijn denk ik.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Heeft de TV een optische out? Kan zijn pas pass-through aan staat. Verder kan ik zo ook niks anders bedenken.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:20

CeesKees

I rest my Kees

Scart.... Ik denk dat die smart apps iets meer willen dan scart.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:02

Tazzios

..

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:21:
Het geluid van Netflix Youtube en de internetbrowser doen het gewoon via de tv. Heb gekeken in de Netflix app. En daar kan ik weinig veranderen qua instellingen. Dus dat zal het dan niet zijn denk ik.
Vreemd dat de er geen geluid wordt door gegeven op de koptelefoon aansluiting omdat dit meestal op het hetzelfde circuit is aangesloten als de tv speakers.
Indien je met een koptelefoon ook geen geluid heb (ter controle) zou ik dat bij Samsung even melden.
Het lijkt mij niet de bedoeling dat je de koptelefoon(of ander apparaat wat je er op aansluit) niet kunt gebruiken bij Netflix e.d.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:04
beter werkt het denk ik gewoon van je tv uit met een HDMI ARC uit naar de HDMI in, (ARC/CEC) aansluiting van je home cinema, de apps werken dacht ik digitaal, dus kiezen voor digitale doorvoer is de beste kans op een goed geluidsspoor... succes

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:20
dinandus schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:27:
beter werkt het denk ik gewoon van je tv uit met een HDMI ARC uit naar de HDMI in, (ARC/CEC) aansluiting van je home cinema, de apps werken dacht ik digitaal, dus kiezen voor digitale doorvoer is de beste kans op een goed geluidsspoor... succes
Heb even een foto opgezocht van de achterkant van die home cinema set, kon daar zo gauw geen HDMI (of optische) aansluiting op zien.
Denk dus dat tulpstekkers de enige manier zijn om via een tv geluid te ontvangen op die set.
Pagina: 1