Toon posts:

Wat kan ik het beste upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb mijn computer nu al een tijdje, rond de 2 jaar en heb hem overgekocht dus kan wat langer zijn in totaal, En ik merk als ie wat veroudert raakt, Ik heb niet echt een budget maar kan niet zomaar aan 600 euro komen om alles in een keer te kopen, dus wat kan ik het beste als eerste upgrade en wat daarna en wat zal ik dan bevoorbeelt voor product kopen,

Zolang ik maar een goede fps kan hebben op bevoorbeelt: BF4, arma 3, Rust (en dan een redelijke goede quallity)

Het liefste wil ik gaan naar een amd/intel omdat dat meer upgrade mogelijkheid heeft in de toekomst

Mijn specs nu:
CPU: amd phenom x4 955 (3.20 ghz)
GPU: amd radeon HD 6700 series
Moederbord: asrock 880gmh/usb3
Geen SSD
8 gb ram

als ik voor een nieuwe gpu/cpu moet moet ik ook nieuwe moederbord dus wat is dan een goede moederbord erbij,

Bij mij windows score staat alles op 7,4 maar de harde schijf op 5.9

Alvast bedankt
Gratz maikey

• timmyboy55
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-12-2025
Hoi Maikey,

Ik zie dat je Arma 3 speelt.. Als je van plan bent dit vaak te gaan spelen (zeker doen!!) Zou ik 100% over gaan op een Intel CPU.
Ik ben bijvoorbeeld van een dikke 4 Ghz 6core AMD CPU afgestapt naar Intel omdat Arma niet goed wilt draaien op AMD (het is echt een drama max 25 fps terwijl maten met een goedkopere i5 60+ fps scoorden). Er is ook geen oplossing voor..

Als je de voorgeschreven vragen door tweakers wilt beantwoorden kan ik wat beter voor je kijken wat passend is voor jou ;) ik wil namelijk graag jou budget weten en wat verder belangrijk is :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Je bent ook niet heel gedetailleerd over wat voor videokaart je hebt, je omschrijft nu een stuk of acht verschillende kaarten die in de 6700-series zitten. Dat kan alles zijn van een 6730 en dan met stappen naar 6790; van flut tot mid-end-maar-heel-erg-oud dus.

Wat voor voeding heb je trouwens?

Het klinkt lullig, maar de ene game wil graag CPU, de andere graag GPU, en van beiden heb je niet al te veel (technisch is het beestje zo'n 5 jaar oud...); afhankelijk van wat voor voeding je hebt, zul je misschien moeten denken aan CPU, mobo, en GPU (en evt: PSU),

Om het lekker snel te laten voelen qua starten/laden/responsiveness zal een SSD een leuke upgrade zijn.

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-02 07:18
Beide zijn aan een upgrade toe, Voor CPU; Ga naar een i5 4xxx series, worden waarschijnlijk goedkoper nu Skylake uit is, met een mooi B85 bordje erbij heb je voor weinig geld een prima setup ( Misschien kun je zelfs kijken naar goede combinatie's in de V&A, Staan soms nette 2de hands met garantie voor een lage prijs. )

GPU kun je upgraden naar bijv. NVidia GTX 960/970/980, net hoe gek je het zelf wil maken. Bij AMD kom je dan aan een R9 380/R9 390.

Een SSD gaat vooral je laadtijden in games en programma's verkorten. Eenmaal naar een SSD wil je nooit meer wat anders. Als je voor een SSD gaat, kijk dan naar Samsung 840 Evo of Pro serie of een 850 Evo of Pro serie.

• timmyboy55
ItsShowTimeZ schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:19:
Beide zijn aan een upgrade toe, Voor CPU; Ga naar een i5 4xxx series, worden waarschijnlijk goedkoper nu Skylake uit is
Ben ik niet zozeer met je eens... Ik heb wel vaker gehoopt dat oude generaties in prijs dalen, maar mijn ervaring is dat ze heel lang hun prijs houden... En dan oppeens nergens meer verkocht worden.. soms stijgen ze zelfs in prijs omdat niemand ze meer verkoopt :/

Verwijderd

Topicstarter
timmyboy55 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:03:
Hoi Maikey,

Ik zie dat je Arma 3 speelt.. Als je van plan bent dit vaak te gaan spelen (zeker doen!!) Zou ik 100% over gaan op een Intel CPU.
Ik ben bijvoorbeeld van een dikke 4 Ghz 6core AMD CPU afgestapt naar Intel omdat Arma niet goed wilt draaien op AMD (het is echt een drama max 25 fps terwijl maten met een goedkopere i5 60+ fps scoorden). Er is ook geen oplossing voor..

Als je de voorgeschreven vragen door tweakers wilt beantwoorden kan ik wat beter voor je kijken wat passend is voor jou ;) ik wil namelijk graag jou budget weten en wat verder belangrijk is :)
Ik heb niet echt een budget, Ik kan altijd sparen, altijd is het voor mij niet nodig om 500 euro per onderdeel te betalen, Ik wil gwn een goede fps kunnen hebben met de meeste games Ik speel van allesoorten games, dus per spel defintief hoeft niet, Maar arma bf4 waren een voorbeeld, Ik hoef niet een beast van een pc zolang ik alles maar gwn een beetje aardig aan kan en de pc ook weer mee kan met de nieuwe games, als je nog iets moet weten over me specs moet je het zeggen,

Verwijderd

Topicstarter
ItsShowTimeZ schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:19:
Beide zijn aan een upgrade toe, Voor CPU; Ga naar een i5 4xxx series, worden waarschijnlijk goedkoper nu Skylake uit is, met een mooi B85 bordje erbij heb je voor weinig geld een prima setup ( Misschien kun je zelfs kijken naar goede combinatie's in de V&A, Staan soms nette 2de hands met garantie voor een lage prijs. )

GPU kun je upgraden naar bijv. NVidia GTX 960/970/980, net hoe gek je het zelf wil maken. Bij AMD kom je dan aan een R9 380/R9 390.

Een SSD gaat vooral je laadtijden in games en programma's verkorten. Eenmaal naar een SSD wil je nooit meer wat anders. Als je voor een SSD gaat, kijk dan naar Samsung 840 Evo of Pro serie of een 850 Evo of Pro serie.
Hallo
bedankt voor je reactie,
Maar wat bedoel je precies met V&A, als ik dat opzoek kom ik uit op een museum

Gratz Maikey

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:12:
Je bent ook niet heel gedetailleerd over wat voor videokaart je hebt, je omschrijft nu een stuk of acht verschillende kaarten die in de 6700-series zitten. Dat kan alles zijn van een 6730 en dan met stappen naar 6790; van flut tot mid-end-maar-heel-erg-oud dus.

Wat voor voeding heb je trouwens?

Het klinkt lullig, maar de ene game wil graag CPU, de andere graag GPU, en van beiden heb je niet al te veel (technisch is het beestje zo'n 5 jaar oud...); afhankelijk van wat voor voeding je hebt, zul je misschien moeten denken aan CPU, mobo, en GPU (en evt: PSU),

Om het lekker snel te laten voelen qua starten/laden/responsiveness zal een SSD een leuke upgrade zijn.
Over die GPU,
Er staat niks bij van welke type, op me apperaten beheer, en GPUID/CPUID enzo, staat alleen de series en niet welke ervan

gratz maikey

• timmyboy55
Tsja, Intel is altijd een goeie keus, maar helemaal als je Arma gaat spelen.. dan zou ik (extra centen??) nu altijd Intel over AMD kiezen.
Ja en wat is goed? Ik ben van de slagschepen, de i5 4690K of de 6600K die ik snel ga halen.... Deze CPU's zullen voor jou onnodig duur zijn en ook overkill (ook voor mij).
Er is vast iemand die wel een goede price/performance i5?? weet op te noemen.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

timmyboy55 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:45:
Tsja, Intel is altijd een goeie keus, maar helemaal als je Arma gaat spelen.. dan zou ik (extra centen??) nu altijd Intel over AMD kiezen.
Ja en wat is goed? Ik ben van de slagschepen, de i5 4690K of de 6600K die ik snel ga halen.... Deze CPU's zullen voor jou onnodig duur zijn en ook overkill (ook voor mij).
Er is vast iemand die wel een goede price/performance i5?? weet op te noemen.
Ja! de i5 4460

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• timmyboy55
Bij deze!

Edit: nouja... Voor 40 eu meer heb je de volledig overclockbare 4690K :D

[ Voor 80% gewijzigd door timmyboy55 op 15-08-2015 01:06 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Maak daar 60 euro van (bovenop de 4460), plus nog 40-60 extra voor beter moederbord en koeler.
Die 100 euro kun je in 9 van de 10 gevallen beter in iets anders steken.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20
timmyboy55 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 01:05:
Bij deze!

Edit: nouja... Voor 40 eu meer heb je de volledig overclockbare 4690K :D
En voor nog eens tig euro heb je een moederbord waarmee je kunt overclocken (Z87/Z97-chipset). En als je dat gaat doen, dan moet je weer een betere koeler hebben en toen was je al zo'n € 100,- kwijt aan iets waar je in de meeste games weinig nut bij hebt. (toevallig Arma net wel, maar het is maar hoe hoog je de eisen legt.)

Alleen een 4690K en toebehoren kopen als je zeker weet dat je gaat overclocken.

• timmyboy55
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:26
Wanneer je niet het budget hebt om er in 1 keer 4 a 500 euro tegenaan te knallen ga je natuurlijk het meeste merken van een GPU upgrade, al dan niet samen met de voeding.

Met een HD 67xx kun je natuurlijk helemaal niks tegenwoordig.. Ook niet in combinatie met een 3 dubbel overklokte i5 :)

Oh en met V&A wordt bedoeld Vraag & Aanbod : http://tweakers.net/aanbod/
Hier kun je eventueel 2e hands produkten aanschaffen waardoor je vaak flink wat geld kunt besparen. De kopende en verkopende tweakers geven elkaar beoordelingen (de groene sterren :) ) Zodat je een indruk krijgt van de handelswijze van de desbetreffende (ver)koper.

En het is dus wel belangrijk om te weten wat je voeding is voordat we uberhaupt een GPU kunnen aanraden :) Als je je PC openmaakt (eerst ff uitzetten natuurlijk) kun je meestal wel het label lezen op de zijkant van de voeding. Als je er niet uitkomt zou je er ook nog een foto van kunnen maken en hier posten.

Verder is het trouwens ook handig om te wten wat voor een behuizing je hebt om een indruk te krijgen van wat voor een videokaart uberhaupt in je kast past :)

[ Voor 7% gewijzigd door Baloes op 15-08-2015 01:40 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:44:
[...]

Over die GPU,
Er staat niks bij van welke type, op me apperaten beheer, en GPUID/CPUID enzo, staat alleen de series en niet welke ervan

gratz maikey
Die kan je prima achterhalen door in de drivers (CCC) onder het kopje Hardware te kijken of een tooltje te downloaden als GPU-Z.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-02 07:18
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:41:
[...]

Hallo
bedankt voor je reactie,
Maar wat bedoel je precies met V&A, als ik dat opzoek kom ik uit op een museum

Gratz Maikey
V&A is Vraag en Aanbod op Tweakers, kijk maar is in die mooie rode balk op tweakers bovenin:)
Pagina: 1