Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop (desktop vervanger) Advies!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wat ga je met je laptop doen?
[i] De laptop wordt als het goed is elke dag voor school gebruikt. Het moet als een desktop vervanger gaan dienen aangezien ik op kamers ga. Daarnaast wil ik de laptop kunnen gebruiken voor randzaken zoals (lichte) gaming en photoshop(hobby).i]

Wat is je budget?
Ik wil maximaal 1400 euro uitgeven aan een nieuwe laptop

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga de laptop veel meenemen. Het gewicht maakt mij op zich niet heel veel uit, zolang het niet boven de 3 kilo wordt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf al enige dagen op het forum lopen zoeken. Er zijn 4 laptops die daar uit springen. Mijn voorkeur gaat uit naar Asus, dell of Apple. Het liefst zoek ik een computer die een groot aantal jaren mee kan gaan. Kleine voorkeuren I7, SSD, Wifi ac en een degelijke videokaart.

De eerste optie is een ultrabook
Asus Zenbook UX305LA-FC017P
Dell XPS 13 (2015) 9343-6768

De andere 2 zijn notebooks
Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB
Asus N550JK-CN361H
(Enige minpunt is dat de laptop geen wifi ac ondersteunt maar ik heb al gelezen dat dit makkelijk te vervangen is.)

Je ziet dat ik nog geen keuze heb gemaakt tussen een notebook en een ultrabook of de schermgrote. Ik zou graag wat advies willen of ik moet kiezen voor een lichte ultrabook of een notebook die toch meer gericht is op perfomance. Graag jullie mening!
Ps: alternatieve laptops zijn natuurlijk ook altijd goed

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

Wok

Dakloos...

Ik kan/ga je geen specifiek advies geven over specs, maar een ding wil ik wel even uitlichten:
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:22:
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga de laptop veel meenemen. Het gewicht maakt mij op zich niet heel veel uit, zolang het niet boven de 3 kilo wordt.
Verkijk je hier niet op! Ik heb zelf een HP EliteBook 'tutti lampioni' qua specs (en inderdaad rond de 3kg qua gewicht), ook met het idee als desktopvervanger en mobiel als het moet, maar dat gewicht.... oef... Nu hangt het ding bij mij 80% van de tijd gewoon in mijn docking station op de werkkamer, maar ook al pak ik het apparaat alleen maar op om van de werkkamer naar mijn balkon te verkassen, dan heb ik al zoiets van: dit wil ik niet elke dag mee hoeven sjouwen....

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:36
Je geeft eigenlijk amper aan aan welke dingen je het meeste waarde hecht. Is accuduur bijvoorbeeld belangrijk voor je? Wat zie jij als een desktop vervangen? Wat is jouw ideale scherm diagonaal? Hoe kunnen we jou adviseren als je zelf niet duidelijk hebt wat je wil...

En voor wat voor dingen denk je bijvoorbeeld meer performance nodig te hebben?

Je post komt nogal onbesloten over. Ga eens langs de mediamarkt zou ik zeggen en bekijk eens wat je mooi vindt.

[ Voor 41% gewijzigd door WouterL op 15-08-2015 02:03 ]