Probleem met Windows 10 Disk volgorde veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDooves
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-04-2024
Hoi iedereen,

Ik kom na lang zoeken op het internet niet achter de manier waarop ik de diskvolgorde van mijn opstartsysteem kan veranderen in windows 10.

Ik heb een nieuwe SSD gekocht omdat mijn oude te klein was (50 GB). Op de nieuwe heb ik een kopie gezet van mijn Windows 10 installatie. Nu wil ik echter de nieuwe schijf als opstartschijf neerzetten, maar in het nieuwe boot menu van windows 10 zie ik nergens die bios functies staan.

Misschien kunnen jullie mij verder helpen
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Druk gewoon op je normale BIOS toets? (Meestal Del of F2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je systeem boot mogelijk te snel om de toets te laten afvangen. Dan moet je via Shift+Reboot je BIOS/UEFI in. Een beetje meer moeite had geen kwaad gekund, je laat niets zien wat je nog meer hebt geprobeerd en gezocht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je aan de gang moet met BCDEDIT en dan kan je correct disks/partitions definieren om te laten opstarten; helaas vertel je ons niet of je de nieuwe schijf hebt aangesloten op dezelfde kabel of op een andere kabel als de oude schijf. Ook zou Windows Clients - Beleid wat extra info voor jezelf (en dus voor ons) kunnen geven zodat een duidelijke beeld ontstaat van het probleem.

Ook vraag ik me af "hoe" je een kopie hebt gemaakt en in hoeverre de schijf uberhaupt bootable gemaakt is.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 14-08-2015 23:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDooves
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-04-2024
Bedankt voor de snelle reacties.

De kopie heb ik gemaakt met Minitool Partition Wizard. De nieuwe SSD is gekoppeld met een andere kabel als de oude SSD.

De BIOS is in windows 10 inderdaad niet op te roepen via het opstartscherm. Wel via andere wegen, maar ook dan staat de optie om de volgorde van schijven te veranderen er niet tussen (ik heb BIOS, geen UEFI chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de volgorde van schijven niet te veranderen is, wordt de schijf blijkbaar niet gevonden, want het moet gewoon kunnen. Zelfs systemen van >5 jaar oud hebben de mogelijkheid om de boot disk prioriteit aan te passen voor harde schijven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vraag me af wat er gebeurt als je de oude disk uit de PC haalt en de nieuwe disk op de kabel van de oude plugt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1