Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc ga ik voornamelijk gebruiken voor het gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €950
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een SSD (Adata Premier Pro SP900 256GB), HDD (Samsung 1TB) en windows 8.1 die ik mee wil nemen naar mijn pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In de toekomst komt er wellicht nog een SSD bij, een koeling voor de CPU en eventuele led verlichting
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel heb ik dit op het oog:
TOTAAL: €974,40
Ik zat te twijfelen tussen de i5-4690K en de i7-4790K, maar de keuze voor de i5 lijkt mij beter, omdat dit anders ten koste zou gaan van mijn GPU vanwege mijn budget.
Qua voeding kwam ik hier op uit maar waarschijnlijk moet daar wel iets anders voor zijn.
Verder zat ik ook te twijfelen tussen de R9 290 en deze GTX 970.
Een andere behuizing sta ik uiteraard ook open voor.
Ook zit ik te twijfelen tussen msi/ gigabyte moederbord
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing kan niet breder zijn dan 210mm. Dit ivm de beperkte ruimte die ik heb.
Ga je overklokken?
Momenteel ben ik nog niet van plan om te gaan overklokken, maar dit wil ik in de toekomst wel gaan doen.
Het is de bedoeling dat ik de komende 4 jaar nog prima kan gamen, dit hoeft uiteraard niet op ultra settings, maar het lijkt mij dat dit voorlopig nog wel kan met dit systeem.
MVG,
Martijn
De pc ga ik voornamelijk gebruiken voor het gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €950
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een SSD (Adata Premier Pro SP900 256GB), HDD (Samsung 1TB) en windows 8.1 die ik mee wil nemen naar mijn pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In de toekomst komt er wellicht nog een SSD bij, een koeling voor de CPU en eventuele led verlichting
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel heb ik dit op het oog:
| CPU: I5 4690K €252,90 |
| GPU: MSI GTX 970 € 369 |
| MOBO: Gigabyte Z97X-Gaming 5 € 134,90 |
| RAM: Corsair Vengeance 8GB €57,90 |
| Behuizing: Zalman Z9 Plus € 64,90 |
| Voeding: Seasonic S12-g-450 € 74,90 |
| DVD: Asus DRW 24F1ST € 19,90 |
TOTAAL: €974,40
Ik zat te twijfelen tussen de i5-4690K en de i7-4790K, maar de keuze voor de i5 lijkt mij beter, omdat dit anders ten koste zou gaan van mijn GPU vanwege mijn budget.
Qua voeding kwam ik hier op uit maar waarschijnlijk moet daar wel iets anders voor zijn.
Verder zat ik ook te twijfelen tussen de R9 290 en deze GTX 970.
Een andere behuizing sta ik uiteraard ook open voor.
Ook zit ik te twijfelen tussen msi/ gigabyte moederbord
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing kan niet breder zijn dan 210mm. Dit ivm de beperkte ruimte die ik heb.
Ga je overklokken?
Momenteel ben ik nog niet van plan om te gaan overklokken, maar dit wil ik in de toekomst wel gaan doen.
Het is de bedoeling dat ik de komende 4 jaar nog prima kan gamen, dit hoeft uiteraard niet op ultra settings, maar het lijkt mij dat dit voorlopig nog wel kan met dit systeem.
MVG,
Martijn
[ Voor 5% gewijzigd door theman36 op 15-08-2015 14:38 ]