Toon posts:

Wat is volgens jullie HET moederbord voor Skylake?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt.

Dit vind ik een klein discussietje wel waard :9

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En het lijkt jou niet een idee om zelf alvast de moederborden op een rijtje te zetten en wat + en - punten aan te geven? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 14-08-2015 22:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:15:
En het lijkt jou niet een idee om zelf alvast de moederborden op een rijtje te zetten en wat + en - punten aan te geven? O-)
Zelf onvoldoende kennis van moederborden, en zeker wat Skylake moederborden betreft.. Vandaar dat ik ook wel wat nieuwsgierig was naar wat andere Tweakers denken..

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:28:
[...]

Zelf onvoldoende kennis van moederborden, en zeker wat Skylake moederborden betreft.. Vandaar dat ik ook wel wat nieuwsgierig was naar wat andere Tweakers denken.. Ik ga dan uit van een K-CPU.
Aangezien het bij Intel echt geen ruk uitmaakt welk moederbord je pakt vanwege de VRM's zeg ik gewoon het goedkoopste bord met DDR4, meer dan 2 USB aansluitingen en een klein beetje premium look: pricewatch: Gigabyte GA-Z170XP-SLI

Wat is dat eigenlijk voor een onnozele gedachte om die moederborden maar een paar USB poorten te geven? Ik heb op ieder willekeurig moment wel 5 poorten volhangen aan mijn moederbord en ik heb er ook een stuk of 8-10 itt 4 die ik op enkele 1151 borden zie, en dan nog met een idioot prijskaartje imho.

Hoe dan ook, voor een beetje Z170 bord zit je aan de:
- pricewatch: MSI Z170A GAMING PRO
- pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 5
- pricewatch: ASRock Z170 Extreme4

Waarvan de Asrock me nog het meest bang4buck lijkt, deze heeft zo ongeveer alles wat je op Z170 kunt krijgen, een *kuch* redelijk *kuch* prijskaartje en ik vind hem best mooi. Alleen jammer dat de audio caps niet solid zijn, dat kan over een X aantal jaren problemen gaan geven.

[ Voor 27% gewijzigd door Kuusj op 14-08-2015 22:40 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:35:
[...]

Aangezien het bij Intel echt geen ruk uitmaakt welk moederbord je pakt vanwege de VRM's zeg ik gewoon het goedkoopste bord met DDR4, meer dan 2 USB aansluitingen en een klein beetje premium look: pricewatch: Gigabyte GA-Z170XP-SLI

Wat is dat eigenlijk voor een onnozele gedachte om die moederborden maar een paar USB poorten te geven? Ik heb op ieder willekeurig moment wel 5 poorten volhangen aan mijn moederbord en ik heb er ook een stuk of 8-10 itt 4 die ik op enkele 1151 borden zie, en dan nog met een idioot prijskaartje imho.
Hahaha, dit moederbord ziet er inderdaad wel goed uit!

Is de pricewatch: MSI Z170A PC MATE eigenlijk geen goed moederbord dan? Dit vraag ik me ook al even af aangezien ik deze overal wel eens tevoorschijn zie komen.. Goedkoop en heeft toch wel alles wat je normaalgezien van een moederbord verwacht denk ik dan.. Of zit ik daar ergens fout? 8)7

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:40:
[...]

Hahaha, dit moederbord ziet er inderdaad wel goed uit!

Is de pricewatch: MSI Z170A PC MATE eigenlijk geen goed moederbord dan? Dit vraag ik me ook al even af aangezien ik deze overal wel eens tevoorschijn zie komen.. Goedkoop en heeft toch wel alles wat je normaalgezien van een moederbord verwacht denk ik dan.. Of zit ik daar ergens fout? 8)7
Nou ja, an-sich is er niks mis mee, maar ik heb hem extra niet genoemd. Waarom?

- Een wel erg simpel audio gedeelte
- In vergelijking met de Asrock heb je toch een stuk minder VRM's wat ervoor kan zorgen dat je moederbord zowel warmer word alsmede dat overclocken misschien minder goed gaat.
- Voor 15 euro heb je het Gigabyte bord waarmee je deze punten wel wat beter hebt (vooral de audio), er lijken wat degelijkere VRM's op te zitten, daarnaast kun je er triple crossfire of SLI op draaien mocht je dat willen met een non-X99 platform (wat je dus eigenlijk niet echt moet doen met high-est end kaarten in triple)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
kuusj98 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:35:
[...]

Wat is dat eigenlijk voor een onnozele gedachte om die moederborden maar een paar USB poorten te geven? Ik heb op ieder willekeurig moment wel 5 poorten volhangen aan mijn moederbord en ik heb er ook een stuk of 8-10 itt 4 die ik op enkele 1151 borden zie
Wat sluit je dan allemaal aan? Ik heb er meestal 1 of 0 in gebruik :/

• Kuusj

Kuusj

johnkeates schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:46:
[...]

Wat sluit je dan allemaal aan? Ik heb er meestal 1 of 0 in gebruik :/
Typ jij dan met je gedachten of muis?

- Muis
- ToBo
- Extern HDD
- G27
- Microfoon
- Printer
- Vaak nog een externe HDD of enkele USB's, al gaan deze meestal in de kast-USB's als ze USB 2.0 zijn.

Denk niet dat ik de enige ben, en kom op zeg, goedkoop zijn die nieuwe 1151 borden écht niet...

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:45:
[...]

Nou ja, an-sich is er niks mis mee, maar ik heb hem extra niet genoemd. Waarom?

- Een wel erg simpel audio gedeelte
- In vergelijking met de Asrock heb je toch een stuk minder VRM's wat ervoor kan zorgen dat je moederbord zowel warmer word alsmede dat overclocken misschien minder goed gaat.
- Voor 15 euro heb je het Gigabyte bord waarmee je deze punten wel wat beter hebt (vooral de audio), er lijken wat degelijkere VRM's op te zitten, daarnaast kun je er triple crossfire of SLI op draaien mocht je dat willen met een non-X99 platform (wat je dus eigenlijk niet echt moet doen met high-est end kaarten in triple)
Hm, het asrock bordje ziet er ook wel zeer in orde uit :D

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:12:
Zoals de titel zegt.

Dit vind ik een klein discussietje wel waard :9
wij zonder input van jouw kant niet. Sowieso, zoveel mensen, zoveel wensen. Dit gaat nooit een nuttig topic worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.