Aangezien dit mijn eerste posting hier is, hoop ik dat dit op de juiste plaats staat?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Heel af en toe videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee alles moet nieuw.
Eerst en vooral een goeie dag aan iedereen. Ik ga direct met de deur in huis vallen. Ik ga mijn vrouw op haar verjaardag een gamePC cadeau doen. Ik dacht aan een systeem van ongeveer 2000 eur max. Daar moet toch al iets mee te doen zijn, niet?
Ik ben echter niet meer zo mee met al die snufjes dus is het wel even zoeken, wikken en wegen.
Ik heb al het een en ander beslist, maar bij sommige dingen zoals het moederbord blijf ik toch twijfelen. De bedoeling is dus wel dat de PC een tijdje gaat meedraaien.
Wat is het probleem?
Ofwel kies ik voor een moederbord met Z97 chipset, samen met een I7 4790K
-MSI Z97 GAMING 5
-Asus Maximus VII Ranger
-Gigabyte Z97X-SOC Force
-Asus Sabertooth Z97 MARK 1
Ofwel ga ik voor een X99 moederbord, met eventueel I7 5820K
-GIGABYTE GA-X99-UD4
-GIGABYTE GA-X99-Gaming 5
-MSI X99S SLI Plus
-ASUS X99-A
Ik ben niet van plan te overclocken want daar hebben we geen verstand van.
Als grafische kaart zou ik de Nvidia GTX 980 4GB nemen. Voor de rest standaard hardware zoals ssd, hd, voeding etc.
Maar mijn grootste vraag is ivm het moederbord. Met welk bord kan ze wat jaren gerust zijn?
Ik hoop dat jullie me hiermee wat verder kunnen helpen. Ik zou het ook aan mijn vrouw kunnen vragen, maar dan zou het geen verassing meer zijn.
O ja ik twijfel nog of ik het systeem zou bestellen op gamepc.nl of gamecomputers.nl? Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie tijd...
Harry
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Heel af en toe videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee alles moet nieuw.
Eerst en vooral een goeie dag aan iedereen. Ik ga direct met de deur in huis vallen. Ik ga mijn vrouw op haar verjaardag een gamePC cadeau doen. Ik dacht aan een systeem van ongeveer 2000 eur max. Daar moet toch al iets mee te doen zijn, niet?
Ik ben echter niet meer zo mee met al die snufjes dus is het wel even zoeken, wikken en wegen.
Ik heb al het een en ander beslist, maar bij sommige dingen zoals het moederbord blijf ik toch twijfelen. De bedoeling is dus wel dat de PC een tijdje gaat meedraaien.
Wat is het probleem?
Ofwel kies ik voor een moederbord met Z97 chipset, samen met een I7 4790K
-MSI Z97 GAMING 5
-Asus Maximus VII Ranger
-Gigabyte Z97X-SOC Force
-Asus Sabertooth Z97 MARK 1
Ofwel ga ik voor een X99 moederbord, met eventueel I7 5820K
-GIGABYTE GA-X99-UD4
-GIGABYTE GA-X99-Gaming 5
-MSI X99S SLI Plus
-ASUS X99-A
Ik ben niet van plan te overclocken want daar hebben we geen verstand van.
Als grafische kaart zou ik de Nvidia GTX 980 4GB nemen. Voor de rest standaard hardware zoals ssd, hd, voeding etc.
Maar mijn grootste vraag is ivm het moederbord. Met welk bord kan ze wat jaren gerust zijn?
Ik hoop dat jullie me hiermee wat verder kunnen helpen. Ik zou het ook aan mijn vrouw kunnen vragen, maar dan zou het geen verassing meer zijn.
O ja ik twijfel nog of ik het systeem zou bestellen op gamepc.nl of gamecomputers.nl? Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie tijd...
Harry