CV slaat vol aan ondanks vorstbevel

Pagina: 1
Acties:

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 21:52

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Om nou gelijk de GEAS te bellen vind ik nog te vroeg (ik heb wel een contract), situatie als volgt.

Ik kwam er zojuist achter dat de radiatoren gloeiend heet waren (kamer temp was 24, is nu 26)

-oude NEFIT HR Classic ketel stond vol aan, en gaf een hoge waterdruk aan 3 bar ipv de normale 2 bar
-Thermostaat stond ingesteld op automatisch vorstbevel (7 graden) en gaf aan dat deze tapwater aan het bijvullen was.

Iemand enig idee wat de oorzaak is dat de verwarming is aangegaan? Ik heb het naar mijn weten niet eerder meegemaakt (kwam er net achter omdat de bijkeuken heel warm was)

Ik heb de stroom al van thermostaat en Ketel gehad, en de boel lijkt nu rustig. thermostaat nu van vorstebevel afgehaald en ingesteld op continu 7 graad.

Bedankt alvast!

www.triathlete.nl

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 17:09
Als tapwater aanstaat is zeer waarschijnlijk je driewegklep kapot.

[edit]
Je driewegklep zorgt ervoor dat het warme water naar de warmtewisselaar voor warm tapwater wordt gestuurd ipv de radiatoren.

[ Voor 50% gewijzigd door Xiphalon op 14-08-2015 23:39 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Driewegklep. Meeste ketels hebben een cyclus tegen o.a. legionella. Hij probeert nu het water op 55-60 graden te krijgen, maar wordt tegengewerkt door de radiatoren. :+

Been there, done that. Morgen bellen dus.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vrij aannemelijk ja je warmtewisselaar/boiler wordt te koud, die wil hij dan opwarmen. maar als die klep stuk is dan gaat het water naar de cv ipv de warmtewisselaar/boiler. dan kan lang bezig blijven.

Vaak kun je de bediening/motor van een driewegklep loshalen van de fysieke kraan en alleen dat deel vervangen.
e.g. http://www.warmteservice....Ecomline-73317/p/12158175

Iperf

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 21:52

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
thanks! Nu weet ik een stuk meer! Ik zal kijken wat deze vandaag doet na het douchen, als ie dan weer opwarmt bel ik de GEAS voor reparatie.

www.triathlete.nl

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:34
Je kan ook nog even dat hendeltje op de 3-wegklep een paar keer heen-en-weer halen, en controleren of hij op 'auto' en niet per ongeluk op 'manual'.

[ Voor 27% gewijzigd door Marco op 15-08-2015 12:11 ]

Pagina: 1