MSI Z170 PC Mate moederbord "Base System - Apparaat"

Pagina: 1
Acties:

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Bovenstaand moederbord heb ik sinds kort tot volle tevredenheid draaien
in combinatie met een i7 6700k, en Corsair Vengeance LPX 2666 16gb K2.

Alles loopt in principe goed, behalve dat ik in apparaatbeheer een 'Base System -Apparaat' zie staan
waarvoor geen drivers geinstalleerd zijn.

De bijbehorende installatie cd van MSI heb ik reeds gebruikt, en toch blijft dit apparaat zo staan.
Op google heb ik in principe niet zoveel kunnen vinden, daar dit platform nog relatief nieuw is.
MSI zelf is ook geen bron van adequate informatie, vandaar mijn vraag hier.

Is er iemand op hetzelfde platform, die dit wellicht opgelost heeft? :)

hardware ID's :

PCI\VEN_8086&DEV_1911&SUBSYS_79711462&REV_00
PCI\VEN_8086&DEV_1911&SUBSYS_79711462
PCI\VEN_8086&DEV_1911&CC_088000
PCI\VEN_8086&DEV_1911&CC_0880

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Ik ben een toekomstige gebruiker van dit moederbord, maar ik heb er wel enkele vragen over.. Would you mind answering them? Dan schiet ik je even een privébericht ;)

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
prima! :)

Verwijderd

Sorry voor off-topic te zijn..

On-topic: volgens mij is het eerder je chipset na een snelle google te doen.. Ik zou eens kijken op de site van Intel als ik jou was..

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:20:
Sorry voor off-topic te zijn..

On-topic: volgens mij is het eerder je chipset na een snelle google te doen.. Ik zou eens kijken op de site van Intel als ik jou was..
Alle chip-set drivers zijn geinstalleerd, als eerst met de cd getest, en daarna de nieuwere versie ook nog gedownload.. I'm at a loss. 8)7

Ook alle drivers op de website van MSI onder dit product al gehad, plus MSI representatives die louter opratelen wat obvious is, en al getest.

Verwijderd

mvz schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:25:
[...]

Alle chip-set drivers zijn geinstalleerd, als eerst met de cd getest, en daarna de nieuwere versie ook nog gedownload.. I'm at a loss. 8)7

Ook alle drivers op de website van MSI onder dit product al gehad, plus MSI representatives die louter opratelen wat obvious is, en al getest.
Hm, damn, want het internet noemt 'PCI\VEN_8086&DEV_1911' toch echt wel 'Intel device' en sommige links ook wel eens 'Intel chipset'..

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 14:31
Vendor 8086, device 1911 is een zogenaamde Sky Lake Gaussian Mixture Model. Het klinkt eerlijk gezegd als onderdeel van je CPU, en als ik mag gokken dan zou ik zeggen dat het een onderdeel van de ingebouwde GPU is. Wat het verder precies is of doet durf ik ook niet te beantwoorden...

Verwijderd

Windows 10?
Probeer eens:
https://downloadcenter.in...ver-for-Windows-10-64-bit
En download deze ook maar even:
http://www.guru3d.com/fil...-10-27-whql-download.html

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 22:38 ]

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
De chipset drivers in jouw link geinstalleerd, hij gaf vervolgens aan dat de geinstalleerde versie nieuwer was, en of ik wil downgraden > ja.

Na installatie is het apparaat geinstalleerd! bedankt! :)
Staat nu geinstalleerd als '6th Gen Intel(R) Core(TM) Gaussian Mixture Model - 1911'

[ Voor 6% gewijzigd door mvz op 14-08-2015 22:58 ]

• lowlandsrouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12-2017
Had het zelfde euvel met mijn 6700K en de MSI M7 z170.
De downgrade naar de oudere versie van de chipset loste het inderdaad prima op. Dank, werd er een beetje crimineel van.

The important thing is not to stop questioning. -Albert Einstein

Pagina: 1