Comfortabele auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een comfortabele auto met een budget zo rond de 6000-7000 euro. Die budget ligt niet echt vast, als er een veel betere optie is die 2000 euro meer kost is dat geen probleem. Ik zal ongeveer 35000-40000 km per jaar gaan rijden.

Ik rij nu elke dag 1:45 uur enkele reis naar mijn werk en in een Renault Clio uit 2006 is dat niet echt een pretje.

Ik zoek dus een diesel of LPG auto onder de 1450kg 1650 kg waarbij de stoelen goed zitten en het lekker stil is in de auto. Ik zoek niet een snelle auto, ik hou me gewoon aan de snelheid en heb ook niet een caravan te trekken.

Shortlist waar ik een beetje aan zit te denken;

Volvo V50/S40/C30 of een V70, maar die is wel erg groot
BMW 3 serie of 5 serie
Volkwagen Golf 5, Jetta, Passat
Mercedes B-klasse uit 2006-2007, lekkere hoge zit en niet al te duur, ik heb al ervaring met een mercedes C-klasse uit 2001 en dat beviel erg goed.

Alle tips zijn welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 14-08-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
ik ben bevooroordeeld (want zelf volvo) en ik vind de stoelen heerlijk zitten toch een van de belangrijkste dingen als je dagelijks zo lang in de auto moet zitten.

zelf rij ik een V40 uit 2000, maar als ik nu met jouw budget zou mogen kiezen dan zou ik kiezen voor een S60. het gewicht ligt helaas wel net boven jouw wensen.
wellicht een wat nieuwere S40 (die zijn ook met wat kleinere en zuinigere motoren te krijgen, al is de D5 wel een érg fijne motor)

de C30 vind ik persoonlijk een érg leuke auto om te zien. niet praktisch qua achterbank. onderstel is hetzelfde als de genoemde nieuwe S40, gewicht en afmetingenen grofweg dus ook.

[ Voor 26% gewijzigd door jorisjan op 14-08-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lijkt me goed in Vervoer passen :)

TL >> VV

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:04

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wil je comfortable stoelen, dan valt het gros van de duitsers al af. Die zitten nou eenmaal vrij hard. Ook ik zou een Volvo aanraden voor comfort, of eventueel een luxe, grote fransoos.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58
Ik ben altijd erg tevreden geweest over m'n Octavia's, ook voor lange ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met de V70 blijf je voor zover ik weet niet onder de 1450kg, maar van het rijtje dat je noemt is dat wel de kilometervreter die ik ook veel op LPG G3 zie rijden. De stoelen zijn gewoon erg goed, de auto is ruim en comfortabel...

Wat lekker zit is heel persoonlijk. Ik heb een tijd een stoel van Scheel gehad en dat zat goddelijk. Ook dat was een harde zitting, dus dat zegt zeker niet per definitie dat zoiets niet comfortabel kan zijn. Of je van hard of zacht houdt is persoonlijke voorkeur. Net als matrassen op je bed: de een wil een zachte, de ander slaapt beter op een harde...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Die V70 is eigenlijk te groot/duur ik zal hem maar van het lijstje halen.

Skoda heb ik geen ervaring mee, net als met de franse auto's, mijn renault clio rijdt erg fijn maar als je er langer dan een uur in zit dan is toch wel te merken dat het een goedkoop autotje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:10

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je het over comfort hebt, is het wel van belang dat je een redelijk concreet beeld hebt waar je op selecteert (je geeft al een goede aanzet):
fysiek comfort: zitcomfort, goede geluidsisolatie, airco, prettig onderstel
comfortabele motor: automatische transmissie, voldoende trekkracht
interieur, uiterlijk: ergonomisch verantwoord interieur, het 'premium gevoel'
comfortverhogende opties: cruise control, stoelverwarming, xenon verlichting, enzovoort

Je zou kunnen overwegen hier voor de verschillende auto's die je overweegt eens vinkjes bij te zetten.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Saab 9-3 sportsedan/estate

Zeer comfortabel, lekker stil.
Wij rijden nu 1:14,5 gemiddeld met een benzine automaat (geen stadsritjes).
Lekkere rustige cruisebak maar als het nodig is genoeg koppel om makkelijk en veilig in te kunnen halen.

We hebben in de afgelopen jaren wat gewisseld van auto, maar komen toch altijd weer terug bij Saab uiteindelijk. Deze auto houden we ook voorlopig.

[ Voor 87% gewijzigd door Flagg op 14-08-2015 21:35 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Voor wat betreft de stoelen:
[list]
• Hier op Tweakers lijkt ongeveer iedereen de Volvo-stoelen te waarderen.
• Bij BMW worden de sportstoelen en comfortstoelen een stuk beter gewaardeerd dan de standaardstoelen. De berichten over de standaardstoelen zijn wisselend.
• Bij de VAG-merken (Volkswagen, Skoda, Seat) zijn er opvallend veel tweakers die de stoelen k** met peren vinden en klagen over rugpijn. Er zijn echter ook genoeg mensen die de stoelen van VAG best OK vinden.
• Over Mercedes lees ik eigenlijk erg weinig, waarschijnlijk doordat ik wat selectief ben met de topics die ik lees. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomatoman op 14-08-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mij gaat het vooral om het fysiek comfort, de comfortverhogende opties hebben de meeste merken wel.
Ik heb eens een proefrit gemaakt in een Renault megane uit 2007 en die stoelen waren veel te zacht, ik vond het niks.
Een jaar of 12 geleden heb ik ook nog een tijdje rondgereden in een VW Vento en die stoelen zaten erg lekker.

Harde eisen:
- Rustige auto dus weinig geluid binnen en goed comfortabel onderstel
- Climate control, maar dat hebben alle merken wel.
- Niet te oude auto, liever een jonge auto met veel km's dan een oude met weinig.
- Niet te patserig uiterlijk.
- Zeer betrouwbaar, hij moet 't gewoon doen, dus liever geen merk wat een slechte naam heeft
- Veilige auto

Very nice to have:
- Cruise control
- Automaat

Nice to have
- Zeer deftig interieur
- Status auto

Ik zit nu ook te kijken naar een Jetta bijvoorbeeld, maar is dat qua comfort dan te vergelijken met een BMW 3 serie of zo?

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 14-08-2015 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Yep duidelijk een Saab. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Als het gaat om zitcomfort is er voor mij maar 1 optie. Dat is proberen. En dan niet een proefrit van een half uurtje. De vraag is een beetje hoe je de auto aan wil schaffen. Bij de willekeurige marktplaats handelaar weet ik niet of dat zo maar zou kunnen.

Voordeel als je dat zou doen kan je meteen 'keuren' op de andere eigenschappen (geluid, weggedrag, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Daar heb je wel gelijk in maar om nu in 5-6 auto's te gaan proefrijden vind ik ook niet echt wat. Veel Tweakers hier hebben ervaring met veel (lease) auto's en kunnen dan vaak ook wel zeggen welke veel en welke een stuk minder geluid maakt. Uiteindelijk is het allemaal toch iets persoonlijks maar ik wil mijn shortlist zo kort mogelijk hebben.

Over die Saab kan ik niet echt een mening vormen, hij is er in sport sedan wat mij lijkt op een snelle strakke auto (wat ik dus niet zoek) en hij is eigenlijk te zwaar net als de station uitvoering. Ik vind de auto persoonlijk ook niet echt mooi.

[ Voor 26% gewijzigd door Ernemmer op 14-08-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Qua hoge zit: probeer een Golf Plus of een Seat Altea eens :)
Met name de Golf Plus zal aan de goedkope kant zijn met weinig km's. Beiden zijn wel een klasse lage dan een BMW3 natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik val in herhaling, maar tot nu toe vindt ik echt alle volvo stoelen fijn, van C30 t/m V70. ook als je wat langer ben.

Renault maakt ruk stoelen met te korte zitting, stoelen van de VAG modellen zijn niet slecht, maar vrij hard en na lange ritten kan het soms een beetje te hard zijn.

Ik zou een lekkere C30 nemen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zou gaan voor een C30 of S40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zou ook Volvo of Saab zeggen, kijkend naar je eisen. Voor je budget krijg je een superdeluxe, zeer betrouwbare Volvo. De stoelen zitten ( uit ervaring) erg lekker, ook op langere ritten en zeker met leer erop.

Het is jammer dat je de limiet van 1450 kilo aanhoudt, anders kan je voor relatief weinig geld een mooie S80 halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

anboni schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:04:
Ik ben altijd erg tevreden geweest over m'n Octavia's, ook voor lange ritten.
Ik heb onder andere les gehad in een Octavia en ik vond dat in ieder geval een prettige auto.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

De meeste Nederlanders zijn dol op stationwagens en hatchbacks. Verder weegt bij veel mensen het bedrag aan motorrijtuigenbelasting zwaar mee bij de autokeuze, waardoor kleine, lichte auto's veel gewilder zijn dan grotere modellen. Als je gaat zoeken, zie je dat in de tweedehands prijzen terug: een wat grotere sedan is vaak relatief gunstig geprijsd, waardoor de hogere motorrijtuigenbelasting gedeeltelijk gecompenseerd wordt door de lagere aanschafprijs.

Als je dat uitgangspunt bij Volvo toepast, zie je dat je tussen 6000 en 7000 een redelijk aanbod aan S40's kunt vinden, maar voor dezelfde prijs/leeftijd en met hetzelfde uitrustingsniveau ook in een S60 kunt rijden. De V40's zijn juist weer een beetje duurder.

Bij de BMW 3-serie zie je dat de tweedehands prijzen erg hoog zijn, die auto's zijn nogal waardevast. Leuk als je er een bezit, maar dat maakt de 3-serie voor jou een stuk onaantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ernemmer schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:45:

Over die Saab kan ik niet echt een mening vormen, hij is er in sport sedan wat mij lijkt op een snelle strakke auto (wat ik dus niet zoek) en hij is eigenlijk te zwaar net als de station uitvoering. Ik vind de auto persoonlijk ook niet echt mooi.
Zoals ik al zei is ie supercomfortabel juist. De term sportsedan was juist bedacht om het hele gezapige imago van Saab wat te veranderen. Ik heb ook 2 jaar in een 330ci gereden en de saab geeft je veel meer het "ik sluit de wereld even buiten" gevoel. Ik heb ook proefgereden in een citroen c5 met dubbelglas en hydropneumatische vering en dat was gewoon een tegenvaller, Saab wint het nog steeds op comfort.

En hij zit onder de 1400 kilo dus te zwaar?.

En tja niet mooi, je keek naar een Jetta begreep ik, dus dan kan ik me voorstellen dat je een Saab niet mooi vind. :P

[edit] protip ga geen proefrit maken want dan weet ik zeker dat je shortlist weer iets langer wordt. Als je in de buurt van Apedorp woont kom gerust langs voor een rondje. :p

[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 14-08-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
De Jetta is ook niet echt mooi :P

Een willekeurige Saab 9-3 die ik zag zit toch echt boven de 1450.

http://www.autowereld.nl/...siness-14081729/foto.html

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 14-08-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

O crap, ik naar benzine. Dsls zijn iets zwaarder over het algmeen ja.

Saabs lopen overigens meer dan prima enkele tonnen op gas. Diesels geen ervaring mee.

[ Voor 39% gewijzigd door Flagg op 14-08-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Zit net nog even te kijken naar de wegenbelasting en die is voor een auto onder de 1450, 1524 euro per jaar en voor een auto erboven 1672. Dit is 10 euro per maand en dat is dus te verwaarlozen in dit geval. Ik heb ook nog even gekeken naar de wegenbelasting voor een auto tot 1650 kg en dan zit ik op 1816 per jaar en dat is toch echt de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
De standaard stoelen van de clio en de megane zijn inderdaad niet prettig, rs en gt uitvoeringen daargelaten. Toch zou ik renault niet uitsluiten. Wat dacht je van een laguna III. Zeer betrouwbaar, compleet, stil en ga zo maar door. Met jouw kilometers verdien je wel iets fatsoenlijks onder je kont, daarom de eerste hit als hint: http://www.autowereld.nl/...14203749/foto.html#foto-4. Ok, ietsje boven budget, maar op alle vlakken superieur aan je shortlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dat is inderdaad ook een erg leuke auto. Ik heb alleen wel liever een auto zonder sportstoelen aangeizen ik graag breed zit en dan niet graag met mijn benen tegen die zijkanten aan kom, verder zit deze inderdaad erg boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Ernemmer schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:29:
Dat is inderdaad ook een erg leuke auto. Ik heb alleen wel liever een auto zonder sportstoelen aangeizen ik graag breed zit en dan niet graag met mijn benen tegen die zijkanten aan kom, verder zit deze inderdaad erg boven mijn budget.
Opvallend dat de golf 5 er dan in staat. Deze stoelen zijn vlak, te hard, korte zitting en niet goed instelbaar.
Pas vanaf de 6 of 7 plaatsen ze optioneel de ergonomische stoelen die aan alle kanten wel wel goed instelbaar zijn en een langere zitting hebben wat altijd al direct comfort verhogen werkt.

Maar wat mij niet duidelijk is een golf of een 3serie zie ik staan. Wat versta je nu onder de noemer 'fysiek comfort'.

Een 3 is stiller, rijd volwassener en is op alle vlakken een golf de baas. Als je geen kale versie pakt maar een high executive heb je fijne stoelen inclusief extra ondersteuning voor de bovenbenen, je kan de stoel dan een stuk uitschuiven. Een passat komt dichter in de buurt. Een golf is echt een klasse lager, ook in comfort. Maar ja de andere zijn in onderhoud etc een klasse duurder >:)

Ik zou ook even langs Opel gaan, de astra en insignia van de afgelopen jaren hebben mij keer op keer verbaasd. Zeker de insignia heeft een erg volwassen rijgedrag en door weet ik veel wie goed gekeurde ergonomische stoelen die op 170000 plekken instelbaar zijn ofzo :+

[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 14-08-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Opel had ik inderdaad nog niet naar gekeken. De Insignia zit echt boven budget en is wel erg zwaar.

Grote kanshebber voor een proefrit zijn toch wel de BMW 3 en de Volvo S40/V50.
Andere modellen zal ook eens in het echt bezoeken en proefzitten, dan kan je ook wel een indruk krijgen of de stoel en beenruimte goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 16:04

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bij de Volvo niet de 1.6 diesel nemen, onbetrouwbare franse leen motoren.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:43
Puur op zitcomfort zeg ik volvo of citroen.

Een c5 met hydropneumatische vering rijd heerlijk. Helaas is het budget niet toereikend voor het nieuwe model. En de oude is oerlelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Over de 1.6 van Volvo had ik al het een en ander gelezen ja.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een proefrit ga maken in een V50 / S40, niet te duur en volgens de meeste mensen hier zit Volvo lekker.

[ Voor 84% gewijzigd door Ernemmer op 15-08-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

BMW 320D met sportstoelen. Rijdt fantastisch, zeer stil en ligt ook nog een fijne motor in. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Ik snap die 'Volvo zit lekker verhalen' niet zo heel goed. Dat zit meer in de nostalgie van de grote V70, de S70, S80 en S60 van tussen 1995-2010.

Alleen de versies met fatsoenlijke opties en de juiste stoelen hebben dat. Verder verwarren nogal wat mensen de 'harde stoelen van BMW' met een hard onderstel i.c.m. runflats.

Ik geniet vrijwel elke dag van de stoelen in mijn BMW helemaal als ik dat vergelijk met de Clio (2014) waar ik zakelijk in rij. Elke BMW, Volvo, Ford of VW met standaard stoelen heeft gewoon bagger stoelen. Dat betekent dus dat 70-80% van die auto's niet lekker zit. Mocht een BMW 3 serie nog een optie zijn, die stoelen met uitschuifbare lendensteun zijn ERG fijn. Volvo heeft rijkelijk uitgeruste C30 modellen die ook heel fijne stoelen hebben (zie je niet zoveel meer inmiddels). Tref je ook aan in de V50 modellen maar wederom ga je flink moeten betalen voor dat soort auto's.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 25-08-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stoelen van mijn V70 uit 2001 zijn perfect maar ik moet zeggen dat de stoelen van mijn vorige Audi A4 ook prima waren. (stuk harder maar wel goed gevormd, b.v. zonder problemen mee naar Italie gereden) Laatst een paar dagen in de Lancia Thesis van een kennis gereden (hij kon mijn V70+trekhaak goed gebruiken bij zijn verhuizing) en ik moet zeggen dat dat ook een hele fijne wagen is:
- goede stoelen
- 'premium' gevoel, lekker Italiaans
- heeeele fijne en soepele 2.4l i5 cilinder diesel
Deze auto zal vast wel te zwaar zijn voor jouw zoekgebied maar het heeft mijn beeld van Lancia een flinke boost gegeven. Technisch gezien zit het ook wel snor; deze auto had al dik 390dkm op de teller staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb al op veel autostoelen gezeten, maar met stip op één staan voor mij de BMW 3/5 comfort stoelen uit het high-executive pakket. Letterlijk alles is aan die stoel (elektrisch) instelbaar. Vooral de uitgebreide lendesteun en het verlengbare zitvlak springt er voor mij uit. Het zijn ook de enige stoelen waarmee ik geen last krijg van nek- en rugklachten als ik echt lang (1000+ km) in de auto zit.

Ik heb overigens ook een Volvo S40 gereden en die stoelen zaten (zoals menigeen niet zal verbazen) ook meer dan prima.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Laatst online: 17-09 22:31

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:21
Stoelen zijn zo ontzettend persoonlijk dat het erg lastig te zeggen is, daarnaast is de bouw van je lichaam ook erg van belang (smal, breed, relatief korte of juist lange benen etc.)

Zelf ben ik bijvoorbeeld een groot fan van stoelen met hoge wangen (sportstoelen) waar mijn stevigere broer liever grote brede platte stoelen heeft

Enkele merken leveren ook in het zelfde model verschillende stoelen (Opel heeft haar EGR comfort stoelen, VW heeft bijvoorbeeld vaak in de highline of sportuitvoering andere stoelen, BMW levert ook comfort stoelen etc.) om het nog is extra lastig te maken

Ik denk toch echt dat je allereerst moet bekijken wat voor iets jezelf waardeert qua zit, de één prefereert een relatief harde zit (vaak Duits) de ander juist een brede zachte stoel (vaak Frans)

Kijk vooral naar niet al te voor de hand liggende auto's, die zijn vaak lekker goedkoop, zeker als er in het verleden veel in de lease hebben gezeten

Gezien de lengte van de rit is het voornamelijk snelweg neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
Stoelen van een Toyota zijn overigens ook erg fijn. Daarnaast staat het merk bekend om zijn betrouwbaarheid.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:51

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Honda Accord zoals de mijne,
Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/FB_IMG_1440526008844_zpsjap6v2dp.jpg

Dit is mijn facelift (+2006) executieve. Zit zowat alles op en aan wat je wil :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jellabie op 25-08-2015 20:09 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Volvo S60/V70/S80.
En dan zou ik voor de S80 gaan (als je geen V70/station nodig hebt). Vaak luxer uitgerust als een S60 en net wat comfortabeler, plus vaker te vinden met een leuke motorisering (5-cilinder turbo!). De stoelen in de grote Volvo's zijn unbeatable wat mij betreft

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 25-08-2015 20:27 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:22

bloody

0.000 KB!!

Vergeet de Toyota Avensis (wagon) niet.
Ietwat saai ogende auto wellicht, maar een echte kilometervreter! Super comfortabele stoelen waar we na een rit van 1000km nog lekker fris uitstappen!

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Saab uiteraard. In een Saab heb je geen stoelen maar fauteuils.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik merk is dat de stoelen tegenwoordig veel te hard zijn en weinig demping en comfort geven. Maar dat zie je in alles terug. Pak die ouwe Daf of van Hool busssen, met die dikke nep ledere bruinen stoelen, tot 2005 reden ze door heel Nederland nog. Nu alleen nog in de Beekse Bergen, als je daar dus nog van wil genieten ga daarheen. Tegenwoordig zit je in een hard plastic kuipje. Afschuwelijk.

Zo ook met autostoelen. Ik heb een BMW 325 cabrio van 1989, zit perfect ondanks de kuip stoelen en sportieve onderstel. Daarnaast heb ik 3 type volvo's gehad. 2, 3 en 7 serie. En rijden we een V70II erbij. De 240 en 360 zijn al lang verdwenen, maar die 740 blijft gewoon simpelweg voor de stoelen. Zelfs mijn Mercedes W115 uit 1973 zit beter dan die moderne dingen. Krijg van mijn werk regelmatig een V50 of Golf mee. Altijd heel snel last van mijn rug. Zelfs in onze V70II zitten de stoelen al minder dan in die 30 jaar oude baksteen.

En wat houdt je tegen om een fijne stoel over te zetten in je favoriete auto. Ken een maat die heeft een toyota Hiace, dat ding als je te hard door een bocht gaat je op 2 wielen kunt rijden. Die heeft de voorstoelen vervangen door elektrisch leder uit een volvo 960 haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
Atlas schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:31:
BMW 320D met sportstoelen. Rijdt fantastisch, zeer stil en ligt ook nog een fijne motor in. :)
De sportstoelen van BMW vind ik op langere ritten (>100Km) niet lekker zitten, mijn vriendin wilt niet anders.
Bij comfortstoelen van BMW heb ik altijd ruzie met de lendesteun, vooral als deze verstelbaar is.
De standaardstoelen in mijn E90 (high exe) bevallen mij eigenlijk prima, met 50.000 Km per jaar en vaak ritjes van >300 Km.

De kans dat je de comfortstoelen (met name de lendesteun) ook comfortabel afgesteld krijgt tijdens een proefrit is, denk ik, klein.
Eenmaal comfortabel ingesteld zijn het wel fantastische stoelen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mijn tip:
Mitsubishi Outlander Sport,
Kosten geen drol, zijn oer betrouwbaar, rijden best prima.

Z'n ding bijvoorbeeld:
http://www.vdboon.nl/occa...-invite-aircocdcruiselmv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
De Outlander is een leuke auto. Ligt als 4wd als een blok op de weg. Stoelen zijn goed maar eenvoudig. Maar stil? (als 'vereiste' van de TS). Vond 'm voor snelweg verkeer niet heel comfortabel qua geluidsniveau. Heb er 90.000km mee gereden in 2,5 jaar (2.0 4wd op gas) maar die van ons was met 250.000km wel echt 'op'. Later nog wat andere Outlander eigenaren gesproken die tot dezelfde conclusie kwamen.

Verder voor de rest is 't een kwestie van persoonlijke voorkeur.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:21
Japanse auto's hebben meestal een relatief korte eindversnelling, daardoor maken ze vaak belachelijk veel toeren op de snelweg wat ten koste van het geluid gaat

In verband met het verbruik zou ik voor veel snelweg kilometers geen hoge auto nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:14

3DDude

I void warranty's

Lange ritten = een wat zwaardere auto. Dat is sowieso comfortabeler, ligt beter op de weg enz.
Een grotere wagen is automatisch ook stiiller en heeft een zwaardere motor.

Al gekeken naar een skoda superb?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:05
jorisjan schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:44:

de C30 vind ik persoonlijk een érg leuke auto om te zien. niet praktisch qua achterbank. onderstel is hetzelfde als de genoemde nieuwe S40, gewicht en afmetingenen grofweg dus ook.
Wat is er precies niet praktisch aan de achterbank? Dat er geen achterbank in zit, maar 2 zeer comfortabele stoelen?? Terwijl je in een V50 nauwelijks met 3 naast elkaar kunt zitten, zit je met 2 achterin een C30 vorstelijk.

Het onderstel van de C30 is 20cm korter dan dat van de S40/V50.

Met de leren zetels is een C30 een heerlijke reisauto, maar met meer dan 4 gaat het niet passen, de kofferbak is vrij klein maar met de achter stoelen naar voren heb je flink wat ruimte. Neem wel een C30 met een harde hoedenplank. Het goedkopere zeiltje is troep.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Harry schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:54:
De Outlander is een leuke auto. Ligt als 4wd als een blok op de weg. Stoelen zijn goed maar eenvoudig. Maar stil? (als 'vereiste' van de TS). Vond 'm voor snelweg verkeer niet heel comfortabel qua geluidsniveau. Heb er 90.000km mee gereden in 2,5 jaar (2.0 4wd op gas) maar die van ons was met 250.000km wel echt 'op'. Later nog wat andere Outlander eigenaren gesproken die tot dezelfde conclusie kwamen.

Verder voor de rest is 't een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Okay stil is ie niet en nee t is geen BMW 3 serie. Echter krijg je die niet voor dit geld met deze kilometerstand en leeftijd.

En op? In welke zin op? Heb ervaring met 2 galants (qua motor en bak t zelfde, onderstel deels) en die waren bij 3 ton nog niet echt op imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:02

Nox

Noxiuz

C5 met luchtvering. Zoals dat door de bocht gaat, gaat geen andere wagen :) En de stoelen hebben armsteunen per stoel. Omdat de wagen wat groter is zit het allemaal wat ruimer enzo.

Qua betrouwbaarheid zijn ze niet slecht maar verwacht af en toe wat gare elektronica tegen te komen wat op Internet wel te vinden is ;)

Oh, als je kids hebt een C4 Picasso nemen. Honderdduizend vakjes overal om zooi in te stouwen en ruim. In ieder geval, die luchtvering is superrelaxt.

[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 26-08-2015 00:16 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Vriendjes en vriendinnetjes, lees nog even terug wat de topicstarter heeft aangeven. Ik zie nu allerlei aanbevelingen voorbijkomen van auto's waarvan Fable al uitdrukkelijk heeft aangegeven dat hij ze te duur of te zwaar vindt. Dan heeft het niet zoveel zin om de zoveelste V70 aan te bevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

1650 kg en een budget van 6000/7000 euro. Een V70/S60/S80 voldoet prima aan die eisen :?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Domino schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:08:
Puur op zitcomfort zeg ik amerikaan.
Fixed, en waarom eigenlijk niet? @ TS, amerikanen zitten altijd lekker, het zijn geen stug geveerde gebakjes, en zijn zeer comfortabel. En niet altijd 5 meter lang en 3 ton zwaar. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Bestla op 26-08-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de verkrijgbaarheid van spare parts hier in EU voor zo'n Amerikaan? Volgens mij rijdt er hier ergens een GoT'er rond in een US BMW cabrio die nog wel eens loopt te piepen over onderdelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Toyota Auris Hybrid met 120k op de teller?

http://www.zomoto.nl/2370...ine-bj-2010,-automaat.htm

- Relatief zuinig
- Accupakket hoef je niet mee te tellen.. valt dus relatief laag in MRB
- Automaat
- Betrouwbaar (lijkt mij met 35k in het jaar wel zo fijn)
- Lage km-stand
- Hetzelfde accu-pakket in de Prius gaat veeeell kilometers mee.

Lancer 2.0 DID Intense Sportsedan/back is trouwens ook een fijne wagen.

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon op 26-08-2015 15:59 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Bestla schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:07:
[...]

Fixed, en waarom eigenlijk niet? @ TS, amerikanen zitten altijd lekker, het zijn geen stug geveerde gebakjes, en zijn zeer comfortabel. En niet altijd 5 meter lang en 3 ton zwaar. ;)
Welke amerikaan? De TS wil een comfortabele auto, dat is aan Amerikanen niet besteed.
Die bouwen alleen pickups, of auto's die alsmaar linksom willen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Afbeeldingslocatie: http://www.buick.com/content/dam/Buick/north_america/usa/nscwebsite/en/home/about_buick/history_of_buick/1980_present/01_images/buick-history-heritage-938x528-1991-buick-park-avenue--185877.jpg
Buick Park Avenue
Rijd geweldig en onderdelen zijn makkelijk te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 26-08-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:30:
Hoe is de verkrijgbaarheid van spare parts hier in EU voor zo'n Amerikaan? Volgens mij rijdt er hier ergens een GoT'er rond in een US BMW cabrio die nog wel eens loopt te piepen over onderdelen :9
Ik niet snap. Een BMW is nog altijd een Europese auto, hoeveel US-onderdelen zitten er nu aan een US-spec BMW die niet aan een EU-spec BMW zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
Bestla schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:19:
[afbeelding]
Buick Park Avenue
Heb je aandelen Shell? 14 liter / 100 km.

Afaik zijn de Amerikanen ook pas begonnen met diesel, hoe dat zit met LPG weet ik niet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:05
FastFred schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:32:
[...]

Ik niet snap. Een BMW is nog altijd een Europese auto, hoeveel US-onderdelen zitten er nu aan een US-spec BMW die niet aan een EU-spec BMW zitten?
Onderschat dat niet. Sowieso de hele verlichting voor en achter. Zaken als temperatuur sensoren die ineens in Fahrenheit worden uitgelezen, het zal me niks verbazen als bepaalde zaken vast zitten met Amerikaanse bouten, of ivm andere luljeu-eisen specifieke zaken op/in de motor of uitlaat zitten. Compatibiliteit met bepaalde filters die daar gebruikelijk zijn, ook zo iets..

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 26-08-2015 16:44 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
GAIAjohan schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:43:
[...]

Onderschat dat niet. Sowieso de hele verlichting voor en achter. Zaken als temperatuur sensoren die ineens in Fahrenheit worden uitgelezen, het zal me niks verbazen als bepaalde zaken vast zitten met Amerikaanse bouten, of ivm andere luljeu-eisen specifieke zaken op/in de motor of uitlaat zitten. Compatibiliteit met bepaalde filters die daar gebruikelijk zijn, ook zo iets..
Point taken, maar dan lijkt het me alsnog relatief makkelijk om deze bij onze oosterburen te bestellen dan dat je een belletje doet richting een willekeurige BMW dealer in Amerika die vervolgens onderdelen, gemaakt in Duitsland, naar Nederland stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Bestla schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:19:
Buick Park Avenue
Plaatje doet het niet. Maar effe snel googlen, die laatste is op zich best te pruimen qua uiterlijk. Alleen is dat juist geen echte amerikaan meer.

Nog los staand van het feit dat die wagens altijd zo zwaar overgemotoriseerd zijn, met bijbehorend brandstofverbruik. En er betrekkelijk weinig prestaties tegenover zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:32:
[...]

Mijn post was deels een vraag en deels sarcasme, ik kan me voorstellen dat voor lang niet alle Amerikanen voldoende spare parts beschikbaar zijn hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:37:
[...]

Mijn post was deels een vraag en deels sarcasme, ik kan me voorstellen dat voor lang niet alle Amerikanen voldoende spare parts beschikbaar zijn hier
Het probleem specifiek bij BMW is de software. BMW heeft de drempel om Amerikaanse exemplaren in Europa te onderhouden zo hoog mogelijk gemaakt, onder meer door de Amerikaanse en Europese software niet uitwisselbaar te maken. Bij moderne BMW's moet vrijwel ieder onderdeel waar enige intelligentie in zit worden geprogrammeerd/geconfigureerd als onderdeel van de specifieke auto. Een willekeurige sensor op mijn buurmans BMW is daardoor niet uitwisselbaar met met eigen BMW zonder bijbehorende programmeeractie. En dat is nou net wat met een Amerikaanse BMW bij Nederlandse dealers en merkloze garages niet mogelijk is.

Reken maar dat dat met die software heel ver gaat. Een tijdje geleden kreeg ik tijdens een onderhoudsbeurt te horen dat de diagnosesoftware in mijn bestuurdersstoel een storing had gerapporteerd. De oplossing was dat mijn stoel een firmware update kreeg. Als mijn auto een Amerikaans exemplaar was geweest, was die eenvoudige softwarestoring een fors probleem geworden.
-tom-562 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:44:
1650 kg en een budget van 6000/7000 euro. Een V70/S60/S80 voldoet prima aan die eisen :?
Lees dan ook even de rest, inclusief de constatering dat het zeker geen V70 (of S80) gaat worden. Of een Saab (vindt de topicstarter lelijk) of een willekeurige andere auto uit het E- of F-segment.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23

PoweRoy

funky!

Ik zou trouwens helemaal niet naar een Skoda of Seat kijken. Zelf een jaar in een Octavia gereden, verschrikkelijk veel last van mijn rug gehad. Met moeite auto kunnen ruilen (was lease). Rij nu in een 308, prima auto.

Maat van me had hetzelfde probleem in een Seat, ging daarna in Polo (met duurdere stoelen).

[This space is for rent]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@PoweRoy: Waren dit de stoelen uit het dynamic-pakket of de standaard stoelen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:11
NoxiuZ schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 00:14:
Oh, als je kids hebt een C4 Picasso nemen.
d:)b
Mijn vader heeft zo'n ding. Ik kan niet anders zeggen dat ze idd goed zitten en confortabel zijn, ook als je bijv. veel last hebt van je rug.
Pagina: 1