Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689481

Topicstarter
hoi,

Een jaar geleden heb ik een LG tv gekocht. Dit is het volgende model:
LG 32LN5404

3 weken terug heb ik ook nieuwe speakers gekocht van het merk philips. Ik heb begrepen dat deze niet zomaar aangesloten kon worden aan de tv omdat deze speakerset één 3.5mm jack had. Mijn tv heeft voor audio een linkse (wit) en rechtse(rood) tulp. Hiervoor heb ik dus een tussenkabel gekocht zodat ik heb toch kon aansluiten. Echter als ik externe speakers selecteer als uitgang voor de TV hoor ik helemaal niks meer. Aan de speakers kan het niet liggen want die doen het prima als ik deze op mijn laptop aansluit.
In het menu heb ik de opties:
- TV Speaker
- Externe speaker (optisch), Hier kan ik kiezen tussen 'automatisch' en 'PCM'
- LG-synchronisatie geluid (optisch)

Weet iemand hoe ik er wel geluid uit krijg? ik heb alles al geprobeerd, en de handleiding van de LG tv helpt mij niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:27

Moofnor

King of my castle

De rood-wit aansluiting zijn ingangen, geen uitgangen. Dus die kabel gaat niet werken.

Om geluid uit je speakers te krijgen zul je waarschijnlijk een DAC moeten kopen die het optische signaal om kan zetten naar een analoog signaal. Irritant dat er tv's gemaakt worden zonder koptelefoon aansluiting...

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689481

Topicstarter
aah... klinkt logisc:) Vreemd dat mij die kabel werd geadviseerd. totaal nutteloos dus:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je speakers moeten op de koptelefoon uitgang ... [die er niet is :$ ]

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 17-08-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:46
apis29 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:49:
Je speakers moeten op de koptelefoon uitgang ...
Die is er volgens de specs niet:
http://www.lg.com/nl/televisies/lg-32LN5404-led-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zo te zien beschikt de TV wel over een volledig bekabelde scart-aansluiting aan de achterzijde, dan zouden daar ook de linker- en rechter-audio aansluitingen vanaf te halen zijn. Niet zeker is of analoog audio continue beschikbaar zal zijn op de scart aansluiting indien HDCP (Google) actief is, kwestie van proberen.

Afbeeldingslocatie: http://i100.twenga.com/audio-video/scart-adapter/international-audio-group-2x-tp_6733968112244277023f.jpg

Testing, one, two ...

Pagina: 1