I love watercooling
Ooh, oke ik was dat er stof enzo in komt is dat niet het geval?Garrett schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:55:
Nee, behalve dat het er niet mooi uitziet.
Een open gat ... wat denk je zelf? Zou daar stof in komen denk je?Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:57:
[...]
Ooh, oke ik was dat er stof enzo in komt is dat niet het geval?
www.google.nl
Maar hoezo past het IO-shield niet? De meeste keren dat ik dat hoor is dat een user-error, niet omdat er iets mis is met de kast of shield... Wat voor kast heb je?
Corsair N300... Alleen als ik me moederbord er in wil doen pas die er niet in en kan ik niet de schroeven erin schroeven om het moederbord niet op de goede plaats ligt..vanaalten schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:58:
Zonder IO-shield zal er inderdaad wat makkelijker stof in komen.
Maar hoezo past het IO-shield niet? De meeste keren dat ik dat hoor is dat een user-error, niet omdat er iets mis is met de kast of shield... Wat voor kast heb je?
Had ik ineens een hele connector aan de kabel.
Ik zat er de eerste keer ook mee te kloten, maar weet OP dat je deze van binnenuit erin "klikt"? Dus in de kast en dan naar buiten duwen totdat hij klikt.vanaalten schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:58:
Zonder IO-shield zal er inderdaad wat makkelijker stof in komen.
Maak anders eens een foto.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ja hij zat volledig vast en geklikt... Alleen het moederbord wou niet goed passen maar als het geen 'must' is een I/O shield dan maakt het voor mij niet heel veel uit.. Ik kijk toch niet veel naar me kast en hij staat onder me bureau.. het gaat mij meer om de preformance.kuusj98 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:01:
[...]
Ik zat er de eerste keer ook mee te kloten, maar weet OP dat je deze van binnenuit erin "klikt"? Dus in de kast en dan naar buiten duwen totdat hij klikt.
Maak anders eens een foto.
Sommigen zijn wel een heel gevecht om erin te krijgen, mobo's met weinig I/O dingen zijn er altijd wel in te proppen, maar bij de behoorlijk uitgebreide mobo's zit ik alsnog altijd te prutsen.
Gaat ie er makkelijk in en krijg ik het mobo snel op haar plek? Dan mag het shield blijven zitten. Doet ie vervelend, dan "vergeet" ik 'm
En stof? Tja, in iedere kast zitten grotere gaten dan dat van je missende I/O shield, stoffilters helpen beter tegen stof dan wel of geen shield.
Sowieo hebben veel kasten nu ook sleuven in de PCI-covers, wss vooral om hotspots van de videokaart tegen te gaan.
[ Voor 23% gewijzigd door RobinHood op 14-08-2015 19:07 ]
People as things, that’s where it starts.
Ja, een 'beetje'Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:57:
[...]
Ooh, oke ik was dat er stof enzo in komt is dat niet het geval?
Toen mijn schoonvader nog rookte waren zijn geheugenrepen aan 1 kant helemaal bruin van de aanslag
Dus ja het is wel mooier/beter om een I/O-shield te hebben, veel netter maar vergeet ook niet dat stoffilters kunnen helpen als je geen stof in je kast wil.
I love watercooling
Haha, iedergeval wel bedankt voor de reactie!RobinHood schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:05:
Mijn pc mist ook zijn I/O shield, tis inderdaad niet mooi, maar ik zie het ook niet, dus boeiend![]()
Sommigen zijn wel een heel gevecht om erin te krijgen, mobo's met weinig I/O dingen zijn er altijd wel in te proppen, maar bij de behoorlijk uitgebreide mobo's zit ik alsnog altijd te prutsen.
Gaat ie er makkelijk in en krijg ik het mobo snel op haar plek? Dan mag het shield blijven zitten. Doet ie vervelend, dan "vergeet" ik 'm
En stof? Tja, in iedere kast zitten grotere gaten dan dat van je missende I/O shield, stoffilters helpen beter tegen stof dan wel of geen shield.
Sowieo hebben veel kasten nu ook sleuven in de PCI-covers, wss vooral om hotspots van de videokaart tegen te gaan.
Oké bedankt voor je reacties!Garrett schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:05:
[...]
Ja, een 'beetje'
Toen mijn schoonvader nog rookte waren zijn geheugenrepen aan 1 kant helemaal bruin van de aanslag
Dus ja het is wel mooier/beter om een I/O-shield te hebben, veel netter maar vergeet ook niet dat stoffilters kunnen helpen als je geen stof in je kast wil.
Dat klopt inderdaad.SN4K3 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:03:
Ik dacht dat een I/O-shield ook hielp tegen statische elektriciteit ofzo omdat deze bij mij ook reepjes heeft aan beide kanten van de openingen waar de connectoren van het moederbord tegenaan drukken.
Bij veel productie pc's a la Dell etc, is het inderdaad zo dat die i/o shields op sommige punten ook contact maken met bv de omhulling van de ethernetpoort.
Dus zo'n i/o shield is in veel gevallen best belangrijk.
Zie het als een soort van aarding.
[ Voor 3% gewijzigd door MarElo op 14-08-2015 21:52 ]
Tenzij het een ultra deluxe supermicro bord is zullen 99% van de ATX borden prima passen in een N300 met IO shield
Als je moederbord niet fatsoenlijk is vast te schroeven met io shield op zijn plek doe je iets verschrikkelijk fout of ontzettend voorzichtig.
3x kijken en 1 keer plaatsen.
Magische rook kan maar 1 keer ontsnappen.
Aangezien niemand beschikt over een werkende glazen bol zijn foto's een must.
binnenkant van de kast met en zonder bord / io shield / montagemateriaal en je komt al een eind.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850