Toon posts:

AMD versus Intel battle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste topic dus ik hoop dat deze goed is!

Ik zoek een? Processor en een Videokaart

Wat is je budget? 350 voor CPU en GPU.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? Nee daarom heb ik deze topic gestart.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het gebruiken in mijn game Computer waarmee ik nog een paar jaar door wil.

Hallo,

Ik heb €250 uitgetrokken voor de GPU en 100 voor de CPU, ik ga denk ik wel voor 2e hands onderdelen. Ik kan voor €100 een Intel core I7 2600K overkopen van een kennis voor in mijn game PC voor €100 of kan ik voor dat bedrag iets beters krijgen bijvoorbeeld een AMD FX 6... Voor de GPU dacht ik aan een 2e hands 290 alleen omdat dx 12 in de toekomst nodig is weet ik niet of de 290 dat nog wel ondersteund. Kan ik dan iets anders voor dat bedrag kopen?

Ik hoop dat jullie me meer kunnen helpen

Palthe

Hangt ook af van je huidige moederbord. Heb je daar wel rekening mee gehouden met je uitgaven?

Verwijderd

Topicstarter
palthe schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:44:
Hangt ook af van je huidige moederbord. Heb je daar wel rekening mee gehouden met je uitgaven?
Oja nog een ding vergeten ik kan gratis moederborden krijgen van iemand die werkt bij een computerbedrijf

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Een paar dingetjes:

Een intel i5 (of i7) gaat beter in games presteren dan een AMD hexa of octacore (op enkele uitzonderingen na), dus je keuze om op zoek gaan naar een tweedehands i5 vanaf de 2XXX serie is zeker geen gek idee.

Als je een tweedehands r9 290 gaat halen zorg dan wel dat je er 1 zonder reference koeler neemt! Die maken een verschrikkelijke herrie en overhitten: elke andere kaart met custom koeler is op zijn minst acceptabel (toch hebben enkele ietswat problemen, zoals de asus en overhittende VRM's)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De vraag is dan ook wat voor mobo's, bij Intel is dat niet zo heel belangrijk, bij AMD des te meer, zat planken welke een FX-8320 niet overleven.

Enfin, voor 100 euro een i7 2600k is natuurlijk een koopje, leuk bordje erbij, liefst overclockbaar en je hebt voor weinig een heel mooi systeempje.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:50:
Een paar dingetjes:

Een intel i5 (of i7) gaat beter in games presteren dan een AMD hexa of octacore (op enkele uitzonderingen na), dus je keuze om op zoek gaan naar een tweedehands i5 vanaf de 2XXX serie is zeker geen gek idee.

Als je een tweedehands r9 290 gaat halen zorg dan wel dat je er 1 zonder reference koeler neemt! Die maken een verschrikkelijke herrie en overhitten: elke andere kaart met custom koeler is op zijn minst acceptabel (toch hebben enkele ietswat problemen, zoals de asus en overhittende VRM's)
Ondersteund een 290 dx12?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jeps, niet volledig, maar dat doet momenteel geen enkele kaart.

People as things, that’s where it starts.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
DX12 is een beetje een apart verhaal, maar het korte antwoord is ja :) de belangrijkste features van DX12 worden ondersteundt door de r9 290
Pagina: 1