[Printer]Officejet pro 8600 cartridges worden niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 18:57
Heb een officejet pro 8600, de standaard "setup" cartridges zijn inmiddels leeg. Een nieuw setje officiële HP catridges is gekocht, die zou ik als ze leeg zijn weer kunnen laten hervullen.

Afbeeldingslocatie: http://tonerzilla.sk/produkty_top_obr/hp932933_s.jpg

Nu het probleem. Alle vier de cartridges waren leeg en heb ik vervangen. Meteen daarna kwam een melding dat 1 van de 4 niet goed zou zijn, bijvoorbeeld de blauwe. Die haal ik er dan uit, schud een keer voorzichtig en plaats ik weer terug. De blauwe werkt weer, maar dan heeft de gele hetzelfde probleem. Even schudden en dan komt de roze/rode met hetzelfde probleem. Er is dus altijd een cartridge die niet herkend wordt. Is dit een soort van beveiliging, omdat de printer het idee heeft dat ik met neppe cartridges zit te rommelen? Zijn er nog truuks om een cartridge te plaatsen of schoon te maken zodat ze wel alle 4 in een keer herkend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 22:55

Hoite

Goed verhaal

Dat is het risico van hervulde cartridges gebruiken, ik zou zeggen, ga terug naar waar je hebt laten navullen en geef aan dat ze het niet meer doen.
De garantie van je printer vervalt ook bij het gebruik van nep- danwel hergevulde cartridges, de kwaliteit van die dingen wisselt heel erg, van de ene zie je het verschil niet eens en van de ander zit de hele binnenkant van de printer onder de inkt.
Goed schoonhouden van de printkop is redelijk belangrijk.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Hoite schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:09:
Dat is het risico van hervulde cartridges gebruiken, ik zou zeggen, ga terug naar waar je hebt laten navullen en geef aan dat ze het niet meer doen.
Een nieuw setje officiële HP catridges is gekocht, die zou ik als ze leeg zijn weer kunnen laten hervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 22:55

Hoite

Goed verhaal

Ze zijn nu nog origineel? In dat geval heb ik verkeerd gelezen, excuus. Hoewel het terugsturen van de cartridges me nog steeds het beste idee lijkt, kan je ook nog even proberen de printer compleet te resetten.

Klik vanaf het hoofdmenu even op een willekeurige functie, bijv. Scannen en kijk waar de back-toets zit.
Druk op t huisje zodat je weer in het hoofdmenu zit en druk 5 of 6 keer op de plek waar de back-toets zit. Als het goed is zit je dan in het supportmenu, daar kan je hem volkedig resetten.
Mocht dat niet werken lijkt me toch dat er iets mis is met je cartridges.
Probeer ook eens die ene die het op dat moment niet doet te wisselen met je oude setup-cartridge en daarna weer terug te wisselen?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Hoite schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:36:
Ze zijn nu nog origineel? In dat geval heb ik verkeerd gelezen, excuus. Hoewel het terugsturen van de cartridges me nog steeds het beste idee lijkt, kan je ook nog even proberen de printer compleet te resetten.
Jep zijn origineel, heb het support menu even geopend maar daarin kan ik alleen functies aan of uit zetten, bijvoorbeeld wifi aan/uit, factory-defaults-functie aan/uit. In het normale menu kan ik wel fac.def. doen maar dat heeft geen effect.

Bijzondere is dat als ik alle 4 de cartridges verwijder, en daarna 1tje terug plaats deze gewoon wordt gelezen. Welke kleur het ook is. Daarna plaats ik er steeds weer 1, en dat gaat allemaal prima tot en met de 3rde. Bij de vierde krijg ik een error op 2 willekeurige cartridges. Hele printkop volgens HP-supportsite ook al eens verwijdert en teruggeplaatst. Cartridges vandaag mee teruggenomen naar inktwinkel en die zijn prima volgens verkoper. Hij wou de printer best even nakijken maar die had ik niet bij me.

Ik heb het idee dat de printer zelf een probleem maakt wat er eigenlijk niet is. Inmiddels is ie ruim een jaar oud dus er zit nog garantie op.

Btw. sorry voor de late reactie , heb het probleem even gelaten voor wat het was, ik raakte geïrriteerd door de vage meldingen en de trage printer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Opgelost :D

Printer stond bij de inktboer, die kwamen tijdens het schoonmaken nog een stuk papier tegen O-) maar de cartridges pakte die in eerste instantie nog niet. Na veel proberen met allerhande cartridges werd ineens alles weer herkent. Printer staat nu weer thuis en draait weer prima.
Pagina: 1