Geen 60Hz bij niet originele kabel uhd monitor

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
Van de week 2 keer de pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart aangeschaft voor mijn vrouw en mijzelf. Monitoren werken prima verder alleen heb ik met mijn monitor het probleem dat de meegeleverde displayport kabel een halve meter te kort is om mijn pc aan te kunnen sluiten. ik heb nu al drie verschillende nieuwe langere displayport kabels aangeschaft en elke kabel geeft het probleem dat ik maximaal 3840x2160 @30Hz krijg ipv 3840x2160@60Hz. Kabels zijn versie 1.2 en volgens de specs geschikt voor maximaal 4096x2560 en transfer rate up to 17,28 Gb/s

Wanneer ik een vervangende kabel aansluit krijg ik

The system has detected a link failure and cannot set the requested resolution and refresh rate on your DisplayPort display. Your display might not support the requested resolution or there may be an issue with the cable connecting the display to your computer, zowel in windows8.1 en windows 10

Met Ubuntu hetzelfde probleem, originele kabel = 60Hz, vervangende kabel is 30Hz

Monitor is aangesloten op een pricewatch: Sapphire R7 250 1GB Ultimate zowel bij mijn pc als bij de andere pc. Heb de schermen en kabels ook gewisseld, maar probleem verhuist mee met de niet originele kabel.

Ik heb geen zin om nog meer geld te besteden totdat ik een kabel vind die werkt, weet iemand die een vergelijkbare opstelling heeft welke kabel wel werkt.

Ik heb ook de vraag bij Philips neergelegd, maar die beloven alleen terug te mailen of te bellen wat vervolgens niet gebeurd

[ Voor 15% gewijzigd door Tweaker.nu op 14-08-2015 16:37 ]

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe lang moet je kabel zijn? I

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
3 meter

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-01 13:07
Ik had hetzelfde probleem met een R9 290 icm een Asus PB287Q.
Een aantal kabels uitgeprobeerd en naast de met de monitor meegeleverde kabel was dit de enige die werkte: pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.2 cable 3m

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
Bedankt!, ik ga er zo een kopen en laat hier weten of het werkt

En nogmaals bedankt, kabel werkt perfect _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Tweaker.nu op 15-08-2015 17:20 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Waarschijnlijk staat in de settjngs van je monitor de displayport aansluiting nog op 1.1. Die moet je op 1.2 zetten ;)

www.ping-win.nl

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-01 13:07
Nee. Probleem ligt echt bij de kabel. ;)
Pagina: 1