Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorikN
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08 18:31
Op het moment ben ik op zoek naar en TV voor op de slaapkamer. Ik wil graag interactief tv kijken met een interactie CI+ module van Ziggo. Voorheen altijd een aparte ontvanger gebruikt maar deze had het op een gegeven moment begeven. Mijn oog is op het volgende model gevallen.

pricewatch: Samsung T24D390EW Zwart

Volgens de specificaties kan hier een dergelijke module in. Hij is alleen niet officieel gecertificeerd door Ziggo, staat niet in de lijst op hun site en bij de specificaties op de site van Samsung.
Wat denken jullie? Zal het allemaal goed werken aangezien het ook een nieuw model is en het dus de laatste standaarden wel zou moeten ondersteunen lijkt mij.

Trouwens heb ik juist dit model gekozen vanwege de prijs en het formaat, dat exact hetzelfde is als de TV/monitor die nu bijna kapot is. Vind het trouwens ook maar raar dat het wordt verkocht als monitor terwijl het eigenlijk gewoon een TV is. Zou dit ook de reden kunnen zijn dat hij niet gecertificeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:38
Het enige dat die certificatie zegt is dat de fabrikant Ziggo heeft betaald om dat logo te mogen voeren, want aantrekkelijk voor de consument. En dat Ziggo support levert als het niet werkt, dus om die kostenpost uit te sluiten hebben ze het waarschijnlijk vooraf getest.

Maar als volgens specs de monitor het ondersteund, mag je er van uit gaan dat het werkt. Hou er alleen wel rekening mee dat áls het niet werkt, je geen hulp vanuit Ziggo hoeft te verwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 14-08-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Is het niet zo dat voor interactieve tv een netwerkverbinding nodig is ??

EDIT : nieuws: Ziggo gaat met nieuwe CI+ 1.3-module interactieve diensten naar tv streamen

[ Voor 60% gewijzigd door Weezer-DC op 14-08-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorikN
frickY schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:11:
Het enige dat die certificatie zegt is dat de fabrikant Ziggo heeft betaald om dat logo te mogen voeren, want aantrekkelijk voor de consument. En dat Ziggo support levert als het niet werkt, dus om die kostenpost uit te sluiten hebben ze het waarschijnlijk vooraf getest.

Maar als volgens specs de monitor het ondersteund, mag je er van uit gaan dat het werkt. Hou er alleen wel rekening mee dat áls het niet werkt, je geen hulp vanuit Ziggo hoeft te verwachten.
Enige dat de specs zeggen is dat er een CI+ slot aanwezig is, weet niet wat er verder van kan worden verwacht qua ondersteuning en werking. Maar ik ga er dus inderdaad wel vanuit dat het de nieuwste versie modules ondersteunt aangezien het een relatief nieuw model is.
Weezer-DC schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:18:
Is het niet zo dat voor interactieve tv een netwerkverbinding nodig is ??
Naar mijn kennis niet. In de woonkamer hebben wij een interactive HD-ontvanger zonder internetverbinding, enkel een coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
JorikN schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:26:
[...]

Enige dat de specs zeggen is dat er een CI+ slot aanwezig is, weet niet wat er verder van kan worden verwacht qua ondersteuning en werking. Maar ik ga er dus inderdaad wel vanuit dat het de nieuwste versie modules ondersteunt aangezien het een relatief nieuw model is.
Dat wil nog niks zeggen:
Ik heb ooit een Ziggo 'gekeurde' HD decoder/recorder gekocht (met CI+ aansluiting uiteraard), was te vinden op de website van Ziggo, de hele hotemetoot.
Jaar later constant problemen, zenders die storing hadden etc. en als je dan contact opneemt met Ziggo 'ja meneer maar hij staat niet op onze CI+ gekeurde lijst'. Bleek dat die lijst veranderd en ze modellen toevoegen, maar ook verwijderen. En dan helpen ze je nergens meer mij.

Moraal is dat ze dus je apparaat ook van die lijst kunnen verwijderen en 'Ziggo gecertificeerd' dus niks betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
JorikN schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:26:
Naar mijn kennis niet. In de woonkamer hebben wij een interactive HD-ontvanger zonder internetverbinding, enkel een coax.
Is het niet zo dat deze kastjes een ingebouwde docis modem hebben en zodoende genoeg aan de coax kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorikN
Nuttige lijst dan! :') Op (goede) hoop van zege dan maar gewoon aaschaffen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
JorikN schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:38:
Nuttige lijst dan! :') Op (goede) hoop van zege dan maar gewoon aaschaffen :9
http://nl.hardware.info/n...t-interactieve-tv-via-ci+

Bijna zeker dat zonder netwerk aansluiting het überhaupt al niet gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 12:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

Interactief zeker niet nee, maar digital tv mogelijk wel.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorikN
Dank voor de verduidelijking! Dan ga ik voor de digitale module of ik moet later nog een ethernet kabel trekken. Van digitaal weet ik namelijk wel dat het werkt aangezien twee andere tv's hier dit al hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door JorikN op 14-08-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 12:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die tv heeft geen optie voor ethernet, en kan dus geen interactief tv (on demand films en programma's) verwerken.
Heb je al een module in een andere tv thuis? Probeer die dan eerst. Tijdens Ziggo-ziggo werkte hij, nu met UPC-ziggo kan het anders zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 14-08-2015 21:13 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorikN
Ohja tuurlijk, even over het hoofd gezien. Maar ik test inderdaad wel een andere module thuis in de monitor alvorens ik een nieuwe module aanschaf.
Pagina: 1