Grote prijsverschillen bij vervangende SIM-kaart providers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:53
Momenteel oriënteer ik mij voor een nieuwe smartphone. Nu zag ik dat ik dan waarschijnlijk naar een ander formaat SIM-kaart zal gaan. Nu heb ik gekeken bij mijn provider Tele2 om te kijken hoe dat te regelen is. Op zich gaat dat wel simpel. Alleen vond ik de kosten van € 15 wat hoog. Even rond gekeken bij andere providers:
- Vodafone: € 20
- Telfort: GRATIS
- T-Mobile: € 5 of € 10 (beetje vaag en je moet gelijk inloggen)

Verder heb ik niet gekeken om de prijzen te vergelijken. Al vind ik de prijsverschillen wel erg groot. Op zich is het ook wel een beetje een service van een provider. En ik denk niet dat de prijs ervan € 20 is... Zelf vind ik max € 10 redelijk. Wat vinden jullie een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tja het is zonde, maar hoe vaak komt het nou voor? 15 euro incl. verzendkosten is veel maar niet onredelijk, denk ik. Geen idee. Zal ook een beetje ontmoediging zijn.

En als je het echt cheap wilt, kun je wellicht knippen of met een malletje de sim vergroten.

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 14-08-2015 14:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:53
Het zal zeker wel ontmoediging zijn. Maar ik vind € 15 wel wat veel.

Zelf op maat knippen vind ik niet zo. Als ik een oude telefoon weer wil gebruiken dan heb ik wel een malletje nodig, want de oude SIM wordt onbruikbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Bij KPN is het trouwens ook gratis.Als het een oude simkaart is zou ik het gewoon proberen via de klantenservice.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:29

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Geef aan bij T-Mobile dat je ontvangst slecht is en het standaard antwoord is volgens mij je sim kaart is verouderd. wordt dan kosteloos vervangen.

Ook zijn de simkaarten tegenwoordig in een stencil gedrukt waarmee je alle 3 de maten kunt gebruiken. Je kunt met recente sim kaarten zonder knippen alle 3 maten gebruiken, van klein naar groter met een plakbandje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
StefandeGroot schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:48:
Momenteel oriënteer ik mij voor een nieuwe smartphone. Nu zag ik dat ik dan waarschijnlijk naar een ander formaat SIM-kaart zal gaan. Nu heb ik gekeken bij mijn provider Tele2 om te kijken hoe dat te regelen is. Op zich gaat dat wel simpel. Alleen vond ik de kosten van € 15 wat hoog. Even rond gekeken bij andere providers:

Verder heb ik niet gekeken om de prijzen te vergelijken. Al vind ik de prijsverschillen wel erg groot. Op zich is het ook wel een beetje een service van een provider. En ik denk niet dat de prijs ervan € 20 is... Zelf vind ik max € 10 redelijk. Wat vinden jullie een redelijke prijs?
Ik heb mijn eigen simkaart gewoon met een IKEA schaar geknipt. (Normaal naar micro)

Bij Nano werkt dit misschien niet aangezien deze ook dunner is, maar dat zou misschien wel te vijlen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb een paar weken geleden in de Vodafone winkel de SIM gratis om kunnen ruilen. Moest naar nano en had micro en kreeg zo een nieuwe mee.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Ik zit zelf ook bij tele2 en had ook opeens een ander formaat simkaart nodig voor mijn nieuwe mobiel ( van sim naar nano). Blijkbaar zijn er kant en klare tangen die je simkaart op maat knippen. Ik was toen bij mijn lokale kleine mobieltjesboer naar binnen gelopen en daar op maat laten knippen ( was gratis, waarschijnlijk omdat ik ook een setje converters erbij kocht).

Ik zou eerst zoiets proberen als je bang bent dat je je simkaart sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn oude orange-kaartje omruilen voor een twee-formaten-sim van t-mobile was gratis in hun shop begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:56
Ik heb pas nog een micro sim naar nano sim gesneden van iPhone 4 naar 5. Met een mal als pdf gevonden op internet.
(pdf print op schaal)

Het lukt, maar heel soepel gaat het niet, aangezien een normale sim kennelijk ook iets dikker is.
Zeker niet als de gesneden sim daarna weer terug moet in de iPhone 4.
Gelukkig zijn de contacten erg groot en is wat speling.

Achteraf was het misschien beter geweest een nieuwe sim te bestellen voor 5 euro. Dat zou dan een multi-sim moeten zijn welke in alle maten bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In de winkel is het vaak gratis. Dingen op afstand regelen brengt voor bedrijven weer allemaal problemen met zich mee, zoals post problemen (diefstal, frankering, logistiek) maar ook controle is lastig.

In de winkel voeren ze je oude SIM nummer in, klikken ze op 'replace', trekken ze een nieuwe SIM uit de la, vullen het nieuwe SIM nummer in, en bijna instant is de nieuwe SIM te gebruiken. Volledige controle, geen logistiek en directe feedback. Het personeel en de SIM kaarten (en de computer) staan toch al in de winkel, en behalve bij grote vraag of drukte gaat het ze nagenoeg niks kosten.

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Als je nieuwe smartfoon ic.m. verlenging abonnement neemt, bij Tele2 krijg je een nieuwe 3in1 SIM kaart.

De kosten van een (chinees) malletje is onder de € 1. Scheelt toch € 14 bij Tele2. ;)

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 14:24
Ik heb er twee, één van de baas en één van mezelf. De ene kon ik omruilen op het secretariaat, de ander heb ik laten knippen in de KPN winkel. Allebei gratis. Bij het knippen kreeg ik wel de waarschuwing dat het fout kon gaan, en dat dat mijn eiegen risico was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Ik heb ook zelf een nano sim geknipt met een nagelschaartje. Je moet wel wat van de niet-chip kamt afschuren want eigenlijk is de sim te dik maar vaak past het toch wel.

Ook kan je naar een winkel gaan en hem daar laten knippen door een simknipper of je laat hem in de winkel omwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 14:17

eagle00789

Est. November 2005

Ff ter info:

Er zijn 4 maten simkaart in omloop.
Deze maten zijn van links naar rechts:
full-size SIM (1FF), mini-SIM (2FF), micro-SIM (3FF) en nano-SIM (4FF)
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/GSM_SIM_card_evolution.svg/400px-GSM_SIM_card_evolution.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

StefandeGroot schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:48:
Vodafone geeft je er gratis een mee als je dat nodig hebt; dwz: als je een kleinere sim nodig hebt dan je hebt of hij is stuk. Als je 'm kwijt gemaakt hebt ofzo mag je inderdaad betalen.
Wat de kosten voor de provider zijn (max ongeveer €1 overigens) en wat de prijs is die ze aan de klant rekenen heeft helemaal geen enkele moer met elkaar te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:05

Saven

Administrator

Bij KPN nog nooit betaald voor een nieuwe simkaart. Ook niet nadat deze was versleten/kapot/gestolen oid _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Bij Vodafone kan je meestal gewoon in de winkel een gratis kaart krijgen (let op: meestal, sommige winkels zullen wat minder coulant zijn en toch een tientje rekenen volgens mij)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Meestal staan er wel tarieven online, maar als je belt of langs gaat (en dus niet online iets regelt en die hoge tarieven accepteert) doen ze het meestal wel kostenloos als service. Zo heb ik bij Hollandsnieuwe ook een microsim gekregen ter vervanging van mijn oude sim. Zelf knippen kan natuurlijk altijd nog :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 11-10 22:54
Grrrrrene schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:06:
Meestal staan er wel tarieven online, maar als je belt of langs gaat (en dus niet online iets regelt en die hoge tarieven accepteert) doen ze het meestal wel kostenloos als service. Zo heb ik bij Hollandsnieuwe ook een microsim gekregen ter vervanging van mijn oude sim. Zelf knippen kan natuurlijk altijd nog :)
Zojuist gebeld met Vodafone. Krijg ik doodleuk te horen dat ik €20,- mag aftikken voor vervangen van micro-sim naar nano-sim.
Vodafone: "Tenzij u naar de winkel gaat", zegt mevrouw aan de andere kant van de lijn, "dan kan het zijn dat u hem gratis mee krijgt". "Of is uw sim defect?",
Ik: "Hoe bedoelt u?",
VF: "Nou als uw Sim defect is kunt u wel een gratis nieuwe sim krijgen" (logisch want anders verdienen ze helemaal niets meer aan je)
Ik: "Dus als ik het goed begrijp, als ik de sim kaart nu door midden knip.. dan is ie stuk.. en krijg ik gratis een nieuwe?"
VF: "Ja nee, zo werkt dat niet.."

Jammer hahaha :+

Maar goed, hier te breed en daar te lang, conclusie is dat ze me niet kan helpen tenzij ik €20 aftik. Anders moet ik langs de winkel dan zou het kunnen dat ik hem gratis krijg, maar dat is ook niet zeker :(
Beetje vreemd allemaal... maar goed.. dus nu nog niets.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar ga jij dan niet verlengen? Bij verlenging krijg je standaard nieuwe simkaart (of je geeft aan niet nodig te hebben), ik kon elke keer mijn oude simkaart bijknippen om passend te maken, maar dat ging bij mijn laatste 950 niet meer. Toen maar mijn 'vorige' nanosim (van abbo begin 2015) laten activeren, 10 minuten later was het geregeld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 11-10 22:54
Nee, heb een lopend abonnement (sim-only). Heb daar vanochtend online een nieuwe telefoon bij gekocht. Mijn abonnement loopt ook nog tot 20 januari 2017.. dus verlengen zit er helaas nog even niet in.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zag net dat t-mobile prepaid sims soms goedkoper (~3-4€) zijn dan vervangende (5,09€) simkaarten, kan je een als prepaid verkochte sim activeren op een abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:53
begintmeta schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:19:
Ik zag net dat t-mobile prepaid sims soms goedkoper (~3-4€) zijn dan vervangende (5,09€) simkaarten, kan je een als prepaid verkochte sim activeren op een abo?
Nee, een simkaart is gekoppeld aan een abonnement en zijn dan niet meer te gebruiken voor een ander nieuw als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyz schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:35:
[...]
Nee, een simkaart is gekoppeld aan een abonnement en zijn dan niet meer te gebruiken voor een ander nieuw als je dat bedoelt.
Precies, een prepaid simkaart kun je niet gebruiken als vervanger voor een abonnement simkaart.

Bij T-mobile doen ze overigens niet moeilijk wanneer je vriendelijk vraagt voor een nieuwe simkaart.
Pagina: 1