Barcode scanner vervangen en werkt niet in app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Ik weet niet goed in welk forum ik het moet zetten, maar als ik de uitleg van 'de programmeurs' mag geloven hebben ze een usb-poort geprogrammeerd :/

Dit is de situatie.
Op de fitness hebben ze nog een Windows XP, daaraan hangt een barcode scanner die de lidkaarten scant.
Dit wordt opgepikt door de software 'Fitman'.
De scanner is al enkele jaren oud en werkt niet meer zo goed. Aangezien de scanners die Fitman aanbiedt 3x meer kosten dan gangbaar wilde men een andere scanner.
Ik hang er een andere scanner aan maar de Fitman-applicatie ontvangt geen barcodes.

Nadat men getelefoneerd heeft met de fabrikant zegt die: we hebben de usb poorten speciaal geprogrammeerd voor de applicatie. (?)
Als we dat zouden veranderen dan zouden de andere kaarten waarschijnlijk ontregeld zijn.
Wtf?

Heeft iemand hier een idee hoe ze dat misschien geprogrammeerd hebben?
Via hardware id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou dat is wel gelul hoe ze het uitleggen. Kaarten ontregelen is ook gelul.

Ze hebben waarschijnlijk scanners met een apart vendor_id of device_id gemaakt (en hun software daarop vastgekoppeld). Kun je eenvoudig checken door hun scanner in een andere PC te prikken en deze gegevens uit apparaatbeheer te trekken. Je kunt ook meteen de output even nakijken van hun scanner en vergelijken met die van jou. Dat kan ook nog schelen, als de snelheid of karakter-tabel anders is.

[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 14-08-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 22:11
Hoe reageert je applicatie op een gescande barcode?
ik heb wachtwoorden en inlognamen in een barcode zien zitten. Wanneer zo'n invulveld open staat word de barcode gescand en daarna word het ingevuld op het scherm.

Hoe ziet het bij jou eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
is de barcode van een ander type dan bijv de barcode in de supermarkt? het kan dan zijn dat de scanner niet geconfigureerd is voor de barcode. Dit configureren kun je doen (althans bij bijv symbol scanners) door bepaalde activatie barcodes op een volgorde te scannen. Sommige mensen omschrijven dat als " de barcode programmeren ".

zie bijvoorbeeld: https://portal.motorolaso...ose+Scanners/LS2208_US-EN
(bijv. 3e optie: ADF Programmer Guide)

[ Voor 24% gewijzigd door P.O. Box op 14-08-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:57

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

evt. verschillende com poorten. mogelijk is er ook iets aangegeven dat de fitman scanners automatisch een bepaalde keystroke of enter na de barcode invoeren.

Het beste is inderdaad (naar kladblok?) de output van de scanners te vergelijken. of een serial monitor. mogelijk dat je hiermee al een probleem kunt vinden.