(optimized) Postscript met PPD settings sturen naar printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik ben aan het zoeken met google naar zo ongeveer wat er in het titel staat (maar dan in Engels en op vele verschillende manieren).

Ik ben namelijk op zoek of het haalbaar is om een postscript file te samenvoegen naar een printer specifieke poscript. Dus een print opdracht waarbij printersettings zijn samengevoegd.

Ik vermoed dat Windows dit laat verzorgen door Pscript.dll. Hier kan ik zelf dus niets mee.

Als einddoel wou ik dan hetzelfde bereiken op een linux server met bijvoorbeeld hulp van een losse executable of bibliotheek. Alleen zijn mijn zoekpogingen hier op tevergeefs.

Met dit topic hoop ik inzicht te verkrijgen hoe Windows dit nu precies verwerkt. Postscript is een programmeer taal an sich, een PPD file zijn wat losse variabelen die met wat magie in elkaar worden gebakken.

Enerzijds zijn dus tips welkom in de vorm van, deze tools zijn hiervoor te gebruiken (platform in eerste instantie niet belangrijk). Maar vooral ben ik benieuw naar de programmeer werking hiervan. Kan er praktisch niets over vinden.