Mijn Gaming pc wenslijst

Pagina: 1
Acties:

• rudolfi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-08 10:50
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gaan gamen op deze pc waaronder de games:
CS:GO
GTA V
Dying Light
Rocket League
Cities:skylines
etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb al een build gemaakt met een vriend van me, we zijn uitgekomen op ongeveer 1.030,- mijn max zit op de 1,200,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hier is een link naar mijn wishlist, ziet het er zo goed uit?
gallery: rudolfi

Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan om te gaan overclocken

Resolutie?
1920 x 1080, en met 2 beeldschermen later er nog bij (3840 x 1080)

zoals ik al heb aangegeven met een antwoord aan de bovenstaande vragen, heb ik onderdelen voor een gaming pc uitgekozen en in een wishlist gezet... ( gallery: rudolfi )
ik heb dan ook als tip mee gekregen om deze wishlist op de forum te plaatsen en doe dit ook zo als jullie zien...

met mijn vraag: ziet dit er zo goed uit? en zijn er nog opmerkingen? misschien iets wat we fout hebben gedaan of gemist hebben?

wat gebruik ik nu?
nu gebruik ik een laptop: acer aspire v3 772G met hierin:
intel core i7-4702mq 2,2 GHz with Turbo Boost 3,2 GHz
Nvidia GeForce GTX 760M
8 GB DDR3 L Memory
7200 rpm 750 GB HHD

ik heb met dit systeem vooral last van oververhitting doordat de warme lucht niet weg kan, o.a. hierdoor zijn de preformences van deze laptop niet zeer goed, speel sommige de boven genoemde games met slechte qualiteit en/of word onderbroken door een laptop die uitvalt. heb hier vooral last van in de zomer.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,95€ 359,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Sharkoon T28€ 59,95€ 59,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,50€ 46,50
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,36

waarom welk component?

de intel core i5-4460 boxed omdat ik niet wil gaan overclocken en ook geen video's wil bewerken met programma's zoals after effects en C4D, (vandaar geen i7)

ik heb vooral voor Asus gekozen omdat die vriend van mij dat dus het fijnst vond om een of andere rede

de GTX970 omdat ik nvidia een fijn merk vind en heb begrepen dat, stel dat ik nog een extra videokaart wil, dat ik beter 2x 970 kan nemen ipv 2x 980... ook is de prijs van deze videokaart wat interessanter ...

dit is alleen niet mogenlijk met het moederbord wat ik heb uitgekozen, de 16x ports worden 8x ports wanneer ze allebij gebruikt worden geloof ik

Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger gekozen omdat dit best goedkoop is, goed card interface, goede audio heeft (niet heel belangrijk naar mijn mening) vooral uigekozen op aanrader van vriend
dit moederbord heeft o.a. een link met de Nvidia

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:20

Esumontere

Floep, banaan.

Waarom zo'n ontzettend overpriced moederbord? Jij noemt het goedkoop, maar pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 kost de helft en kan hetzelfde. Je hebt niets aan een Z97 moederbord omdat je een niet-overklokbare processor hebt.

Die voeding is crap. Zitten slechte caps in. pricewatch: Antec VPF Series 450W is een veel betere keus en ruim voldoende voor dit systeem.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Ik zou het moederbord zeker vervangen voor een stuk goedkoper model: Dat moederbord is hoogstens interessant wanneer je gaat overclocken: aangezien je dat niet gaat doen kan je gemakkelijk af met een moederbord die ruim 50 euro goedkoper is:

De gigabyte sniper wordt vaak aangeraden aangezien die een bovengemiddeld geluidschip heeft: ik zou die in de plaat nemen.

• Crazy4ever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 10:47
Zoals Esumontere al heeft gezegt, voeding veranderen!! Deze is niet te vertrouwen, lees de reviews ervan.

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"

• rudolfi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-08 10:50
Esumontere schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:09:
Waarom zo'n ontzettend overpriced moederbord? Jij noemt het goedkoop, maar pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 kost de helft en kan hetzelfde. Je hebt niets aan een Z97 moederbord omdat je een niet-overklokbare processor hebt.

Die voeding is crap. Zitten slechte caps in. pricewatch: Antec VPF Series 450W is een veel betere keus en ruim voldoende voor dit systeem.
bedankt, ik heb het aangepast :)

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Prima systeem, weinig op aan te merken! :Y

- Voor €6 meer heb je een pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W. Deze levert 70W meer, is bovendien modulair en krijgt goede reviews (waarvan onder andere ééntje van mij :+).
- Voor het RAM geheugen zou ik een pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU kiezen, slechts €5 meer. Deze is compatible met de nieuwe Intel Skylake generatie en hoogst waarschijnlijk zijn opvolger(s), mocht je ooit in de toekomst nog eens een upgrade uitvoeren kun je dit setje dus meenemen. Deze set is 1,35V, dat wel wordt ondersteund, waar jouw gekozen setje 1,5V is en niet wordt ondersteund.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:20

Esumontere

Floep, banaan.

TheTinusNL schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:49:
Prima systeem, weinig op aan te merken! :Y

- Voor €6 meer heb je een pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W. Deze levert 70W meer, is bovendien modulair en krijgt goede reviews (waarvan onder andere ééntje van mij :+).
- Voor het RAM geheugen zou ik een pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU kiezen, slechts €5 meer. Deze is compatible met de nieuwe Intel Skylake generatie en hoogst waarschijnlijk zijn opvolger(s), mocht je ooit in de toekomst nog eens een upgrade uitvoeren kun je dit setje dus meenemen. Deze set is 1,35V, dat wel wordt ondersteund, waar jouw gekozen setje 1,5V is en niet wordt ondersteund.
Daarnaast is die voeding verouderd en ondersteunt hij geen c6 en c7 Haswell power states. Verder heeft de TS die extra 70W gewoon niet nodig en kan hij de extra 6 euro gewoon in zijn zak houden. Begrijp me niet verkeerd, het is een goede voeding (ik heb hem ook :)) maar de VPF450 is gewoon beter.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Het matige van de Antec is dan echter wel weer dat die lelijke kabels heeft. Als TS dan toch een case met een raampje neemt is dat dan weer niet de beste keus.
Pagina: 1