FAN via Power over Ethernet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 15:03
Beste Tweakers,

Op mijn zolder staat een 10/100Mbit PoE switch welke ik gebruik voor het voeden van een aantal zaken die ik via PoE heb draaien (bewakingscam, accesspoint en VOIP telefoon)

Nu kan het bij mij op zolder nogal warm worden. Ik zat te denken om een FAN aan te sluiten op een vrije netwerk poort, en zo de 48VDC te gebruiken voor het aansturen van een FAN voor wat extra airflow.

De switch ondersteunt IEEE 802.3af met een maximum van 15,4 watt per poort. Dit is voldoende voor het geen wat ik er mee wil doen.

Ik zat te denken om iets met een DC-DC converter te doen , bijvoorbeeld de : Produino LM2596HV DC 60V to DC 1.25~26V Converter Buck Adjustable Electronic Power Regulator Module

Ik weet niet helemaal zeker of er op digitaal niveau nog iets afgesproken moet worden om überhaubt er voor te zorgen dat de switch stroom gaat leveren via een netwerk poort.

Vandaar mijn vraag aan de medetweakers :) .. Heeft er iemand hier al iets mee gedaan of ervaring mee? :)

Oh nog even aanvullend.. natuurlijk kan ik ook een transformatortje of iets dergelijks plaatsen, maar ik wilde juist geen extra trafo's plaatsen en gebruik maken van de PoE functionaliteit :)

[ Voor 7% gewijzigd door om3ega op 14-08-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
dus eigenlijk zoek je zo'n iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Kijk eens aan :)

In de catagory .. alles bestaat, als je maar weet hoe het heet :)
Zoiets zocht ik inderdaad. :)

Op Amazon staat dit voor $31 . In principe met in al een DC-DC converter liggen die geschikt is, dus het liefst bouw ik het nog zelf :) .. Maar bedankt voor je feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Je kan inderdaad niet zomaar stroom uit een poort trekken. Voor PoE wordt er daadwerkelijk een handshake gedaan. Zie ook: Wikipedia: Power over Ethernet

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabje
Er valt wel wat zelf in elkaar te "tweaken" ik weet niet wat voor een poe-switch je in gebruik hebt. Maar als je m'n bovenganger z'n linkje doorleest, staat er ergens dat de switch kijkt of er tussen de power-aders (4/5 en 7/8) een weerstand van rond de 25KOhm staat, dan pas zet die 't PoE gedeelte aan. Dus de truck is met een multimeter en een weerstandje rond de 25KOhm je switch voor de gek te houden. Als dat lukt, dan kan je verder met je gelinkte printje :)

edit: anders 'ns verder prutsen met deze: http://www.linear.com/product/LTC4278

[ Voor 8% gewijzigd door fabje op 14-08-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Dank allen!

Kijk, dat is nuttige info.
Ik denk dat ik voldoende info hebt nu om wat in elkaar te draaien of om op zijn minst eens te
De switch is overigens een HP-2615-8 PoE Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabje
Dat is de versie met externe adaptor toch? Waarom zet je dan niet gewoon zo'n power Y-kabel ertussen en dat je aangedragen printje ertussen *klaar* . Heb je ook nog een netwerk-poort over voor andere doeleinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
:D

Geniaal :)
Dat gaat zeker werken...
Pagina: 1