Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan54
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-04 14:55
Beste Tweakers,

Ik heb jullie deskundige advies even nodig. Recentelijk heb ik op mijn laptop de update van Win 7 naar Win 10 uitgevoerd. Na er een tijdje mee te hebben gewerkt liep ik toch tegen wat foutjes aan waarvan ik dacht dat de oorzaak moest liggen bij die update. Dus besloot ik een schone installatie uit te voeren (alle bestanden & instellingen verwijderd), en deze installeerde.. maar faalde op het laatste moment vanwege het ontbreken van een Bootloader (kreeg een groot blauw scherm met een sippe smiley te zien).

Dus ik dacht: eerst maar weer Win 7 installeren en wachten tot ik weer de mogelijkheid krijg te updaten naar 10. En hier is het probleem: Win 7 is weer geïnstalleerd, maar ik krijg geen enkele update binnen. Handmatig zoeken helpt ook niet.. hij blijft in het oneindige het zoekbalkje tonen zonder resultaat. En ik geloof dat die updates nodig zijn voordat ik de upgrade naar Win 10 aangeboden krijg, niet waar?

Na wat zoeken heb ik op advies o.a.
"MS Fix-it" geïnstalleerd - zonder resultaat
Nieuwe versie "Windows Update Agent" geïnstalleerd - zonder resultaat
Windows 7 zelf opnieuw geïnstalleerd - zonder resultaat.

Dus... help :/

[ Voor 4% gewijzigd door Daan54 op 14-08-2015 12:33 ]

DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En windows is wel geactiveerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:57
Updates van 7 zijn niet nodig om Windows 10 te upgraden, als je Windows 7 SP1 maar hebt zit je goed. Overigens kan dat oneindige zoeken naar updates soms idd heel lang duren! Hangt af van de drukte bij de servers bij Microsoft. Als je Windows 7 installatie geactiveerd was toen je de upgrade hebt uitgevoerd. (en 10 was ook geactiveerd) dan kun je een schone installatie doen gewoon van 10. Dus je hoeft niet weer eerst 7 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Het klopt inderdaad dat als win10 geactiveerd was, dan heeft het weinig zin om weer vanaf win7 te beginnen. Je kan gewoon een clean install doen.

Maar het kan natuurlijk wel dat je laptop niet win10 ready is, soms gaat een tweede poging opeens wel, maar al te vaak ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan54
Ja, windows is geactiveerd. En ja, gewoon een legale licentiecode ;)

En zoals ik in mijn OP aangaf; dat heb ik geprobeerd, want ik weet dat je dit gewoon vanuit Win 10 kunt doen. Alleen gaf hij dus een foutmelding nadat alles was doorlopen (Bootloader Missing) en met de melding dat de computer opnieuw zou worden opgestart. Dit heeft hij dus een aantal keer gedaan, maar hij bleef dat scherm tonen. Dus naar mijn beste weten had ik weinig keuze eerst Win 7 weer te installeren, aangezien ik daar de dvd van heb.

Ook weet ik dat de updates vinden soms lang kan duren, maar toch niet langer dan 1,5 uur lijkt mij? Zo lang heb ik namelijk gewacht :|

DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Daan54 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:00:
Dus naar mijn beste weten had ik weinig keuze eerst Win 7 weer te installeren, aangezien ik daar de dvd van heb.

Ook weet ik dat de updates vinden soms lang kan duren, maar toch niet langer dan 1,5 uur lijkt mij? Zo lang heb ik namelijk gewacht :|
Kan ook met een Win10 DVD :)

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan54
Ik vraag mij af of ik mijn Win 7 licentiecode kan gebruiken om die te activeren, dat was bij een upgrade namelijk niet nodig. Maar ik zal het eens proberen. Thanks MicGlou :)

DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
dennis_rsb schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:48:
Updates van 7 zijn niet nodig om Windows 10 te upgraden, als je Windows 7 SP1 maar hebt zit je goed. [...]
Er is nog een update die je nodig hebt mbt. IE11.
Daan54 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:00:
[...]
Ik had vanochtend hetzelfde. Ik heb de PC een aantal keer uitgezet via het startmenu, waarbij die ineens aangaf tientallen updates te installeren. Na 3x te hebben gedaan was alles aanwezig.
Wat je overigens kan doen om het sneller voor elkaar te krijgen is dit tooltje van MS blijven doorlopen totdat alle 'problemen' opgelost zijn: http://download.microsoft...GW10Appdiagnostic.diagcab
Daan54 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:21:
Ik vraag mij af of ik mijn Win 7 licentiecode kan gebruiken om die te activeren, dat was bij een upgrade namelijk niet nodig. Maar ik zal het eens proberen. Thanks MicGlou :)
Is niet nodig als je een upgrade doet vanaf de DVD/USB. Moet je wel een upgrade doen en niet een clean install, want dan krijg je hem niet geactiveerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 14-08-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:57
Caelorum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:25:
[...]

Er is nog een update die je nodig hebt mbt. IE11.

[...]
Dat weet ik niet, ik heb op mijn laptop gewoon Windows 7 SP1 kaal geinstalleerd, alleen geactiveerd, toen mediacreationtool gebruikt en alles is goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Daan54 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:21:
Je moet je win7 licentiecode gebruiken om win7 te activeren.
Deze win7 code kan je natuurlijk niet gebruiken om win10 te activeren. Sterker nog, als je deze code gebruikt zal dit resulteren in een fail install van win10.

Als win10 update eenmaal is geactiveerd op een systeem, dan nooit een key invoeren als daarom wordt gevraagd, dus ook niet bij een clean install. Want je hebt geen win10 key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan54
Reepje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:38:
[...]
Je moet je win7 licentiecode gebruiken om win7 te activeren.
Deze win7 code kan je natuurlijk niet gebruiken om win10 te activeren. Sterker nog, als je deze code gebruikt zal dit resulteren in een fail install van win10.

Als win10 update eenmaal is geactiveerd op een systeem, dan nooit een key invoeren als daarom wordt gevraagd, dus ook niet bij een clean install. Want je hebt geen win10 key.
Precies, dat leek mij ook ;)
Caelorum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:25:
[...]

Wat je overigens kan doen om het sneller voor elkaar te krijgen is dit tooltje van MS blijven doorlopen totdat alle 'problemen' opgelost zijn: http://download.microsoft...GW10Appdiagnostic.diagcab
[...]

Is niet nodig als je een upgrade doet vanaf de DVD/USB. Moet je wel een upgrade doen en niet een clean install, want dan krijg je hem niet geactiveerd.
Ik heb het diagnostic programmatje gedraaid, en als eerste probleem geeft hij "Windows not up to date" .. dus dat is duidelijk.

Ik ben nu Win 10 aan het downloaden en ga die upgrade via DVD proberen als hij klaar is :)

DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Daan54 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:46:
[...] Ik heb het diagnostic programmatje gedraaid, en als eerste probleem geeft hij "Windows not up to date" .. dus dat is duidelijk. [...]
Als het goed is stond er ook een link bij om de update meteen te installeren.
dennis_rsb schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:29:
[...] Dat weet ik niet, ik heb op mijn laptop gewoon Windows 7 SP1 kaal geinstalleerd, alleen geactiveerd, toen mediacreationtool gebruikt en alles is goed gegaan.
Ah dan zal dat het zijn, als je het via dat update icoontje wilt doen heb je KB2952664 en KB3035583 nodig, bovenop Windows 7 SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 4x mijn pc geherinstalleerd te hebben met windows 7 omdat hij geen enkele update wil uitvoeren heb ik bovengenoemde link gebruikt, het begint veel belovend...echter om een gegeven moment gaat hij hier ook opzoek naar updates.....en helaas....zelfs hier op blijft mij pc hangen.

heb kaal win 7 geinstalleerd, geen hardware of software geinstalleerd...en nog wil hij niets....

HELP!!!!

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 07:39:
[...]

na 4x mijn pc geherinstalleerd te hebben met windows 7 omdat hij geen enkele update wil uitvoeren heb ik bovengenoemde link gebruikt, het begint veel belovend...echter om een gegeven moment gaat hij hier ook opzoek naar updates.....en helaas....zelfs hier op blijft mij pc hangen.

heb kaal win 7 geinstalleerd, geen hardware of software geinstalleerd...en nog wil hij niets....

HELP!!!!

8)7
tijdens de installatie van Windows of wanneer Windows al is geinstalleerd en dan zoekt naar updates?

Als het tijdens de installatie is dan is de kans groot dat er geen (goede) verbinding is met internet en daarom ook geen updates wil binnenhalen.

PS... je bent niet de topicstarter, misschien is het verstandig om je eigen topic aan te maken en dan ook in zoveel detail mogelijk je probleem uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapkcir
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-05-2022
Deze staat hoog als je zoekt op Google dus vandaar even een reactie mocht iemand hier ook tegen aanlopen. Vandaag duurde het 3 1/2 uur voordat hij de updates gevonden had.De W7 is gewoon geactiveerd. Het viel me al eerder op dat de grote bups die komt na de installatie van de service pack het erg lang kan duren. Kortom, geduld is de enige oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Na de installatie van ServicePack1 voor W7 installeer je het beste als eerste de nieuwste Windows Update Client (via https://support.microsoft.com/en-us/kb/3112343). Hiermee voorkom je het lange wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnaleor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-03 11:40
Hallo,

Ik ervaar precies dezelfde problemen met het zoeken naar updates in windows 7. Bij mij zijn deze juist begonnen na de installatie van de updater agent.
Ik had sp1 al geïnstalleerd dus ik dacht ook windows 10 upgrade via de site te doen, maar ook dan duurt het zoeken naar updates ontzettend lang. Gisteravond uiteindelijk maar aan laten staan en naar bed gegaan. Van ochtend was de windows 10 upgrade klaar met zoeken en had windows 7 opeens 1gb aan updates gevonden... het lijkt er inderdaad op dat geduld de enige oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

tapkcir schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:40:
Deze staat hoog als je zoekt op Google dus vandaar even een reactie mocht iemand hier ook tegen aanlopen. Vandaag duurde het 3 1/2 uur voordat hij de updates gevonden had.De W7 is gewoon geactiveerd. Het viel me al eerder op dat de grote bups die komt na de installatie van de service pack het erg lang kan duren. Kortom, geduld is de enige oplossing voor dit probleem.
In een aantal van de andere vergelijkbare topics heb ik het Simplix pack aangeraden om de eerste shitload aan updates in het W7SP1 schijfje te verwerken, scheelt een hele boel tijd en het zoeken gaat vaak dan ineens een heel stuk sneller.
wens schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:49:
Na de installatie van ServicePack1 voor W7 installeer je het beste als eerste de nieuwste Windows Update Client (via https://support.microsoft.com/en-us/kb/3112343). Hiermee voorkom je het lange wachten.
Dat helpt helaas niet altijd :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Niet online
wens schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:49:
Thanks a whole lot Wim. U R The Man! _/-\o_

Anderhalve dag gewacht en niks.....na installatie van wat jij aanreikt; nog geen kwartier. En hoppa, 238 updates klaar om geïnstalleerd te worden.

Uncle Rick is weer happy! Tralalalalalalaaaaaaa!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
En sinds kort kun je alle updates t/m april 2016 in 1 update binnenhalen:
https://blogs.technet.mic...es-for-windows-7-and-8-1/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevchenko
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-09 20:23
r3solution schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:35:
[...]

Thanks a whole lot Wim. U R The Man! _/-\o_

Anderhalve dag gewacht en niks.....na installatie van wat jij aanreikt; nog geen kwartier. En hoppa, 238 updates klaar om geïnstalleerd te worden.

Uncle Rick is weer happy! Tralalalalalalaaaaaaa!! :*)
Same here! En maar zoeken, proberen, sukkelen en uiteindelijk telkens noppes. Maar dit is een gouden tip! Heel veel dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik had dit al in een van de vele andere topics gepost, maar http://wu.krelay.de/en/ bevat een lijst met updates die de oneindige zoektocht fixed en wordt om de zoveel tijd bijgewerkt, wat blijkbaar nodig is :|

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:27
Raven schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:07:
Ik had dit al in een van de vele andere topics gepost, maar http://wu.krelay.de/en/ bevat een lijst met updates die de oneindige zoektocht fixed en wordt om de zoveel tijd bijgewerkt, wat blijkbaar nodig is :|
Mijn updates zijn weer geinstalleerd nu... :)

Maar schandalig dat dit nodig is om de Windows 7 updates weer geinstalleerd te krijgen. Heeft er alle schijn van dat dit een bewuste actie is van Microsoft om iedereen naar Windows 10 te pushen. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 26-06-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik denk het niet, althans, niet met alle updates. Dit probleem bestond al lang voordat W10 er kwam, al zijn de klachten het afgelopen jaar volgens mij wel toegenomen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ik heb er "gelukkig" pas de laatste twee maanden last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Raven schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:03:
Ik denk het niet, althans, niet met alle updates. Dit probleem bestond al lang voordat W10 er kwam, al zijn de klachten het afgelopen jaar volgens mij wel toegenomen.
Frappant genoeg heb ik er sinds deze maand geen last meer van. Windows 10 wordt niet meer aangeboden/door de strot geduwd. Windows 7 updates komen weer gewoon binnen, en worden zonder problemen geïnstalleerd.

Het heeft er voor mij alle schijn van dat dit een bewuste actie was van Microsoft. :(

Edit Damn... blijk ik al een last post te hebben... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Flozem op 10-08-2016 18:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:45
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. WSUS Offline Update is de oplossing. http://download.wsusoffline.net/
-programma laten draaien (= updates binnenhengelen)
-daarna in client folder updater laten draaien (vink auto reboot aan), deze na reboot nog een paar keer laten draaien tot ie zegt dat er geen updates meer zijn.
Daarna windows update draaien. Deze doet het dan weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Down Under op 11-08-2016 11:22 ]

• EmTri
  • Laatst online: 15:29
Down Under schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:21:
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. WSUS Offline Update is de oplossing. http://download.wsusoffline.net/
-programma laten draaien (= updates binnenhengelen)
-daarna in client folder updater laten draaien (vink auto reboot aan), deze na reboot nog een paar keer laten draaien tot ie zegt dat er geen updates meer zijn.
Daarna windows update draaien. Deze doet het dan weer.
Mijn dank is groot. Na al vanalles geprobeerd te hebben om een windows update aan de praat te krijgen op een schone win7 installatie, is het met deze tip gelukt. Merci! _/-\o_
Pagina: 1