Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verkeerde persoon bij bijhouden wijzigingen optie in Word

Pagina: 1
Acties:

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
Goedemiddag,

We werken op kantoor gewoon met fat clients, in een domein, office is lokaal geïnstalleerd op de pc's.

We hebben een vreemd probleem. Als bij ons een document bewerkt wordt, en de optie wijzigingen bijhouden wordt gebruikt, dan staat er vaak een verkeerd persoon die de wijziging zou hebben gedaan.

Dus bv een word document. Op regel 4 wordt een wijziging aangebracht door Jan. Daar zou dus moeten staan iets van "woord gewijzigd door Jan". Maar bij die regel staat dan: "Woord gewijzigd door Karel". Terwijl "karel" het document nog nooit gezien heeft.

Hoop dat het duidelijk is.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Thanks!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Vreemd dat dit gebeurd, wat zegt je IT afdeling?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Zou me niets verbazen als dit gewoon een bug is.

Wij hadden hier iets soort gelijks. Wanneer gebruikers een document opende, verscheen vaak de melding dat het document niet geopend kon worden omdat het reeds in gebruik was bij een andere gebruiker.

Die andere gebruiker zat echter niet in het document. Sterker nog, soms gaf word een naam op van een persoon die geeneens bij het document kon komen.

Bleek een known-issue te zijn bij MS. Is later ook een fix voor uitgebracht.

Dit stukje gaat over excel:
http://blogs.technet.com/...ive-locked-file-post.aspx
Maar in princiepe is het (min of meer) van toepassing op alle Office producten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ChojinZ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:16:

Dit stukje gaat over excel:
http://blogs.technet.com/...ive-locked-file-post.aspx
Maar in princiepe is het (min of meer) van toepassing op alle Office producten.
Nu ga je ervanuit dat de topicstarter uberhaupt nog een supported versie van Office heeft. Gezien de vraagstelling weten we niet eens op welk OS de machines draaien. Het topic staat in Serversoftware en Windows Servers dus voor hetzelfde geldt draaien ze een RedHat "remote desktop" omgeving met een port van een pakket wat "word" heet.

Het lijkt me dus zinvol dat er eerst een normale & duidelijke topicstart op zijn plaats komt zodat we niet hoeven raden over welk OS, welke versie van Office en welk patch-level we het hebben.

Verder een hint naar de topicstarter: reageer eens vaker op je eigen topics aangezien je een kleine historie hebt om wel vragen te posten en daarna nooit meer terug te keren. Op een gegeven moment weerhoudt mensen ervan uberhaupt nog een antwoord te gaan geven.

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 14-08-2015 12:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
MAX3400 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Nu ga je ervanuit dat de topicstarter uberhaupt nog een supported versie van Office heeft. Gezien de vraagstelling weten we niet eens op welk OS de machines draaien. Het topic staat in Serversoftware en Windows Servers dus voor hetzelfde geldt draaien ze een RedHat "remote desktop" omgeving met een port van een pakket wat "word" heet.

Het lijkt me dus zinvol dat er eerst een normale & duidelijke topicstart op zijn plaats komt zodat we niet hoeven raden over welk OS, welke versie van Office en welk patch-level we het hebben.

Verder een hint naar de topicstarter: reageer eens vaker op je eigen topics aangezien je een kleine historie hebt om wel vragen te posten en daarna nooit meer terug te keren. Op een gegeven moment weerhoudt mensen ervan uberhaupt nog een antwoord te gaan geven.
Ja, ik doe wat aannames. En je hebt gelijk als je zegt dat de TS wat summier is. Maar een port wat toevallig ook 'word' heet? In suite genaamd Office? Met zo'n melding? Lijkt mij erg sterk...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ChojinZ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:16:
[...]

Ja, ik doe wat aannames. En je hebt gelijk als je zegt dat de TS wat summier is. Maar een port wat toevallig ook 'word' heet? In suite genaamd Office? Met zo'n melding? Lijkt mij erg sterk...
Het lijkt me ook sterk maar ik heb zelfs vragen gehad over Excel (bij een gemeente) toen iedereen al een jaar over was op OpenOffice. "Ja, maar dat is toch Office en als ik wat in die sheets wil doen, gaat dat toch met Excel?"

Ik doe geen aannames meer; bij sommige gebruikers/organisaties, is de aanname dat het ticket verkeerd is aangemaakt veiliger dan aannemen dat de informatie in het ticket klopt. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
Sorry voor het gebrek aan informatie.

Clients draaien op windows 7 pro
Office versie is Office 2007
Probleem doet zich ook voor als iemand via terminal server werkt en dus niet met de lokale office installatie.

Probleem lijkt zo dus in het word-bestanden te zitten ?
Pagina: 1