Back-up maken zonder USB-poorten

Pagina: 1
Acties:

• MissC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-12-2025
Mijn USB-poorten hebben een paar maanden geleden hun baan opgezegd, ze werken alledrie niet meer (nadat er wat thee op mijn toetsenbord is gekomen |:( ).
Ik ben rustig op zoek naar een nieuwe Windows laptop, maar ondertussen wil ik wel mijn bestanden veilig stellen. Bovendien zal ik over een paar weken alles moeten overzetten naar die nieuwe laptop.

Ik vraag me af of jullie ideeën hebben hoe ik snel en veilig pakweg 400GB over kan zetten. Waar ik zelf aan heb gedacht (even met de note dat ik echt niet technisch ben):
  1. De externe harde schijf op het netwerk (router) aansluiten. Dit werkt, maar gaat veel te langzaam. Twee films duren zo een uur.
  2. Dropbox en WeTransfer hebben een te kleine opslagcapaciteit dus dat gaat ook heel lang duren.
  3. Cardreader. Ik heb ergens een 32GB SDcard.
  4. ??

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Harddisk eruit, aansluiten met een sata->usb op een andere PC?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SDkaart lijkt me de meest directe optie. Over netwerk (dan naar een snel systeem, dus niet via de USB van je router) zou ook behoorlijk vlot moeten gaan.

Andere optie is gewoon de HDD eruit halen en via USB of intern aansluiten op een ander systeem.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:19
Alles opslaan op een 2e pc via je netwerk en dan op je harde schijf?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:49

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon toch over je netwerk en een paar nachtjes laten draaien... Je hoeft er toch niet naast te gaan zitten wachten of zo...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HeatWave

HeatWave

Ja, dan duurt het idd maar een hele nacht, dat is voor 1 keer toch ook wel te overzien?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Zou het gewoon bekabeld aansluiten. En dan idd data overpompen van oude laptop naar nieuwe laptop.
Duurt even, maar kan zonder omkijken. itt elke keer een gedeelte te doen via SD kaart.

Daarbij ook meteen even nadenken over backup strategie voor je data.
Deze is dus wel belangrijk anders wil je het niet overzetten. Maar je hebt nu geen makkelijke backup zo te horen.
Voor hetzelfde geld waren niet alleen je USB poorten stug gegaan, maar je HDD ook.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

Paar nachtjes :?
Als je hem bekabeld aansluit mag dat echt niet meer dan een paar uur duren.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• MissC
Jullie zijn snel zeg! Bedankt voor de tips en suggesties d:)b

De harde schijf eruit halen gaat hem niet worden, ik zou niet eens weten hoe dat ding eruit ziet :P

Wellicht heeft de snelheid van het overzetten ook te maken met de externe harde schijf, dat is nou niet bepaald het nieuwste model. Ook bekabeld is hij echt niet snel. Ik zou hem best een nachtje aan het werk willen zetten, maar twijfel of dat voldoende is.

• HeatWave

HeatWave

Nou ja, dan duurt het 2 dagen :P. Als je idd niet al te technisch bent, wat niet erg is hoor ;), dan zit er op deze manier maar weinig anders op vrees ik.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je niet gewoon peer-to-peer met een netwerkkabel aan de slag? Rechtstreeks van oude naar nieuwe laptop.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

MissC schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:38:
Jullie zijn snel zeg! Bedankt voor de tips en suggesties d:)b

De harde schijf eruit halen gaat hem niet worden, ik zou niet eens weten hoe dat ding eruit ziet :P

Wellicht heeft de snelheid van het overzetten ook te maken met de externe harde schijf, dat is nou niet bepaald het nieuwste model. Ook bekabeld is hij echt niet snel. Ik zou hem best een nachtje aan het werk willen zetten, maar twijfel of dat voldoende is.
als het langer duurt, dan duurt het langer. al duurt het een week. Als de data belangrijk is moet het maar.
Toch?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MissC
Klopt, DarkSide, als er geen andere oplossing is dat moet het maar zo. Maar vandaar ook dit topic, het kan toch zomaar dat ik een optie over het hoofd heb gezien.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 18:22

TommyGun

Stik er maar in!

Niemand in je regio die kan helpen anders? Het fijnste zou namelijk zijn om je disk eruit te halen, en deze d.m.v. een docking aan een ander (je nieuwe) systeem te hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 14-08-2015 11:56 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1