Toon posts:

Draytek firewall en Sonos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij hebben nu ongeveer driekwart jaar een Sonos systeem (2x de Play 3) in huis staan en dat is voor een lange tijd goed gegaan. Echter hebben wij sinds enkele weken wat problemen ondervonden. Het probleem is nl dat de laatste box in de groep na een bepaalde tijd geen geluid meer geeft en dan na een minuut weer verder begint te spelen. Wij hebben hier al meerdere malen contact voor opgenomen met Sonos zelf. Ondanks de goede hulp die wij hebben gehad, is het probleem nog steeds niet verholpen. Zij vertelden ons dat de firewall van onze router, Draytek Vigor2130n, er voor kan zorgen dat het signaal met de Sonos tijdelijk wordt tegen gehouden, waardoor hij dus uitvalt. Maar helaas zijn zij er ook niet goed uitgekomen.
Dus vandaar mijn vraag hier:
Is er iemand, of zijn er mensen die bekend zijn met dit probleem en hier ook een oplossing voor hebben, want wij komen er zelf niet uit, en veel verstand van alle router instellingen heb ik ook niet. :?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:53
Je zou kunnen uitzoeken over welke poorten je Sonos naar binnen/buiten communiceert en deze in je Draytek openzetten.

Ik kan me echter niet voorstellen dat je Draytek "tijdelijk" het signaal van 1 luidspreker zou blokkeren.

Edit: Als ik het zo lees lijkt het me eerder gerelateerd aan het draadloze signaal bereik van de laatste speaker. Is deze toevallig niet verplaatst waardoor deze problemen zich voor doen?

[ Voor 29% gewijzigd door Loei123 op 14-08-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Draadloze signaal bereik zou geen probleem moeten zijn, want de speakers staan allebei ongeveer 2/3 meter van de router af en zijn verder ook nooit verplaatst..
Zal nog even kijken hoe ik uit kan zoeken over welke poorten sonos communiceert met de router.
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upnp uitzetten op de Draytek en IGMP Snooping aanzetten dan zou het opgelost moeten zijn