[Macbook Air] Mac OS X verwijderen en alleen Windows 10?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arfys
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo iedereen,

Ik ben al enkele jaren een OS X-gebruiker, maar heb eigenlijk nooit zo vlot kunnen werken als op een Windows machine. Ook gebruikte ik Windows 7 al via Bootcamp; en met de komst van Windows 10 zou ik een poging willen wagen om het OS X te verwijderen en alleen Windows 10 te draaien.

Enkele zoekopdrachten leverden niks op, de ene keer lukte het niet zonder Bootcamp, andere keren was het geen probleem om te installeren zonder Bootcamp.

Windows heeft ook ondersteuning voor EFI, dus zou het theoretisch mogelijk zijn om heel de laptop te wissen en via een USB-stick Windows 10 te installeren? En kunnen er dan apart op internet drivers geïnstalleerd worden?

Alvast bedankt :)
Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:03

nWn

In Geocentric Orbit

Wat jij wilt kan zeker, maar qua drivers is het makkelijker om een Bootcamp USB installatie te maken. Hier staat namelijk een mapje 'Bootcamp' op wat je, na installatie van Windows, kan gebruiken om de drivers te installeren.

Hoe het precies zit met een Macbook Air weet ik niet, maar zelf heb ik jarenlang een Macbook gebruikt om Windows / Linux te dualbooten, dus zonder OS X.

Misschien is dit interessant om even door te lezen: http://hardforum.com/showthread.php?t=1788548

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:39
Zelf heb ik geen MacBook Air, maar een Pro (mid 2014) en daar draai ik enkel Windows op. OS X staat geinstalleerd op een SD kaartje die ik gebruik om firmware updates te doen. He is dus perfect mogelijk. Wat ik je wel aanraadt is dat je via OS X een bootable USB laat maken via de Bootcamp Assistant zodat je de laatste drivers hebt staan op de USB stick en ze automatisch geinstalleerd worden na de installatie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57
Domme vraag misschien (maar wel serieus)... maar waarom koop je een MacBook als je enkel Windows gebruikt?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:39
Primaire reden voor mij is vanwege de twee Thunderbolt 2 poorten die er op staan. Ik zou ook geopteerd kunnen hebben voor een ander merk, maar die toestellen met Thunderbolt zijn veelal ook al duurder, dus dan kies ik liever voor een apparaat dat ook wat duurzamer is en, in mijn opinie, veel strakker oogt dan een MSI of Asus laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03-2022
Als je de Apple Boot Camp drivers op een usb-stick zet via Boot Camp Assistant, vervolgens je harde schijf wist met MBR-partitieformaat, en Windows 10 vanaf een usb installeert zou het moeten kunnen. Het lijkt mij persoonlijk wel verstandig om OS X niet helemaal te verwijderen (al maak je de partitie een stuk kleiner bijvoorbeeld).

[ Voor 3% gewijzigd door danielllb op 17-08-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 16:05
Je kan een OSX installatie ook gewoon op een externe HDD of USB stick klonen Daniel. Op die manier is een installatie op de mac zelf niet nodig en heb je altijd een goede werkende back-up stick die je gewoon in je tas mee kan nemen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
Ik heb de titel iets verduidelijkt: "[Macbook Air] Mac OS X verwijderen en alleen Windows 10?".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1