Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoi ik ben op zoek naar een UHD tv met brede bezels (randen)

Na de zoekopdrachten met Google kan ik nog steeds niets geschikts vinden..

Tegenwoordig moet alles steeds dunner en dat vind ik bijv bij laptops/monitoren erg prettig.. Maar bij TV's vind ik het juist prettig om een brede rand erop te hebben :) (Nu een Panasonic Viera plasma)

Alleen lijkt het alsof ik daar ongeveer de enige in ben.. Ik vind het best irritant om "vanaf de tv direct de muur te zien" Het leidt af en de contrast-feel is stukken minder lijkt het..

Anywhoo, weten jullie iets? Het maakt niet uit of het een gewone of design tv is.. Gewoon iets! (Wel UHD) :D

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadviezen horen thuis in Consumentenelektronica Aankoopadvies; een verhuizing die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:35
poor Leno schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:00:

Tegenwoordig moet alles steeds dunner en dat vind ik bijv bij laptops/monitoren erg prettig.. Maar bij TV's vind ik het juist prettig om een brede rand erop te hebben :) (Nu een Panasonic Viera plasma)

Alleen lijkt het alsof ik daar ongeveer de enige in ben.. Ik vind het best irritant om "vanaf de tv direct de muur te zien" Het leidt af en de contrast-feel is stukken minder lijkt het..

Anywhoo, weten jullie iets? Het maakt niet uit of het een gewone of design tv is.. Gewoon iets! (Wel UHD) :D

Thnx!
Deze samsung serie heeft nog best wel een rand.
Netflix kan in UHD (Staat erbij) dus heeft die een HEVC.265 decoder. Je kan dus ook UHD films vanaf USB spelen. Maar wel tot 30hz (Had ergens gelezen dat dit een beperking was van HEVC.265 in een TV)

pricewatch: Samsung UE55HU6900S Zwart

(Maar lees de reactie hieronder, blijkt geen goede TV te zijn qua beeld kwaliteit)

[ Voor 3% gewijzigd door thomas1907 op 14-08-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je adviseren om met een grote boog om de HU6900 heen te lopen. Is een ontzettend slechte televisie die niet al te best aangeschreven staat wat betreft de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 22:36
poor Leno schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:00:

Thnx!
Het eerste wat mij te binnen schiet is een UHD tv van Sony waarbij de speakers naast het scherm zitten...
In zekere zin kan je dit zien als ''brede bezels'' toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Daarbij vind ik de Rand wel meevallen bij deze.
Misschien moet je zelf iets maken. Ga aan de slag met een frame te maken van hout oid.
Verf deze zwart of zo dicht mogelijk in de kleur van de TV.

Zelf vind ik de rand van mijn TV (ook pana plasma) juist veel te groot.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
thomas1907 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Deze samsung serie heeft nog best wel een rand.
Netflix kan in UHD (Staat erbij) dus heeft die een HEVC.265 decoder. Je kan dus ook UHD films vanaf USB spelen. Maar wel tot 30hz (Had ergens gelezen dat dit een beperking was van HEVC.265 in een TV)

pricewatch: Samsung UE55HU6900S Zwart
Thnx, maar dit is nog steeds te dun :/

En ik denk ook eerlijk gezegd dat Samsungs de laatste tv's zijn die ik zou kopen.. Maar dat is persoonlijk :)

Zoiets als deze die ik nu heb:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT5ZinVCOHlSOBimcENanyN3kG3QOuuM7ZwBylnFjUpocMb3IoC
DarkSide schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:27:
Daarbij vind ik de Rand wel meevallen bij deze.
Misschien moet je zelf iets maken. Ga aan de slag met een frame te maken van hout oid.
Verf deze zwart of zo dicht mogelijk in de kleur van de TV.

Zelf vind ik de rand van mijn TV (ook pana plasma) juist veel te groot.
Ja zoiets zat ik zelf ook te bedenken.. Misschien een mooie strakke lijst laten maken bij een lijstenmaker :)

Het is heel persoonlijk dus, jij vindt het te dik, ik vind het mooi.. Maar helaas zijn alle fabrikanten elkaar weer aan het nadoen (as usual) omdat ze denken dat "iedereen" het wil -O-

[ Voor 29% gewijzigd door poor Leno op 14-08-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:35
poor Leno schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

Thnx, maar dit is nog steeds te dun :/

En ik denk ook eerlijk gezegd dat Samsungs de laatste tv's zijn die ik zou kopen.. Maar dat is persoonlijk :)

Zoiets als deze die ik nu heb:

[afbeelding]
Zo'n rand heb ik nu ook >.< Ik ga nu voor deze : pricewatch: Philips 55PUS7909 Zwart
Wat dus bijna geen rand is. Ik zou voor een goede TV gaan en dan (zoals hier boven is aangegeven) zelf een rand eromheen maken met hout ofzo, kan heel mooi staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 13:28

skoozie

SCSI

Als je hem op wilt hangen kan je eerst een grote (donkere) plaat ophangen en daarop je tv, dan kan je de rand zo groot maken als je wilt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Heel cool gedaan, maar zoiets zou ik zelf ook kunnen maken :) (soort lijst/plaat achter een flinterdunnen tv)

Het is ook een FullHD tv, geen UHD..

Maar zoiets zal het dus worden, zelf een plaat en lijst erachter..

OLED UHD 55-60" ligt wel in de planning iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

LG heeft wel mooie OLED UHD TV.
Zelf vind ik de prijs nog te duur voor de 55" variant. (laat staan de 65").
Maar die 960 staat zeker wel boven aan mijn lijst van TV's die ik graag zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Suugie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:27:
[...]

Het eerste wat mij te binnen schiet is een UHD tv van Sony waarbij de speakers naast het scherm zitten...
In zekere zin kan je dit zien als ''brede bezels'' toch?
Dat is zeker ook een optie! Ik vind dat best mooi, die speakers ernaast.. Heb nu ook gewoon grote toren speakers zonder faceplates vol in het zicht staan, omdat ik dat mooi vind :)
Pagina: 1