Onderhoud teak tuinmeubelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06
Teak tuinmeubelen hebben onderhoud nodig, dat was geen verrassing voor me. Wel dat iedere winkel of persoon ander advies geeft. Het lijkt dat iedereen zijn eigen manier heeft, wat in mijn ogen tot andere resultaten zal leiden. Vandaar dus mijn vraag aan jullie wat de ervaringen zijn met het onderhouden van teak.

We willen graag de wat gouden gloed behouden en de nieuwe uitstraling zo lang mogelijk behouden. De tafel zal normaal gezien in weer en wind buiten blijven staan, maar is het dan verstandig om deze af te dekken of juist niet? Denk aan schimmelvorming bijvoorbeeld.

Werken jullie met een concealer? Schuren jullie hem elke twee maanden op? Ik hoor het graag :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:40

Bestla

M/M -> V/F

In de olie zetten. Je hebt speciale teakolie in de handel. Gebruik geen lak, dat komt er gegarandeerd een keer afbladderen.

[ Voor 22% gewijzigd door Bestla op 14-08-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gouden gloed: lak!
Maar juist teak heeft een karakteristieke grijze kleur die lang meegaat, en heeft dan bar weinig onderhoud nodig. Zie scheepsdekken die tientallen jaren meegaan. Beschermen tegen langdurig nat zijn (en groen worden) in de winter helpt wel, en dan eens per 15 jaar de schuurmachine er overheen zodat het weer glad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06
Zijn er specifieke producten waar jullie ervaring mee hebben?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen