Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Ik zou graag een beetje een algemeen topic beginnen over mensen die hun media delen met familie en/of vrienden. Hoe doen jullie dit? Vanuit thuis, vanop een VPS? Als het vanaf thuis is, hoe overkom je de uploadlimiet (of niet)? In Nederland is hier veel minder last mee apparently door glasvezel, en Belgie wel.

Een mooi voorbeeld hiervan is Plex op je NAS port-forwarden.
Dit topic gaat niet over hoe je deze media vergaart, maar hoe je jouw legaal verkregen media deelt met je medemens. Dit kan gaan van lokale kopies van DVDs etcetera.

Ik heb voor het moment een VPS staan met al mijn media op, wat natuurlijk een goede duit kost. Maar daartegenover heb ik wel geen zorgen over replacen van disken etc.

Start! :>

[ Voor 18% gewijzigd door Nindustries op 14-08-2015 11:58 . Reden: Added disclaimer ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon via www.wetransfer.com.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
Ik veronderstel dat je niet je hele bibliotheek per aparte wetransfer link beschikbaar zet. :)
Ik had het eigenlijk eerder over use cases zoals Plex en dergelijke. Ik pas topic even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
ik dacht al dat je zoiets bedoelde. het gemakkelijkst is als je een nas hebt staan en bij je familie ook. dan kun je dit laten syncen. is natuurlijk wel redundante opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 09:21
Externe HDD of grote usb stick vol pompen en dan bij volgende bezoek even meenemen. Netflix account sharing of soms gewoon wat via internet versturen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wat zijn de upload/download limieten in Belgie op het moment Nindustries? Zelf draai ik op een 30/3 lijn een Plex server en dat gaat prima tot 2 externe streams. Oftewel je kan geen centrale server draaien voor je hele familie maar voor paar mensen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
Jelv schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:36:
Wat zijn de upload/download limieten in Belgie op het moment Nindustries? Zelf draai ik op een 30/3 lijn een Plex server en dat gaat prima tot 2 externe streams. Oftewel je kan geen centrale server draaien voor je hele familie maar voor paar mensen wel.
Heb een redelijk grote vriendenkring/familie en het duurste abonnement van Telenet hier is 20Mbps 12Mbps up. ;(

Voor ik de VPS had was het inderdaad broer of zus dat eens langskwam om een serie op usb te zetten, maar is toch zo verschrikkelijk onhandig. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:12

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb een synology staan. Als ik foto's, van de vakantie bv, wil delen, doe ik dat via photostation.
vrienden en familie kunnen dan inloggen en makkelijk de fotos bekijken zonder dat ze langs hoeven te komen.
Ook hebben ze toegang tot een upload/download map op de synology.
Als ze zelf leuke bestanden hebben of iets nodig hebben wat ik heb kan ik het voor ze klaar zetten en kunnen ze er makkelijk bij.
Dit werkt ideaal vind ik. Heb zelf een 100/100 verbinding en nog nooit een melding gekregen van mijn ISP.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
DarkSide schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:51:
Dit werkt ideaal vind ik. Heb zelf een 100/100 verbinding en nog nooit een melding gekregen van mijn ISP.
Dat bedoel ik dus, dit heb ik nodig! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-07 18:56
Hier ook een NAS die met zijn webinterface open staat naar de buitenwereld toe. Vrienden/familie hebben daarvoor een login (ook handig ivm rechten, toegangsbeperking etc). Webinterface bevat ook een videospeler en imagebrowser dus alleen een webbrowser nodig en geen moeilijk gedoe.
En ja hier ook 100/100 glasvezel (waar dan een vast IP ook weer voordeel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05:56
Leuk dat je hier over begint.
Ik gebruik zelf een Synology icm videostation, een aantal mensen een eigen login om zo mijn video bibliotheek te sharen. Ik heb een 200/20 verbinding en dat gaat net goed om 2 streams tegelijk te laten gebruiken.

Ik zou graag over gaan op glas 100/100, maar helaas ligt hier alleen kabel en nog geen vooruit zicht op glas, jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door gielie op 14-08-2015 10:04 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 23-07 14:51

TheNephilim

Wtfuzzle

Bittorrent Sync: https://www.getsync.com/

Op mijn Synology NAS heb ik een aantal series staan, die gesynced worden door Bittorrent Sync. Als iemand die serie wil hebben, dan krijgen ze gewoon van mij een read-only key voor de betreffende serie en synced hij netjes naar die persoon toe. Voordeel is dat als ik een nieuwe aflevering of een nieuw seizoen erop zet, dat die dan automatisch bij iedereen terecht komt.

Bijkomend voordeel van Sync is dat het met peer-2-peer werkt, waardoor als meerdere mensen één serie willen, ze van en naar elkaar downloaden/uploaden. Daarmee is het dus sneller dan dat ik als enige seeder zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Nindustries schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:57:
[...]

Dat bedoel ik dus, dit heb ik nodig! :9
Ja glas kan toch handig zijn. Als ik op een werklocatie ben met snel internet kan ik zelfs VPN naar huis opzetten. En kodi starten op de laptop en zo een Full HD film kijken die thuis staat :-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ShitHappens schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:02:
En ja hier ook 100/100 glasvezel (waar dan een vast IP ook weer voordeel is)
Is een Vast IP echt nog belangrijk? Synology biedt bijvoorbeeld gratis hun eigen DynDNS dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Laatst online: 29-07 12:18
Friespeuk schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Is een Vast IP echt nog belangrijk? Synology biedt bijvoorbeeld gratis hun eigen DynDNS dienst.
Die van Synology had/heeft wel vrij vaak storingen.

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 29-07 18:56
Friespeuk schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Belangrijk niet, handig wel. Scheelt inderdaad weer met DynDNS etc. Heb wel een gratis domeinnaampje bij no-ip maar deze moet handmatig verlengd worden elke 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 05:56
GeertJam schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:12:
[...]

Die van Synology had/heeft wel vrij vaak storingen.
Bij mij werkt dat al een tijdje zonder problemen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:53
Leuk Topic!

Ik heb zelf een server staan met Hyper V en daar heb ik verschillende servers op gezet.
Ik heb nu bijvoorbeeld een Linux Server met Piwigo draaien voor directe familie.

Daar kan van buiten af niemand op alleen de directe familie.

Ook een leuke Dataserver waar zaken uitgewisseld kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ik heb een tijdje een VPS gehad bij transip met bigstorage. Compleet ingericht met plex, transmission, sickrage, couchpotato, etc. Werkte perfect. Je hebt genoeg datalimiet om heel wat te downloaden en te streamen. En met dit script kun je automatisch gedownloade media converten naar mp4 zodat het eigelijk op alle devices native draait zonder dat Plex hoeft te converten. (Je kan het natuurlijk ook regelen via een NAS of een servertje thuis. )

In feite een prive netflix (maar dan minder legaal, dat wel). En met Plex premium kun je ook nog voor iedere gebruiker een account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:35

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ach zovaak hoef ik niet iets te delen,als het om foto's enzo gaat dan ga ik gewoon langs en andere dingen gaat toch vaak gewoon via een usb stick.

soms deel ik dingen via iets als OneDrive wat makkelijk te delen is met specifieke personen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeflamingo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-07 17:20
Ik beheer samen met een vriend een redelijke grote plex server(nu al 17TB aan films/series). De server wordt gedeeld door ~12 man waar er vaak 4 streams te gelijk zijn. Zelf heb ik nog een klein Synology nasje staan voor de familiefoto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Niemand die zich druk maakt om het downloadverbod? Ik bedoel; je bent wel (vaak) illegaal materiaal aan het verspreiden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Het materiaal is niet illegaal, het verspreiden ervan wel :9. Zolang er niet (zoals in Duitsland) op personen gejaagd wordt, maakt geen enkele Nederlander zich druk. Zie ook het achtergrondartikel van Joost hierover.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:19:
Ik heb een tijdje een VPS gehad bij transip met bigstorage. Compleet ingericht met plex, transmission, sickrage, couchpotato, etc. Werkte perfect. Je hebt genoeg datalimiet om heel wat te downloaden en te streamen. En met dit script kun je automatisch gedownloade media converten naar mp4 zodat het eigelijk op alle devices native draait zonder dat Plex hoeft te converten. (Je kan het natuurlijk ook regelen via een NAS of een servertje thuis. )

In feite een prive netflix (maar dan minder legaal, dat wel). En met Plex premium kun je ook nog voor iedere gebruiker een account aanmaken.
Exact wat ik nu aan het doen ben :*)
Wel geen conversie of Plex, enkel webinterface en webdav share.

[ Voor 3% gewijzigd door Nindustries op 14-08-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Daarbij wie zegt dat ik illegaal materiaal verspreidt?

Ik kan thuis naar mijn film collectie kijken. En kan dat ook vanaf een afstand.
Volgens mij mag je een film wel thuis bekijken met vrienden maar niet meenemen naar een school om te tonen voor een grote groep mensen.
Maar volgens mij staat er niets dat ik mijn films die thuis staan mag bekijken op een andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Let ook even op het Tweakers beleid wat betreft copyright.

"Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt." Het algemeen beleid #verbodencopyright

Oftewel over software praten is geen probleem, maar waarvoor je het gebruikt ligt gevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Defineer "media" anders even? Want je kunt er gekochte DVDs mee bedoelen, of gedownloadde films? Of muziek? Vakantiefoto's?

Ik doe het als volgt voor verschillende media:
  • Foto's en andere losse bestanden: OwnCloud. Deze draai ik op mijn server en daarmee kan ik losse files of hele directories delen en via email versturen. Ingebouwde viewers voor vanalles en het werkt top. En op vakantie kan ik over WiFi direct foto's uploaden met de OwnCloud sync tool.
  • Gedownloadde media (audio/video): voor wie interesse heeft maak ik een account op mijn server. Dan kan men via een SFTP client inloggen en zelf in de verschillende directories neuzen om iets van zijn/haar gading er uit te downloaden. Dit betreft meestal TV series, waarvan de meeste hier niet worden uitgezonden. Meestal gaat het downloaden middels WinSCP of FileZilla. Eenmaal bookmarkje maken en dan lukt het vaak wel.
  • Fysieke media (DVDs, games, console cartridge): vraag maar en kom maar halen. Of ik kan het meenemen bij een volgend bezoek.
  • Gedownloadde software: doe ik vrijwel niet aan. Komt dus ook bijna niet voor. Ik maak gebruik van free software en heb eigenlijk alles wat ik nodig heb. Enige wat daar buiten valt zijn games die ik, meestal op Steam, koop. Die games delen gaat sowieso al niet, want mijn gehele Steam account deel ik uiteraard niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 14-08-2015 12:33 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-07 17:35
Voor oude (gescande dia"s) en nieuwe familiefoto"s gewoon een flickr account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-07 21:26

Kolky

subtitle not available

Ik heb hier ook eens wat mee gespeeld, maar maak me zorgen over het veiligheidsaspect.
* een webinterface van de NAS openzetten op internet: hoe kun je dit sterker beveiligen dan alleen een username/password? 't is wel mijn netwerkje dat open staat naar het hele web...
* dataverkeer tussen server en cliënt: hoe is te controleren dat dit encrypt gaat? maw hoe voorkom je datadiefstal (inloggegevens, files, etc) onderweg?

btw, ik gebruik geen synology nas, maar een zelfgebouwde FreeNAS-server.

- BT-sync werkt, maar is omslachtig ivm keys en beperkt in de gratis versie.
- Plex werkt, maar is dit wel veilig?
- Owncloud: SSL is mogelijk, maar dit geeft bij mij een securitymelding ivm ontbrekend certificaat.
- RSync: zeer lastig op te zetten en data-redundant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ultraman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:56:
[...]
Ik doe het als volgt voor verschillende media:
  • Gedownloadde media (audio/video): voor wie interesse heeft maak ik een account op mijn server. Dan kan men via een SFTP client inloggen en zelf in de verschillende directories neuzen om iets van zijn/haar gading er uit te downloaden. Dit betreft meestal TV series, waarvan de meeste hier niet worden uitgezonden. Meestal gaat het downloaden middels WinSCP of FileZilla. Eenmaal bookmarkje maken en dan lukt het vaak wel.
Dit. Gebruik ik eigenlijk voor alle media. Simpel. Secure. Cross-platform. Geen vage cloud-gedoe. En desondanks hooguit één enkele port forward nodig op de server (en niets op de client) om het werkend te krijgen.

Heb zelf thuis 2TB RAID-1 servertje draaien, vriendin van me heeft 1TB en ouders van m'n vriendin iets van 500GB. De echt belangrijke dingen zijn sowieso niet groot (m'n hele prive docs-dir is max 4.5GB en dat is met een paar films erin die er eigenlijk niet in thuishoren), die heb ik mirrored op alle bovenstaande. En verder is het gewoon accounts aanmaken en delen wat nodig is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-07 23:13
Nindustries schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:21:
Ik zou graag een beetje een algemeen topic beginnen over mensen die hun media delen met familie en/of vrienden. Hoe doen jullie dit? Vanuit thuis, vanop een VPS? Als het vanaf thuis is, hoe overkom je de uploadlimiet (of niet)? In Nederland is hier veel minder last mee apparently door glasvezel, en Belgie wel.

Een mooi voorbeeld hiervan is Plex op je NAS port-forwarden.
Dit topic gaat niet over hoe je deze media vergaart, maar hoe je jouw legaal verkregen media deelt met je medemens. Dit kan gaan van lokale kopies van DVDs etcetera.

Ik heb voor het moment een VPS staan met al mijn media op, wat natuurlijk een goede duit kost. Maar daartegenover heb ik wel geen zorgen over replacen van disken etc.

Start! :>
Zelf draai ik ook plex en heb een aantal accounts van vrienden toegang gegeven tot mijn media. Ik ben zelf ook belg en ik draai een 70/10 lijn, lukt prima om een stream of 2 te ondersteunen naar buiten toe. Voor wat media verslaafden binnenshuis heb ik geen limieten ofc :)
Ik draai alle media (een goede 12 TB) vanaf een aparte server die in de garage staat, het kost wel een paar centjes om te laten draaien maar hij stond er sowieso voor vanalle projecten :)
Moest ik geen server hebben dan was het wel van een NAS, moest ik een vps vinden met 12 TB (lol) heb ik het voordeel van lokale streaming en kostprijs niet meer :P

Ook heb ik in België een lekker ruime limiet, ongelimiteerd. Ik zit bij edpnet en betaal ongeveer 46 euro. Andere aanbieders op het DSL netwerk zijn over het algemeen limietloos (tenzij de goedkope rommel). Het is enkel telenet waar je niet op kan vertrouwen...

In ieder geval:
plex voor bulk media
FTP voor foto's oid heen en weer te gooien
Google drive voor projecten/school
facebook chat voor grappige memes

[ Voor 4% gewijzigd door larsg op 14-08-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

dion_b schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

Dit. Gebruik ik eigenlijk voor alle media. Simpel. Secure. Cross-platform. Geen vage cloud-gedoe. En desondanks hooguit één enkele port forward nodig op de server (en niets op de client) om het werkend te krijgen.

Heb zelf thuis 2TB RAID-1 servertje draaien, vriendin van me heeft 1TB en ouders van m'n vriendin iets van 500GB. De echt belangrijke dingen zijn sowieso niet groot (m'n hele prive docs-dir is max 4.5GB en dat is met een paar films erin die er eigenlijk niet in thuishoren), die heb ik mirrored op alle bovenstaande. En verder is het gewoon accounts aanmaken en delen wat nodig is.
Is hier ook de hoofdmoot, zeker voor mijn eigen gebruik :Y
In mijn geval een 3TB RAID10 (4x1.5TB) array welke al een jaar of 4 draait. Wil er nog een keer een 4TB RAID1 van maken, want dat is gewoon simpeler.

Owncloud voor bestandjes is eigenlijk een extraatje omdat ik het voor contactpersonen (carddav) en agenda's (caldav) al in gebruik had. Dat het handig is om vakantiefoto's te kunnen delen is mooi meegenomen. Zit ook een viewer in zodat men rustig foto na foto kan bekijken.
Voor een los bestand is het soms ook handig, want gewoon makkelijk, al kan dat ook prima direct met de webserver. Hoef ik mensen geen WInSCP/FileZilla uitleg te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 14-08-2015 12:39 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07 19:54
Owncloud en de owncloud plugin voor kodi.
Enige nadeel tot nu toe van de plugin is dat de mogelijkheid om automatisch strm files te genereren voor de remote content nog ontbreekt. Zodra dat kan is het ideaal, want dan wordt alles gewoon in de kodi library geïndexeerd...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
EWK schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:35:
Het materiaal is niet illegaal, het verspreiden ervan wel :9. Zolang er niet (zoals in Duitsland) op personen gejaagd wordt, maakt geen enkele Nederlander zich druk. Zie ook het achtergrondartikel van Joost hierover.
Ja maar daar gaat het topic toch om; het delen met vrienden/familie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
Friespeuk schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:46:
[...]

Ja maar daar gaat het topic toch om; het delen met vrienden/familie?
Het gaat om het delen van media. We veronderstellen dat dit legaal verkregen media is zoals familiefoto's en dergelijke. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07 14:23
Erg interessant topic. Ik ben zelf mijn nieuwe server aan het inrichten en maak nu op mijn oude server ook gebruik van Plex. Dat lukt prima.

Ben nu aan het spelen met ownCloud en SyncThing zodat de familieleden ook zelf backups kunnen maken, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 00:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Het enige wat ik deel met familie is mijn muziekmap via BT-sync (geïnstalleerd op m'n Synology NAS). Gaat lekker allebei de kanten op, dus als m'n broertje nieuwe muziek heeft zet ie het gewoon (lokaal) in zijn map op z'n eigen NAS en komt het ook gelijk bij mij te staan. Ideaal! Veel beter dan Spotify (voor ons iig) etc. Niet afhankelijk van een derde aanbieder.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 19:48
Ik heb ook een Synology NAS maar heb alleen de VPN poort open gezet. Ik zoek nog een goede optie om bij familie etc. een back-up te maken op mijn NAS. Thuis heb ik gewoon een Robocopy script lopen dat alle belangrijke zaken naar de NAS kopieert.

Om dit bij familie te doen zou ik eerst een VPN verbinding op moeten zetten, dan het Robocopy script draaien en vervolgens de VPN verbinding weer sluiten. Moet even uitzoeken hoe dat moet.

Verdere media deel ik niet echt eigenlijk. Films brand ik meestal op een herschrijfbaar DVD'tje en voor vakantiefoto's houd ik meestal gewoon nog een foto-avondje :)

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 14:36
(jarig!)
fakeflamingo schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:22:
Ik beheer samen met een vriend een redelijke grote plex server(nu al 17TB aan films/series). De server wordt gedeeld door ~12 man waar er vaak 4 streams te gelijk zijn. Zelf heb ik nog een klein Synology nasje staan voor de familiefoto's.
Dit moet zowat de meest interessante zijn voor veel users. Zeker het 'group collaboration' gedeelte interesseert mij, naast het feit dat er zoveel users op dezelfde NAS werken.
Zou binnen enkele jaren iets gelijkaardigs op poten willen zetten, ben nu nog in de research fase

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik deel juist helemaal niks, om gewoon mijn NAS niet open te hoeven zetten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:48
Nindustries schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:38:
[...]

Heb een redelijk grote vriendenkring/familie en het duurste abonnement van Telenet hier is 20Mbps 12Mbps up. ;(

Voor ik de VPS had was het inderdaad broer of zus dat eens langskwam om een serie op usb te zetten, maar is toch zo verschrikkelijk onhandig. :-(
Ik heb zelf ook 12 up en hier kunnen 2 mensen op een extern netwerk prima via plex mijn vakantie film tegelijk streamen zonder dat ik er erg veel last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 10:28

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Dit ziet er ook wel heel veelbelovend uit, vooral qua management:

https://www.demonsaw.com/documentation.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ben destijds ook bezig geweest om mijn TV/Film shares op mijn Synology te delen met de rest van de familie, echter kwam toen net het cryptolocker verhaal waardoor ik gelijk alles weer dicht heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
fakeflamingo schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:22:
En is dit op een VPS, dedicated, .. ?
Voor zo een grote server verwacht ik wel wat CPU-power.
Ikzelf ga waarschijnlijk Emby gebruiken voor lokale gebruikers aan te maken en de mogelijkheid transcoding te disablen. Webdav share voor wie alles read-only wilt mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-07 16:32
Nindustries schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:21:
[...]

En is dit op een VPS, dedicated, .. ?
Voor zo een grote server verwacht ik wel wat CPU-power.
Ikzelf ga waarschijnlijk Emby gebruiken voor lokale gebruikers aan te maken en de mogelijkheid transcoding te disablen. Webdav share voor wie alles read-only wilt mounten.
Het gaat hier om een Intel I3-4330 met 8GB aan RAM. Een SSD voor OS en applicaties. En 5x WD Red 4TB in een spanned volume. (En nog andere disks in mirrored volume etc....)

EDIT: Alles zelf anageschaft en staat gewoon thuis :)

[ Voor 4% gewijzigd door RadarWolf op 13-09-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 23:01

cobo

I’m not make it, I create it

Ik deel via plex mijn media met mijn ouders. mijn 5 mbs (Ziggo) upload is eigen lijk net genoeg voor 1 stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:41
Ik probeerde voor mijn ouders een map te delen op mijn synology.
Mijn ouders zijn a-technisch dus wil een map maken waar ze heel gemakkelijk zei het met enige uitleg bij kunnen.

Nu dacht ik dit via ftp te doen, maar wat zijn nog meer goeie ideeën.
Het opsturen van een link geldt dat voor een gehele map of alleen voor de bestanden die erin staan ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Een FTP. Of een VPN zou kunnen.
Ze zou de map kunnen delen en toegankelijk maken als netwerkschijf bij je ouders.
Die starten dan even een VPN en kunnen gewoon via Explorer er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31
Ik neem aan dat degene die het over FTP hebben, eigenlijk SFTP bedoelen, zo ja, dan kan je het inderdaad prima gebruiken en kan je ook nog eens mooi resumen als kopiëren niet direct goed gaat. Wel zo prettig met grote bestanden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Pagina: 1