3D TV, kan een Android box 3D films afspelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07 02:05
Ik heb een vraag
Ik heb al een beetje rond gezocht op Google, Tweakers etc. maar ik kon niks vinden

Wat is je budget?
100 Euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
3D films te spelen op mijn Philips 55PUS7909

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb deze met $20 korting besteld. Hij heeft : HDMI 2.0, 2160P/60 ondersteuning, Ethernet aansluiting etc etc.

Welke vragen heb je hier nog over?
Deze Android media player heeft 2160P/60 support op HDMI 2.0, de TV heeft ook HDMI 2.0 dus dat klopt allemaal.
+Nu is een van mijn vragen (de tv kan 3D afspelen), kan ik op de Android media player een 3D film afspelen, die dan 3D word uitgezonden door mijn TV?
+En omdat hij een optische aansluiting heeft, kan ik dan 5.1 of 7.1 Surround sound afspelen vanaf de Android media player naar mijn surround set? (of is daar een plugin voor nodig voor KODI?)

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door thomas1907 op 14-08-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:03

mr.paaJ

generatie cmd+z

Half 3D, dus sidebyside of topbottom binnen 1920x1080 kan sowieso.
Als er geen 3D genoemd wordt in de specs is vol 3D (effectief dubbele resolutie) waarschijnlijk geen optie.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
mr.paaJ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:33:
Half 3D, dus sidebyside of topbottom binnen 1920x1080 kan sowieso.
Als er geen 3D genoemd wordt in de specs is vol 3D (effectief dubbele resolutie) waarschijnlijk geen optie.
Oke, ik zie geen 3D in de specs staan. Wat is sidebyside? Er staat KODI op, dus kan ik dat makkelijk instellen?

Het klopt dat het geen 4K 3d kan zijn, want het is passief, dan heb je per oog de helft van de resolutie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 21:50

DarkSide

theres no place like ::1

Klopt 4k 3d is er nog niet. Alle 3D is nog Full HD resolutie. Waarbij je dan geluk hebt als je een 4k passief scherm hebt dat je nog steeds full HD 3d resolutie overhoudt.

3D wat je op een Bluray vind wordt over het hele beeld uitgezonden volgens mij.
Omdat dat ook veel data bevat zie je dat MKV's veelal gebruik maken van SBS (side bij side)
op een niet 3D tv (of waar 3d niet aanstaat) zie je dan 2x een verkleind scherm naast elkaar staan (side by side). Op het moment dat je de 3d knop aanzet op je TV kan deze de twee beelden afwisselend vergroten tot full screen zodat het 3d effect ontstaat.
Hiervoor moet je speler wel ook de juiste info doorsturen. Kodi kan dat.

Dus als jij een SBS (of Top Bottom) 3d bestand hebt, kan je deze via kodi gewoon afspelen een aangeven dat dit een 3d film is. Je TV zal dit dan in 3d weergeven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
DarkSide schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:46:
Klopt 4k 3d is er nog niet. Alle 3D is nog Full HD resolutie. Waarbij je dan geluk hebt als je een 4k passief scherm hebt dat je nog steeds full HD 3d resolutie overhoudt.

3D wat je op een Bluray vind wordt over het hele beeld uitgezonden volgens mij.
Omdat dat ook veel data bevat zie je dat MKV's veelal gebruik maken van SBS (side bij side)
op een niet 3D tv (of waar 3d niet aanstaat) zie je dan 2x een verkleind scherm naast elkaar staan (side by side). Op het moment dat je de 3d knop aanzet op je TV kan deze de twee beelden afwisselend vergroten tot full screen zodat het 3d effect ontstaat.
Hiervoor moet je speler wel ook de juiste info doorsturen. Kodi kan dat.

Dus als jij een SBS (of Top Bottom) 3d bestand hebt, kan je deze via kodi gewoon afspelen een aangeven dat dit een 3d film is. Je TV zal dit dan in 3d weergeven.
aah nu snap ik het! Ik moet dus altijd SBS 3d films downloaden.

Bedankt voor de info! Nu nog wachten op mijn Media speler! (Wat overigens geen slechte deal is lijkt me zo)

Dan heb ik nog een vraag, de Media player heeft een optische aansluiting, kan ik hiermee 5.1 doorsturen naar mijn surround set? ik weet niet of android dit uberhaupt ondersteund

[ Voor 7% gewijzigd door thomas1907 op 14-08-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien je de mediaspeler al hebt aangeschaft, past dit topic beter in Mediaspelers en HTPC's. Een schopje die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
S1NN3D schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:16:
Aangezien je de mediaspeler al hebt aangeschaft, past dit topic beter in Mediaspelers en HTPC's. Een schopje die kant op dus.
Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

thomas1907 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:04:
[...]
[knip]

Dan heb ik nog een vraag, de Media player heeft een optische aansluiting, kan ik hiermee 5.1 doorsturen naar mijn surround set? ik weet niet of android dit uberhaupt ondersteund
1*S/SPDIF (2CH, 5.1CH) << staat bij de specificaties vermeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
hardware-lover schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:20:
[...]

1*S/SPDIF (2CH, 5.1CH) << staat bij de specificaties vermeld.
Klopt, maar kan android/Kodi 5.1 verwerken of alleen stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

thomas1907 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:27:
[...]

Klopt, maar kan android/Kodi 5.1 verwerken of alleen stereo?
Ik verwacht dat bij de juiste instellingen én geschikte receiver, er 5.1 geluid uit de optische aansluiting gaat komen. Maar aangezien jij dit apparaat schijnbaar al hebt besteld kan je dat zelf proefondervindelijk vast gaan stellen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
hardware-lover schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:48:
[...]

Ik verwacht dat bij de juiste instellingen én geschikte receiver, er 5.1 geluid uit de optische aansluiting gaat komen. Maar aangezien jij dit apparaat schijnbaar al hebt besteld kan je dat zelf proefondervindelijk vast gaan stellen ;)
Zeker waar! Hoop dat t werkt. Eind deze week de Philips TV, en die media player binnen (als het goed is), dus dan meteen nolife testen en kijken <3

//edit
Had mijn twijfels over Geekbuying, 6 keer de livechat open of die verzonden mag worden en nu is die eindelijk verzonden.
TNT verzending is echt snel! *Holyshit* (Hopen dat we geen invoer kosten krijgen, pakket is gemarkeerd als "android box" "30usd")
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/7j0n6hsup/Capture.png

[ Voor 24% gewijzigd door thomas1907 op 18-08-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Ik heb gelezen dat je TV ook HDCP 2.2 moet hebben, nou heeft deze Philips dat ook(alleen op HDMI1*). Maar moet dan mijn Android box dat ook hebben?

Voor Netflix in 4K op android moet je TV dat ondersteunen, is dat eenzijdig (alleen TV) of tweezijdig (TV en Box moeten dat hebben)

*Maakt het uit dat het alleen op HDMI1 zit?
**Sorry, zag net dat ik een doublepost heb gemaakt

[ Voor 19% gewijzigd door thomas1907 op 19-08-2015 12:00 . Reden: Oeps** ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als je UHD blurays wilt spelen dient je TV over HDMI 2.2 te beschikken om 4k beeld met 60fps te kunnen weergeven (al denk ik dat HDMI 1.4 (4k met 30fps genoeg is) omdat de meeste films nog 24p zullen zijn).

Maar om illegale kopieer praktijken etc tegen te gaan dient er copy protection toegepast te worden.
Dat wordt HDCP 2.2. Dit is dus van belang voor UHD bluray spelers. Maar niet voor 4k MKV materiaal die je ergens anders vandaan hebt.
Maar de hele keten moet voor je UHD Bluray film wel over HDCP 2,2 en HDMI beschikken, Dus ook je receiver als je die gelust hebt.

Netflix UHD heeft een HEVC decoder nodig die geschikt is voor 4k Netflix materiaal.
Op je TV zal die wel zitten. Je androidbox zal wel een netflix app hebben, maar zal 99,99% geen 4k kunnen weergeven omdat deze niet netflix approved is.

Dus wil je 4k netflilx kijken moet dat via de app op je TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
DarkSide schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:06:
Als je UHD blurays wilt spelen dient je TV over HDMI 2.2 te beschikken om 4k beeld met 60fps te kunnen weergeven (al denk ik dat HDMI 1.4 (4k met 30fps genoeg is) omdat de meeste films nog 24p zullen zijn).

Maar om illegale kopieer praktijken etc tegen te gaan dient er copy protection toegepast te worden.
Dat wordt HDCP 2.2. Dit is dus van belang voor UHD bluray spelers. Maar niet voor 4k MKV materiaal die je ergens anders vandaan hebt.
Maar de hele keten moet voor je UHD Bluray film wel over HDCP 2,2 en HDMI beschikken, Dus ook je receiver als je die gelust hebt. (Kan ik dan dus wel of niet 4K Netflix afspelen? Moet die dan door Netflix gecertificeerd zijn?)

Netflix UHD heeft een HEVC decoder nodig die geschikt is voor 4k Netflix materiaal.
Op je TV zal die wel zitten. Je androidbox zal wel een netflix app hebben, maar zal 99,99% geen 4k kunnen weergeven omdat deze niet netflix approved is.

Dus wil je 4k netflilx kijken moet dat via de app op je TV.
De TV heeft geen HEVC.265 codec, dus die kan geen 4K afspelen. Hij heeft wel HDMI 2.0, en HDCP 2.2.
De Android box heeft wel een HEVC.265 codec, die kan dus wel 4K afspelen. Hij heeft wel HDMI 2.0, maar HDCP 2.2 kan ik niet vinden.

Als ik nu een 4K film ergens vandaan haal (KAT) dan kan ik die gewoon afspelen op mijn Android box (naar mijn TV) toch? Want op de PC speelt hij ook gewoon (wel laggy).

Dus als ik het goed begrijp is die HDCP protection alleen op Blueray DVD's, en niet van toepassing op "ergens vandaan gehaalde" films?

[ Voor 3% gewijzigd door thomas1907 op 19-08-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

als je software gebruikt die de hevc aanspreekt dan kan je 4k films kijken.
Als je Kodi gebruikt bv volgens mij nog niet. Kodi heeft nog een beperkte hardware matige ondersteuning.
Maar misschien valt jouw android box er wel onder? Is lastig te zeggen.
Op mijn NUC kan ik iig nog niet gebruik maken van Hardwarematige decodering van HEVC.

Netflix zou je moeten kijken. Door android TV is er wel veel veranderd. Maar volgens mij was het eerst zo dat alleen bepaalde TV's 4k netflix ondersteunde. Er zijn ook TV;s geweest die wel HEVC hadden maar niet de juiste aansturing waardoor je alsnog geen 4k op netflix kon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
DarkSide schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:01:
als je software gebruikt die de hevc aanspreekt dan kan je 4k films kijken.
Als je Kodi gebruikt bv volgens mij nog niet. Kodi heeft nog een beperkte hardware matige ondersteuning.
Maar misschien valt jouw android box er wel onder? Is lastig te zeggen.
Op mijn NUC kan ik iig nog niet gebruik maken van Hardwarematige decodering van HEVC.

Netflix zou je moeten kijken. Door android TV is er wel veel veranderd. Maar volgens mij was het eerst zo dat alleen bepaalde TV's 4k netflix ondersteunde. Er zijn ook TV;s geweest die wel HEVC hadden maar niet de juiste aansturing waardoor je alsnog geen 4k op netflix kon kijken.
aah oke, als Kodi het niet kan, gebruik ik gewoon een externe video speler die het wel kan :)
Pagina: 1