Goedemorgen Tweakers,
Na weken van lezen en vergelijken heb ik vorige week, net voor de lancering van skylake het volgende systeem aangeschaft. Door wat leverings problemen zijn deze spullen deze week pas geleverd.
Nu werd me de laatste dagen duidelijk dat ik wellicht net iets te vroeg ben geweest met het aanschaffen van mijn systeem. Aangezien skylake een stukje sneller is, en misschien wat meer gericht is op de toekomst? Mijn vraag aan jullie is dus eigenlijk, aangezien de processor, moederbord en geheugen nog in de verpakking zit: de 4790k alsnog ruilen voor een 6700K systeem of meer dan tevreden zijn met het gekochte systeem, en de extra (toch al snel 100!) euro uitgeven aan een mooi beeldscherm/videokaart etc.?
Ben erg benieuwd naar de reacties, alles is welkom:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil eigenlijk van alles doen, gamen, videobewerken, fotos. Ik weet dat hiervoor een i5 ook volstaat, en de verschillen klein kunnen zijn. Ik vind het gewoon heerlijk een snelle pc te hebben vandaar gekozen voor de i7. Voor het echte gamewerk is natuurlijk nog een videokaart nodige, deze schaf ik later aan!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een prijs, het moet gewoon een goed systeem zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, randapparatuur kijk ik later naar, voor nu gaat het om de pc zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB werkgeheugen, i7, 500GB SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zuinig systeem is altijd fijn, al mag het niet/ of nauwelijks ten koste gaan van de prestaties.
Ga je overklokken?
Nee, geen interesse om over te klokken.
Ik hoor graag jullie mening!
Na weken van lezen en vergelijken heb ik vorige week, net voor de lancering van skylake het volgende systeem aangeschaft. Door wat leverings problemen zijn deze spullen deze week pas geleverd.
Nu werd me de laatste dagen duidelijk dat ik wellicht net iets te vroeg ben geweest met het aanschaffen van mijn systeem. Aangezien skylake een stukje sneller is, en misschien wat meer gericht is op de toekomst? Mijn vraag aan jullie is dus eigenlijk, aangezien de processor, moederbord en geheugen nog in de verpakking zit: de 4790k alsnog ruilen voor een 6700K systeem of meer dan tevreden zijn met het gekochte systeem, en de extra (toch al snel 100!) euro uitgeven aan een mooi beeldscherm/videokaart etc.?
Ben erg benieuwd naar de reacties, alles is welkom:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 352,50 | € 352,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,25 | € 12,25 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 165,95 | € 165,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 903,40 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil eigenlijk van alles doen, gamen, videobewerken, fotos. Ik weet dat hiervoor een i5 ook volstaat, en de verschillen klein kunnen zijn. Ik vind het gewoon heerlijk een snelle pc te hebben vandaar gekozen voor de i7. Voor het echte gamewerk is natuurlijk nog een videokaart nodige, deze schaf ik later aan!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een prijs, het moet gewoon een goed systeem zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, randapparatuur kijk ik later naar, voor nu gaat het om de pc zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB werkgeheugen, i7, 500GB SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zuinig systeem is altijd fijn, al mag het niet/ of nauwelijks ten koste gaan van de prestaties.
Ga je overklokken?
Nee, geen interesse om over te klokken.
Ik hoor graag jullie mening!