R9 290 RoyalAce OC niet stabiel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:56

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
Even een wat algemener vraagje aan de kenners.. Weet iemand hoe het kan dat mijn OC in Furmark 100% stabiel is, maar dat mijn games stuk voor stuk crashen met dezelfde OC? Ik heb het getest met GTA5, SoM en BF4. Mijn GPU is een R9 290 RoyalAce, de OC van 1125/1400 (+20% power limit, +65%v) resulteert in de Furmark 1080 benchmark in 71 fps, 4309 score, maximale temperatuur zo'n 76 graden.

Ik heb altijd gedacht dat Furmark de meest intensieve stresstest is voor GPU's?

P.S. Ik gebruik MSI Afterburner voor de OC, en ik draai op Catalyst 15.7.1, Windows 10.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Gebruik beter games om te testen van je oc of Unigine/futuremark ipv kombuster/furmark.

Je wilt toch stabiel games kunnen draaien maar nu weet je dat je oc niet stabiel is omdat je ook games hebt getest.

Welke stresstest had je trouwens gebruikt met furmark? Ook met 8xAA?

[ Voor 18% gewijzigd door Bullus op 14-08-2015 08:57 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat een OC in Windows 10 bepaalde problemen kan geven, heb dit ergens gelezen, zal zo een linkje toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
Bullus schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:54:
Gebruik beter games om te testen van je oc of Unigine/futuremark ipv kombuster/furmark.

Je wilt toch stabiel games kunnen draaien maar nu weet je dat je oc niet stabiel is omdat je ook games hebt getest.

Welke stresstest had je trouwens gebruikt met furmark? Ook met 8xAA?
Ik heb zowel 0xAA als 4xAA gedraaid. De benchmark enkel met 0xAA.
hjansen2 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:09:
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat een OC in Windows 10 bepaalde problemen kan geven, heb dit ergens gelezen, zal zo een linkje toevoegen
Ik had hetzelfde probleem in Windows 8.1. In Windows 7 had ik geen stabiliteitsproblemen met dezelfde OC. Zou het Windows gerelateerd zijn? Ik ben benieuwd naar je linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Gevonden! Ofja.. De oplossing mijn linkje is zoek, ik neem aan dat je de Gpu drivers hebt gedownload van de nVidia site? Niet doen! Dit moet je Windows laten doen! Het is altijd het proberen waard.

Offtopic: als u mij excuseert, ik ga naar werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 17:38
hjansen2 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:02:
Niet doen! Dit moet je Windows laten doen! Het is altijd het proberen waard.
Heb je hier een onderbouwing van want dit is klink klare onzin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
hjansen2 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:02:
Gevonden! Ofja.. De oplossing mijn linkje is zoek, ik neem aan dat je de Gpu drivers hebt gedownload van de nVidia site? Niet doen! Dit moet je Windows laten doen! Het is altijd het proberen waard.

Offtopic: als u mij excuseert, ik ga naar werk
Kom ik echt zo dom over, dat men suggereert dat ik Nvidia drivers zou downloaden voor mijn R9 290? |:(

Daarnaast is het inderdaad gewoon flauwekul, zelfs al had ik een kaart uit het groene kamp.

Edit: nu de juiste quote.

[ Voor 29% gewijzigd door Fanta op 14-08-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 17:38
Fanta schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:19:
[...]

Kom ik echt zo dom over, dat men suggereert dat ik Nvidia drivers zou downloaden voor mijn R9 290? |:(
Ik doelde niet op jou reactie hoor, mijn reactie was puur bedoeld voor hjansen :F

Om ook maar is ff een ontopic/nuttige reactie te plaatsen:
Als een overclock 'stabiel' wordt getest door bv 3dmark ect, wil dat niet zeggen dat dit ingame ook 100% zo is. De GPU en CPU worden namelijk op een iets andere manier belast dan in een benchmarkprogramma.

Wat ik zou doen als ik jou was:
Even alle drivers cleanen van je cpu (Drivercleaner)
En dan de nieuwste stable release voor je R290 downloaden en kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furmark is crap. Ik gebruik heaven. Als hij daarin stabiel is, is het bij mij in games ook altijd stabiel geweest.
Furmark was vroeger zwaar. Te zwaar zelfs, sommige kaarten branden gewoon uit. Echt een klotetest. Nu is er niets zwaars meer aan. Het is gewoon een slechte test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar OC.
Pagina: 1