Toon posts:

silentpc versus enermax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe voeding te gaan kopen maar zit nog even te twijfelen over welke. Ik wil in eerste instantie een hele stille. Maar ook eentje die berekent is op de de toekomst aangezien ik binnen afzienbare tijd toch aan de athlon 4 wil.

Nou zit ik te twijfelen tussen de enermax 350 Watt en de silentpc voeding van 300 Watt. Ik kom namelijk steeds vaker berichten tegen dat de enermax niet erg stil is. :(

Heeft iemand misschien ervaring met deze twee voedingen? Advice pleez

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ik heb wel ervaring met de enermax, enne..

ik moet zeggen dat ik em toch best wel stil vind..
Maar het hangt er ook sterk van af hoe zwaar je em belast, als je er een dual-athlon aan hangt, ben dan maar niet verzekerd van je nachtrust ;)

Verwijderd

Topicstarter
maaremm, niemand ervaring met die silentpc voeding?

Verwijderd

Topicstarter
is er nou echt niemand die me verder kan helpen?

Verwijderd

Ik heb zo'n 300W silentpc voeding.

Hij is inderdaad behoorlijk stil, maar je hoort hem nog steeds...
Er zit een heel groot koelblok in en de luchtdoorstroming is heel goed.

Ik weet alleen niet of ie nou echt stiller is dan een enermaxje.

asdf

Verwijderd

De enermax is ook heel stil. Dacht dat die veel herrie maakte, maar was mn NortBridge van de KT7, dus dan maar het fannetje eraf slopen (100Mhz FSB, 133Mhz MEM, dus niet overgeklokt, dus niet extreem warm).

Fannetje zit er nog wel op, maar gewoon stekkertje losgehaald, en nu heerlijk stil!

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:15
Op dinsdag 19 juni 2001 20:52 schreef BBL the 2nd het volgende:
De enermax is ook heel stil. Dacht dat die veel herrie maakte, maar was mn NortBridge van de KT7, dus dan maar het fannetje eraf slopen (100Mhz FSB, 133Mhz MEM, dus niet overgeklokt, dus niet extreem warm).

Fannetje zit er nog wel op, maar gewoon stekkertje losgehaald, en nu heerlijk stil!
Ik heb de fan-problemen doorgegeven aan mijn dealer (Informatique) : moest van hun mijn moederbord opsturen waarna zij het naar Abit zouden sturen :( ...dus heb ik zelf maar Abit.nl gemaild en de problemen uitgelegd EN gewoon een nieuwe ADDA fan (met heatsink +plugs) thuisgestuurd gekregen :) ...

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
ik heb een Enermax 365VE die veel herrie maakte. Enermax heeft een serie geleverd waarbij de temperatuuropnemer erg ongunstig t.o.v. de fans geplaatst is waardoor de toerengeregelde fan max rpm draait - > herrie.

In nieuwe serie zou dit verholpen moeten zijn. Zelf heb ik de temperatuuropnemer in de Enermax verplaatst. Klusje stelt niets voor en PSU is nu supersilent :)

Verwijderd

Ik hoor mijn 350 watt enermaxje eigenlijk helemaal niet bij default.

Ik hoor 'm alleen zoemen als ik mijn oor ernaast leg.
Pagina: 1