Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Databussen: mPCIe VS SATA 22pin , mPCIe VS PCIe x16

Pagina: 1
Acties:

• Hawker7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-11-2022
Beste

Ik ben bezig met een klein projectje. Ik heb nu 2 mogelijk heden om het aan te sluiten. Maar ik moet een optie hebben die zorgt voor het meeste data per klok signaal.
Misschien iemand die wie weet hoeveel Mb/s of Gt/s( het liefst in mb's)

optie 1 : via een mPCIe data bus naar PCIe x16 via een adapter
optie 2 : via SATA 22pin naar mPCIe naar PCIe x16
optie 2b: via SATA 22pin naar 2x mPCIe(raid) . 1 mPCIe naar PCIe x16 en 1mPCIe naar mPCIe

informatie over de bussen:
PCIe x16 = gen 3
mPCIe = gen 2

GT/s =gigatransfers per seconden
Mb/s =Megabit per seconden

(indien meer info vereist om over mijn project hoor ik het graag ;) )

• Hawker7
Hier kan ik dus niet tegen...:/ natuurlijk staat het internet vol met info en heb jij de snelste info gevonden via wikipedia. Snap jij zelf wat daar allemaal beschreven staat??? waarschijnlijk niet en dacht je ff slim te zijn. Ik vroeg niet ''waar'' ik die info kan vinden maar wel als iemand die hier verstand van heeft mij dit kan uit leggen.

P.S. Johnkeates, sorry voor mijn botte reactie naar jou. Maar jij doet ook geen moeite om een fatsoenlijk berichtje te maken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Hawker7 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:19:
(indien meer info vereist om over mijn project hoor ik het graag ;) )
Dit dus.

Verder snap ik de reactie van johnkeates wel. Bij een fatsoenlijke topicstart geeft je immers aan wat je tot nu toe gevonden hebt en waarom je daar niet uitkomt. Dat ontbreekt hier. Misschien heb je wel op wikipedia e.d. gekeken, maar dat blijkt nu totaal niet uit je post.

[ Voor 41% gewijzigd door br00ky op 14-08-2015 16:01 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 21:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je antwoorden staan op die pagina's als je dat niet kunt zul je het zwaar hebben want als je datasheets vast neemt staat het vol technische termijn en klok signalen.

Maar euhm
pci- gen3 (8 GT/s):
985 MB/s (×1)
15.75 GB/s (×16)
Gen 4 (16 GT/s):
1969 MB/s (×1)
31.51 GB/s (×16)

Sata 3.0 en 3.1 = 600MB/s
Sata 3.2 (sata expres) 16 Gbit/s, 1969 MB/s

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Op de pagina's die ik linkte staat exact wat je vraagt. Zowel in transfers/sec als bytes/sec. In beide gevallen ook simpelweg te vinden door een page-search te doen, waarbij je in allebei de gevallen een tabelletje krijgt met de revisies, modi en bijbehorende transfers en bytes per seconde. Precies wat je wil dus.

Het enige wat ik niet kon vinden is hoe je naar de secties binnen wikipedia kan linken naar de tabelletjes op die pagina's, en gezien je gebrekkige topicstart had ik geen zin om screenshots voor je te maken met de tabelletjes die ook gewoon op de site staan.

Daarnaast vraag ik me af wat je denkt te doen met je 'project' als je niet eens weet hoe je even snel dit soort gegevens op moet zoeken...

Succes er mee.

• Hawker7
(Off-topic)
Aan alle hier boven,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het voldoende informatie vond voor jullie om mij mogelijk verder te kunnen helpen. En blijkbaar is dat ook gelukt voor sommige. Ik moet ook wel toegeven dat ik dit project heel graag af wil hebben. Misschien daarom dat ik iets te snel mijn eind doel wil bereiken waardoor ik geen eigen zoek werk wil verrichten en dacht de juiste info gewoon te kunnen ontvangen via jullie( vandaar eigenlijk de topic)

Ten tweede is dit mijn tweede topic ''ooit'' dus ik snap dat het misschien niet volgens ... richtlijnen? ... zal zijn. Ik zal hier zeker op letten in het vervolg.

Dankjulliewel

(verder over de topic)

Ik zal eerst me tijd en aandachtig in het allemaal lezen van wat er op wiki staat. Als ik het daarna goed begrijp of als ik het daarna nog niet begrijp. Dan zal ik het volgende vragen: Klopt het dat de data transfer via optie ... het snelst. met een snelheid van ...omdat hier de ... een bottleneck in het systeem is.

Gr,
Hawk

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hawker7 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:29:
Klopt het dat de data transfer via optie ... het snelst. met een snelheid van ...omdat hier de ... een bottleneck in het systeem is.
Aangezien dit pas je 8e post ooit is:
Probeer heldere enkelvoudige vragen te stellen.

bv:. Wat is de maximale snelheid van een Samsung 850 Pro 256 GB op de 1e SATA aansluiting van een MSI 990FXA moederbord?

Zo krijg je het snelst en het vriendelijkst antwoord.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1