• Henneke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-04-2024
hallo

als ik mijn pc op mijn televisie aansluit is het scherm te ver ingezoomd.
Hierdoor kan ik full screen niet meer de close en minimaliseringsknopje zien en links onder niet helemaal de start button.
Ik heb windows 8.1. De resolutie is gelijk aan de tv namelijk 1920x1080 en andere resoluties werken niet goed.
Op het internet kon ik niet het goede antwoord vinden.

wie kan mij helpen

mvg

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:00
Even zoeken in de drivers naar de zoom / scale functie en dat aanpassen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

of even kijken of je tv niet een verkeerde instelling heeft...

-_-

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:42
Afhankelijk van de TV moet je even kijken hoe het scherm geschaald is, dit was voor mij de oplossing op mijn Samsung TV.

• MaZZie-D
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 13:08
Ik heb bij diverse TV's dezelfde problemen wanneer ik deze via HDMI aansluit. Gebruik ik een VGA kabel dan krijg ik wel direct de juiste schaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneke
.Maarten schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:50:
Even zoeken in de drivers naar de zoom / scale functie en dat aanpassen.
euh hoe werkt dat

M2M: nee ps4 staat goed, heb die ook aangesloten met hdmi

Exilaahh: is volgens mij ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:05
Aspect ratio, knopje op je remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je je HDMI-poort in "PC"-modus zetten. Zie de handleiding voor jouw specifieke model.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Overscan in het menu van de videokaart.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 14-08-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:47

Pos

Dat heet overscan dan wel underscan. In jou geval heb je dus last van overscan.
Je zou met een search op google kunnen vinden wat ertegen te doen. Aangezien je van zowel je pc als je tv geen specs geeft is het lastig te bepalen welke van de 2 het euvel op kan lossen.

Als je enigszins recent spul hebt, hebben ze waarschijnlijk beide de optie om het op te lossen. Via het menu van je tv of videokaart software van je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet je tv op "Just Scan" mode zetten. Althans volgens mij noemt Samsung dat zo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij mijn Samsung moet ik hem als type connectie 'PC' geven (lijkt op eerste gezicht enkel een naam te zijn voor de HDMI connectie, maar doet daadwerkelijk wat).

Dit moet je volgens mij toch echt bij je TV oplossen. TVs hebben vaak/soms standaard overscan (wat absoluut debiel is bij HDMI, maar ja, zo deden ze het altijd...), en daar wil je het dus het liefst oplossen. Als je het vanuit je PC oplost, wat ook wel kan, ga je extra zwarte randen naar je TV sturen, en die snijdt ze er dan weer af. Dan is het handiger om te voorkomen dat hij die randen eraf snijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op basis van de openingspost, zou ik het topic eigenlijk op slot willen zetten. Zeer summiere informatie en ik krijg er niet de indruk van dat je er al zelf al te veel moeite voor hebt gedaan. En eigen inzet wordt toch wel verwacht op het forum.

Omdat je desondanks toch een aantal reacties hebt gekregen, laat ik het topic toch open en kijk het nog even aan.

Begin eens met aangeven waarover we precies praten. Wat is het merk en typenummer van je televisie? Welke videokaart gebruik je eigenlijk?

Nu is het toch vooral gissen en daarmee is de kans toch stukken kleiner dat je er uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

Zoals al genoemd, er zijn verschillende functies die dit kunnen veroorzaken, zowel in de control panels van de video kaart drivers als de TV.

Het is toch echt handig als je eens begint met welk merk en type TV je hebt, wat voor PC je hebt met welk merk videokaart.

Vermoedelijk ligt het aan de TV, het beste zoek je zelf in de handleiding van je TV naar overscan/underscan functies en speel hier even mee.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneke
Bedankt voor de reacties, er zat een instelling voor de breedbeeldfunctie en die stond op ingezoomd.
opgelost
Pagina: 1