Audio set Peugeot 206

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een degelijk en goedkoop setje audio speakers en een subwoofer. Voor mijn auto (peugeot 260).
Ben een amateur met opzoeken en vraaghulp van de geniale mensen die hier op tweakers zitten. _/-\o_
Heb al opgezocht wat ik allemaal nodig heb/Wat ik nodig heb.

4 kanalen versterker
2 speakers
1 subwoofer
bekabeling
zekering+houder
condensator

Volgends mij heb ik het lijstje wel compleet alleen ik zie allemaal verschillende watts en nog meer technische dingen.
Heeft iemand tips voor me waar ik op moet letten of een goed idee? Of een goeie deal haha.

Groeten yanick

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:21
Waarom een 4 kanalen versterker? Waarom geen 2 kanaal versterker en een los monoblok voor een subwoofer?

Wat voor radio zit erin? Wel handig om te weten. Voor sommige radio's moet je er nog een speciale kabel / box bij hebben om de benodigde aansluitingen te krijgen.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Budget?
Er zijn zoveel manieren, je kan ook enkel een subwoofer inbouwen als je budget laag is..
Of juist enkel goede speakers (levert ook goed geluid).

Welke speakers/woofer heb je zelf gevonden?

[ Voor 16% gewijzigd door Famous op 13-08-2015 23:33 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
.Maarten schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:26:
Waarom een 4 kanalen versterker? Waarom geen 2 kanaal versterker en een los monoblok voor een subwoofer?

Wat voor radio zit erin? Wel handig om te weten. Voor sommige radio's moet je er nog een speciale kabel / box bij hebben om de benodigde aansluitingen te krijgen.
4 kanalen heb je nodig voor voor en achter he ;-)

6 kanaals versterkers heb je ook. Maar je kan ook 4 kanaals doen en monoblock voor je sub of een 2 kanaals die je kan bruggen ;-)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:21
wimpie007 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:33:
[...]

4 kanalen heb je nodig voor voor en achter he ;-)

6 kanaals versterkers heb je ook. Maar je kan ook 4 kanaals doen en monoblock voor je sub of een 2 kanaals die je kan bruggen ;-)
Klopt maar TS heeft het over 2 speakers. En om nou een 4 kanaal versterker te gaan bruggen voor 2 speakers terwijl de TS een goedkoop setje wilt is ook wel weer zoiets.

Let vooral op de gevoeligheid van de speakers en ga luisteren. Ieder heeft zijn eigen smaak.
Zorg er ook voor dat je een goede aarde pakt. En het is aan te raden om signaal en voedingskabels gescheiden te houden. Dus de ene langs de linkerkant en de ander langs de rechterkant.

Vaak zit er wel ergens in het schutbord een loos gat waar je een kabel door heen kunt doen. Let er wel op dat als er een rubberen dop in zit je de kabel hier door heen haalt. Je wilt niet dat de kabel door midden schuurt. Soms moet je een groot gedeelte van het dashbord eruit halen. Hoe dat bij een 206 zit weet ik niet maar dit kan dus een probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Als je voor de auto staat zit rechts achter de accu tegen het schutbord ergens een dopje die je er uit kunt tikken met een schroevendraaier. Hier kan een stroomkabel door naar de zekeringsruimte, die vervolgens langs de dorpel door de kabelgoot naar achter kan (wel achterinterieur uitbouwen indien 3 deurs). Ik had mijn signaalkabel langs de bijrijderskant naar achteren lopen achter het dashboardkastje langs (ook uitbouwen). Nieuwe speakerdraden getrokken naar de deuren. Wat wel een erg aan te bevelen tip is: deuren dempen! ik had dat destijds niet gedaan maar zonder subwoofer valt dan het kicklaag erg tegen, ondanks 80 watt en 16,5cm speakers in de portieren.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PHTKPSQF.jpg

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
En daarnaast, vervang ook je voorspeakers door een goed compo setje. Die voorspeakers verpesten anders het hele geluid. Tweeters kunnen eventueel in je ventilatie roosters gezet worden, de 206 heeft volgens mij geen ruimte om ze mooi weg te werken en op je dashboard is ook zo .... ;)

En ik zou je hoedenplank vervangen door een goede plaat MDF. De huidige hoedenplank is niet zo stevig en het vervangen scheelt je weer gaten bij een eventuele verkoop. Als je de voorspeakers vervangt let dan goed op de inbouw maten.

Ik ga ervan uit dat je met twee speakers, deze wil inbouwen in je hoedenplank. Dan zou ik persoonlijk voor ovaaltjes gaan.

Condensator kun je altijd later nog inbouwen. Als je een diesel hebt, kan de accu al meer hebben dan normaal. Sluit eerst het setje aan zonder condensator. Als je auto bij elke basklap op een kermis lijkt, is een condensator een goed idee ;) Let wel op bij de condensator dat je hiervan een leuke optater kan krijgen (spreek uit ervaring)

[ Voor 20% gewijzigd door muppet99 op 14-08-2015 10:12 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:06
Hi TS

Het best is gaan luisteren op streetshows en meetings hier vindt je de meest uiteenlopende producten en setups.

Houd als vuistregel mbt wattage's dat de versterker ongeveer 1.5x het RMS wattage moet kunnen leveren van de speakers.

Ik ben voor de duitse degelijkheid gegaan Gladen (vroeger Audio system) en Mosconi (een beetje italiaans)

Mijn setup:

(voor) Composet: Gladen SQL 165 (150w @ 2ohm rms)
Amp Composet: Mosconi ONE 240.2 (2x 350w @ 2ohm rms)
(achter) : (nog) niks
Sub(s): 2x Gladen SQX 12" (600w @ 4ohm rms)
Amp Subs: 1x Audio system X-ION 280.2 (1500w @ 2ohm rms)
Voeding: 20mm2 vol koper
Head unit: Alpine double din
Geluidsisolatie: Silent Coat.

Mocht je willen luisteren mag je me wel een DM sturen. Mocht je meer info willen over de spullen. Hifimotive in boxmeer is de importeur op die website vindt je ook de resellers in de buurt.

/Edit Achterin heb je alleen geluid nodig voor de mensen die achterin zitten en niet alleen het gedreun van de sub willen horen, voorin hoor je dat toch niet. Dat geld ook voor die condensator deze heeft op een setup van duizend euro geen of weinig effect.

[ Voor 12% gewijzigd door BurnerT op 14-08-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Ik had de tweeters in de kapjes van de a-stijl. Inderdaad composet met filter er in zitten en versterkt. Achter had ik op de radio.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
.Maarten schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:26:
Prijstechnisch is een vierkanaals versterker (of zelfs twee tweekanaals) veel interessanter dan een tweekanaals + monoblok. Die laatste zijn nogal aan de prijs namelijk :P het verschil ga je (zeker in een auto) toch niet horen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1