Geforceerde Windows10 update.

Pagina: 1
Acties:

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
Hallo Tweakers.

Windows gaf vandaag een melding dat de door mij gereseveerde Windows10 update klaar staat om te downloaden. Vandaag de dag hoef ik deze software nog niet dus ik deselecteer die update, en selecteer de beschikbare Windows 7 updates.

Wanneer ik op downloaden klik zegt Windows Update dat hij Windows 10 aan het downloaden is.

Na enkele keren opnieuw opstarten, de Windows 10 update te annuleren, en uiteindelijk de Windows 10 update te verbergen geeft Windows Update enkel nog weer dat hij de 27 updates gaat downloaden. Echter, wanneer ik hier op klik zegt mijn computer dat het Windows10 aan het downloaden is...

Is er nog een mogelijkheid om de Windows7 updates te downloaden zonder Windows10 te downloaden?

Ik hoor het graag,

Frank

[ Voor 3% gewijzigd door FGras op 13-08-2015 23:05 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Updates handmatig downloaden door de KB nummers op te zoeken en downloaden, om ze dan handmatig te installeren? Of WSUS Offline Updater gebruiken (zie Downloads/meuktracker sectie hier).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:28
FGras schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:04:

Na enkele keren opnieuw opstarten, de Windows 10 update te annuleren, en uiteindelijk de Windows 10 update te verbergen geeft Windows Update enkel nog weer dat hij de 27 updates gaat downloaden. Echter, wanneer ik hier op klik zegt mijn computer dat het Windows10 aan het downloaden is...

Is er nog een mogelijkheid om de Windows7 updates te downloaden zonder Windows10 te downloaden?

Ik hoor het graag,

Frank
Volgens mij is dat gewoon een bug. Ik heb hetzelfde dat ie zegt dat ie Windows 10 aan het downloaden is maar het zijn dan gewoon de Windows 7 updates die ik wel geselecteerd heb dus als je de Windows 10 update niet geselecteerd hebt in Windows update zijn het gewoon de Windows 7 updates die aan het downloaden zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ADDG op 13-08-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 15:47
Dit gebeurt ook bij Windows 8.1 met het downloaden en installeren van Windows updates. Zelf daarom ook de upgrade tijdelijk verborgen, aangezien de upgrade onder optionele updates wel automatisch is aangevinkt.
De voortgang van de installatie van Windows updates, is trouwens ook redelijk te volgen onder 'geschiedenis van updates weergeven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 17:09
Bij mij blijft nu ook staan dat ie Windows 10 gaat downloaden als ik Windows update gebruik. Dit is het geval denk ik als je gereserveerd hebt en dan de reservering cancelled nadat Windows 10 klaar staat om te downloaden.
Ik kon trouwens niet onder het downloaden van Windows 10 uitkomen, (het verbergen van de notificatie updates en Windows 10 upgrade was niet genoeg). Heb met disc cleaner de installatie bestanden verwijderd waardoor de upgrade niet lukte (te zien in history), daarna werkte de normale security updates weer zonder dat eerst windows 10 gedownload moest worden.
Maar windows update geeft nu nog steeds aan dat windows 10 aan het downloaden is, ook al geeft de update history aan dat ie alleen de gekozen security updates download.
Erg slordig hoe dit werkt imo.

[ Voor 5% gewijzigd door tweaker29789 op 14-08-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

ResuCigam

BOFH

Ik snap het hele probleem eigenlijk niet zo: Wat maken die 3 GB nou uit op je schijf tegenwoordig. Lekker laten downloaden en als je ooit wilt upgraden dan staat het klaar voor je.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Is er geen risico dat dan een keer "spontaan" opeens de update naar W10 wordt uitgevoerd? Daar ben ik wel een beetje bang voor, ik wil voorlopig bij W7 blijven en ga W10 zeker het eerste jaar niet installeren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:58:
Is er geen risico dat dan een keer "spontaan" opeens de update naar W10 wordt uitgevoerd? Daar ben ik wel een beetje bang voor, ik wil voorlopig bij W7 blijven en ga W10 zeker het eerste jaar niet installeren.
Wanneer je W10 niet binnen een jaar installeert moet je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:22
FGras schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:04:
Windows gaf vandaag een melding dat de door mij gereseveerde Windows10 update klaar staat om te downloaden. Vandaag de dag hoef ik deze software nog niet
Waarom gereserveerd dan?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Waarom niet de upgrade naar Windows 10 doen? Heb je applicaties of apparatuur wat niet goed gaat werken met Windows 10?

Zo niet, dan heb je toch echt een voordeel om naar Windows 10 te gaan. Ook omdat je er binnen het jaar na de launch (juli 2015) niets voor hoeft te betalen en weer lange tijd ondersteuning en nieuwe features krijgt. Zeker dat laatste is voorbij met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
evilution schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:58:
Nee, je moet altijd toestemming geven bij dit soort installaties. Sterker nog: je kunt eerst het programma aanzetten voor een aantal voorbereidingen en intussen je systeem gewoon gebruiken. Daarna wordt gevraagd wat je wilt bewaren (bestanden en programma's staat standaard aangevinkt) en daarna wordt pas de daadwerkelijke upgrade uitgevoerd.
Wat al eerder geschreven is, waarom niet direct naar Windows 10? Alle functionaliteit van Win7 (en Win8/8.1) zit er gewoon in en alles werkt goed. Het startmenu is ook weer terug, dus ik zie geen nadelen.
Het enige grote verschil is, is dat je een microsoft-account moet maken, maar dat heeft dan weer als voordeel dat alle instellingen (zoals achtergrond e.d.) weer automagisch terug worden gezet bij een verse install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
@Bartjezz: je hoeft geen Microsoft account aan te maken op Windows 10. Het kan nog steeds gewoon een lokaal account zijn wat je gebruikt, maar dan mis je inderdaad een aantal mooie functionaliteiten m.b.t. sync van je devices met je Microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb gehoord dat vooral mensen die van Windows 7 afkomen over het algemeen erg blij zijn met Windows 10 en zoals hierboven al gezegd...je kunt ook een 'lokaal account' gebruiken, al mis je dan wel een aantal zaken die het leven een stuk aangenamer maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

IK ben tevreden met W7 en wil graag zelf het moment bepalen waarop ik overstap. Voorlopig heb ik daar geen behoefte aan.
Irritant genoeg staan nu bij Windows Update alle W7 updates uitgevinkt en is alleen de W7->W10 upgrade aangevinkt. Het is dus zeker mogelijk dat je per ongeluk de update start.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
Hoewel je vraag offtopic is, wil ik wel antwoorden. Ik zag de OS voordelen die beschreven werden in de threads over de preview versies. Die voordelen zie ik nog steeds. Ik gebruik Windows eigenlijk voornamelijk nog voor spelletjes en zag voornamelijk berichten over hoe het OS zo soepel liep, hoe snel het opstartte etc.

De reden dat ik de reservering annuleerde was omdat ik na release las hoe hongering windows 10 is naar je gegevens. En de unique advertising ID was de druppel. Ik vertik het gewoon om het produkt te worden voor een bedrijf (mits mogelijk). En in dit geval gaat het ook nog eens om een betaald OS. Ik weet dat je veel uit kunt schakelen (ik heb Home , niet Professional), maar dit gaat me gewoon te ver. Ook het feit dat het weer allemaal opt out is. En dat voor veel instellingen niet eens opties zijn maar dat je met scripts moet werken. Dit soort praktijken ben ik spuugzat en ik wil hier gewoon niet aan meewerken.

Van mijn gaming biblotheek kan nu ong. 80% onder linux draaien met een vergelijkbare prestatie. Op dit moment gebruik ik een videokaart die (nog) slecht wordt ondersteund onder linux, dus overstappen doe ik pas op zijn vroegst na een upgrade of nieuwe pc. Mijn andere pc (voor serieuze toepassingen) draait al lang linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
tweaker29789 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:40:
De reden dat ik de reservering annuleerde was omdat ik na release las hoe hongering windows 10 is naar je gegevens. En de unique advertising ID was de druppel. Ik vertik het gewoon om het produkt te worden voor een bedrijf (mits mogelijk). En in dit geval gaat het ook nog eens om een betaald OS. Ik weet dat je veel uit kunt schakelen (ik heb Home , niet Professional), maar dit gaat me gewoon te ver. Ook het feit dat het weer allemaal opt out is. En dat voor veel instellingen niet eens opties zijn maar dat je met scripts moet werken. Dit soort praktijken ben ik spuugzat en ik wil hier gewoon niet aan meewerken.
Al die privacy dingen kan je uitzetten. Ik zie het probleem niet gezien dat het allemaal prima uit te schakelen is zonder enige vorm van scripting, ook op de Home versies.

En een aantal van die privacy sliders zaten ook al in Windows 8(.1). Maar kennelijk stond toen niemand te brullen erom. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
Bedankt mensen, blijkbaar een visuele bug dus.

Voor degene die het vroegen: Ik wil nog niet naar Windows 10 upgraden omdat ik niet weet of mijn drivers het ondersteunen. Ik lees al genoeg verhalen van toetsenborden, mousepads en webcams die het na de upgrade ineens niet meer werken.

Daarnaast is het wel fijn als de meeste kinderziektes eruit zijn gewerkt. Ik weet wat ik qua privacy moet regelen. En ik zeker weet dat al mijn programma's er ook op werken. Verder hoop ik ook dat ze het OS nog wat opener gaan maken. Ik meende te horen dat je niet meer games kan modden met Windows 10...

Daarom wacht ik nog een paar maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
CMD-Snake schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:15:
[...]

Al die privacy dingen kan je uitzetten. Ik zie het probleem niet gezien dat het allemaal prima uit te schakelen is zonder enige vorm van scripting, ook op de Home versies.

En een aantal van die privacy sliders zaten ook al in Windows 8(.1). Maar kennelijk stond toen niemand te brullen erom. :Y)
Ik zie het probleem ook niet dat jij je eigen mening hebt :p

Ik probeer hier niemand te overtuigen en gaf alleen antwoord waarom ik niet meer wilde upgraden. Je Windows 8.1 opmerking heeft hier verder niets mee te maken, tenzij je wilt suggereren dat ik het gemis aan privacy in andere gevallen wel ok vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32

Umbrah

The Incredible MapMan

FGras schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:24:
....

Ik meende te horen dat je niet meer games kan modden met Windows 10...

Daarom wacht ik nog een paar maand.
Waar heb je die onzin gehoord? Je kunt er qua modding éxact hetzelfde mee als je kan op elk ander OS met bestaande games. Tenzij je natuurlijk xbox games gaat lopen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:22
Waarom geef je dan antwoord op een vraag die in jou ogen off is èn ook nog eens niet aan jou gesteld is?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
Bang voor je privacy geen probleem ook daar zijn programma's voor
http://www.ghacks.net/201...windows-10-privacy-tools/

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
ozzynator schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:13:
[...]

Waarom geef je dan antwoord op een vraag die in jou ogen off is èn ook nog eens niet aan jou gesteld is?
Je hebt gelijk. Ik had even niet in de gaten dat de vraag niet algemeen gesteld was. En ik wilde daarmee aangeven dat mijn antwoord ook offtopic zou zijn en ik hoopte dat mijn reactie niet weer een nieuwe discussie zou starten.
Pagina: 1