• timmyboy55
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:42
Beste allemaal!

Ik wil binnenkort een leuke upgrade doen naar Skylake!

het betreft de: i5 6600K met de Asus Maximus 8 Hero!

nu had ik al geheugen uitgezocht, namelijk de HyperX Savage 16GB 2400mhz kit... nou besefde ik me dus net dat dit moederbord DDR4 is.... Ik heb gelezen dat de CPU DDR3 en DDR4 ondersteunt... kan ik dus gewoon lekker ditzelfde geheugen zonder zorgen kopen? Ik kan namelijk geen leuke DDR4 kit vinden, nog te weinig keus dus!
Weten jullie me om te praten om alsnog DDR4 te kopen mag dit ook! suggesties zijn erg welkom!! Wel moet het geheugen bekend staan om lekker hoog te kunnen over te clocken zoals de Savage!

bedankt :)

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 14:53
http://lmgtfy.com/?q=Asus+Maximus+8+Hero+ddr3+compatible

Of te wel, met de 8 niet mogelijk

Wat zijn de overwegingen om voor Skylake te gaan ipv een leuke processor met ddr3 uit de 4/5 serie?
Qua prijs een stuk aantrekkelijker. Natuurlijk heb je een punt als je zegt dat je gelijk naar ddr4 over wilt stappen om een eventuele vervolg upgrade makkelijker te maken, maar tegen de tijd dat het zover is zijn er altijd weer andere nieuwigheden.

[ Voor 75% gewijzigd door Martensupport op 13-08-2015 22:23 . Reden: te snel gelezen ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hoog klokken van geheugen maakt heel erg weinig uit, maar er zal wellicht een verschil zijn compared to DDR3.

Dus daarom kan je wel DDR3 geheugen gebruiken. Aan de andere kant ga je nu naar een systeem dat DDR4 gebruikt (dat zou een reden kunnen zijn om naar dit platform over te stappen) en dan prik je er DDR3 geheugen in. Dat is helemaal niet logisch. De enige reden om het wel te gebruiken is, als je upgrade en je oude geheugen nog wil gebruiken in je nieuwe setup.

• timmyboy55
ik mis momenteel een CPU, Mobo en Geheugen... ohja en een kast haha.

Ik wilde gaan voor de 4690K en de 7 Hero.. maar toen zag ik dat het totaal 20 euro scheelt.... nou dan ga ik natuurlijk direct over op Skylake!

Ik heb altijd het idee dat hoog overclockbaar geheugen goed geheugen is.. een maat van mij heeft hele goeie dingen gelezen over de Savage, deze heeft hij dus ook gekocht.. bij hem clockte het naar de 3100 mhz.. dat vind ik ongelovelijk knap van HyperX (kingston...)
Natuurlijk is het onzin om zulk snel geheugen over te clocken, ben ook niet van plan dit de eerste tijd te doen... maar het idee is lekker dat het geheugen nog lang niet aan het zweten is!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:25
kun je eens een leuk overzichtelijk lijstje maken van alles wat je wil kopen en de standaard vragen beantwoorden?

dan kunnen wij er ook makkelijker naar kijken.

• timmyboy55
volgensmij staat het 3-tal componenten hierboven waar het om gaat... kast weet ik nog niet. ik hoop dat de NZXT Noctis daalt in prijs

Ik wil het alsnog wel doen hoor, daar niet van!

[ Voor 16% gewijzigd door timmyboy55 op 13-08-2015 22:50 ]

• Reepje
  • Niet online
Sorry, maar ik volg het helemaal niet meer....

DDR3 klokt veel lager dan DDR4. Als je zo op cijfertjes tikt, dan ga je toch dat "slome" geheugen niet kopen??
Verder is DDR4 slechts 1,2 volt (stock) tegen 1,5 of iets hoger voor DDR3. Welke denk je dat zweet?

• tritimee
zou fantastisch zijn.

Kijk dan ook gelijk even bij de specificaties van het moederbord naar wat voor geheugen wordt ondersteund

De CPU ondersteund inderdaad DDR3 en DDR4. Dat geheugen plaats je echter op het moederbord. Daarbij zijn fabrikanten vrij om te kiezen wat zij op het moederbord plaatsen. Dit zijn dus of DDR3 of DDR4 sloten.

Als jij weet wat voor sloten er op het moederbord zitten, kun je kijken of het door jou geselecteerde geheugen gaat werken.

[ Voor 16% gewijzigd door tritimee op 13-08-2015 22:55 ]

• Reepje
  • Niet online
tritimee schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:53:

De CPU ondersteund inderdaad DDR3 en DDR4. Dat geheugen plaats je echter op het moederbord. Daarbij zijn fabrikanten vrij om te kiezen wat zij op het moederbord plaatsen. Dit zijn dus of DDR3 of DDR4 sloten.
En dat MB dat gelinkt is, heeft DDR4 sloten. Dus daar zijn we dan uit :)

• tritimee
Reepje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:56:
[...]

En dat MB dat gelinkt is, heeft DDR4 sloten. Dus daar zijn we dan uit :)
ssshhhht! dat was mijn punt ;) ik hoopte dat de TS dit zelf kon uitvinden op deze manier :+

• timmyboy55
Ik zoek een?
DDR3 of DDR4 geheugen dat in een Maximus 8 Hero past.. Ik wil betrouwbaar geheugen hebben dat in de toekomst goed en stabiel over te clocken is. Omdat ik begon met zoeken naar DDR3 geheugen dat bij mijn eerdere keus i5 4690K pastte heb ik mijn zinnen gezet op de HyperX Savage... ook vanwege de mooie looks en de rode kleur!
Ook heb ik graag 2 sticks van 16GB dat op 2400mhz of hoger draait!
Wat is je budget?
De Savage kost net geen 100 euro... dit wil ik ongeveer uitgeven voor een kitje

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
HyperX (Kingston) of G.Skill

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Intel Core i5 6600K (wordt wel zwaar overgeclockt, Watergekoeld)
Asus Maximus 8 Hero
Corsair CX750M
Corsair H80i (later full water loop)
Sapphire R9 Tri-X 290 OC

• timmyboy55
tritimee schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:58:
[...]

ssshhhht! dat was mijn punt ;) ik hoopte dat de TS dit zelf kon uitvinden op deze manier :+
Ja het spijt mij! haha
Ik heb net al een tijdje lopen zoeken op internet.. maar begreep niet waarom de processoren wel DDR3 ondersteunde maar dan de nieuwe moederborden niet (Deze Asus dan). Ik twijfelde of de slotjes gewoon hetzelfde waren (DDR3 en DDR4)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmyboy55
Maar kan iemand een Suggestie geven kwa geheugen? Ik zit te kijken naar HyperX Fury 2666mhz 16 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 246,-€ 246,-
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 215,50€ 215,50
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 129,45€ 129,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 590,95

Beste prijs kwaliteit, en het ram is goedkoper en heeft een lagere CAS latency dan de corsair variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmyboy55
Hoe komt het dat de Cas bij DDR4 veel hoger ligt dan bij DDR3? Het is toch zo hoe lager de Cas, hoe sneller het geheugen?
DDR3 heeft namelijk Cas 10 ofzo... DDR4 is meer 15-16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:05

Thomg

Aww yiss

CAS schaalt met de snelheid over het algemeen.

http://images.anandtech.com/doci/7364/0%20Tested.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmyboy55
Het is uiteindelijk de 6600K geworden, Maximus VIII Hero en 16GB DDR4 HyperX Fury 2666mhz geworden!
Heb er nog een NZXT Noctis 450 kast bij gekocht en het draait als de brandweer!
22% auto OC (4,1 ghz) en een maximale temperatuur op 100% stresstest is 40 graden!!! Zo warm draaide mijn AMD X6 op Idle al!!
Zeker een fantastische build geweest, nu alle kabels nog knap wegwerken en afbouwen!
Pagina: 1