Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Firefox] Privatemode Firefox blijft 'hangen', tabs opslaan?

Pagina: 1
Acties:

• Ynst2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09-2024
Hallo Tweakers,

ik heb Firefox 40 geopend in Windows 10 in de private mode. Er staan voor mij wat belangrijke tabbladen open (stuk of 20). Echter blijft Firefox nu 'hangen'.

Wat ik daar precies mee bedoel is het volgende: Ik zie firefox staan in de taakbalk:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/32MxE5m.png,

maar als ik er op klik, gebeurt er niks.

Ook zie ik in taakbeheer dat Firefox nog geopend is (en erg veel geheugen in beslag neemt):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OAIHspv.png

Ik zou heel erg graag die tabbladen die open staan, willen opslaan.. Is dat nog mogelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Ynst2003 op 16-08-2015 11:53 ]

• Ynst2003
niemand?

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Vrijwel altijd biedt FF je de mogelijkheid om aan het begin van een nieuwe FF sessie de openstaande tabs van een vorige sessie te herstellen wanneer die sessie niet correct is afgesloten. Ik neem aan dat dat onder Win10 nog steeds het geval is.

Overigens kun je via Opties FF ook zo instellen dat de browser alle open tabs van de vorige keer automatisch toont bij het starten van een nieuwe sessie.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wel even lezen: Private mode 8)7

Nu de sessie al hangt, vrees ik heel erg dat er weinig nog te redden valt. Ik ken je pijn, het is mij ook wel eens gebeurd :X Probeer nog wel even Flash te killen, misschien dat die de boosdoener is.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 15-08-2015 20:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
^^ met
In Google Chrome is Flash ook een ontzettende pain in the @#$%% ;)

• Ynst2003
Room42 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:42:
[...]

Wel even lezen: Private mode 8)7

Nu de sessie al hangt, vrees ik heel erg dat er weinig nog te redden valt. Ik ken je pijn, het is mij ook wel eens gebeurd :X Probeer nog wel even Flash te killen, misschien dat die de boosdoener is.
ja dat lukte vroeger nog wel. 'plugin-container.exe' afsluiten en klaar. Echter zie ik nu 'plugin-container.exe' niet meer staan in de task manager. Is de naam veranderd of is plugin-container er uit gehaald in de laatste versies?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ynst2003 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

ja dat lukte vroeger nog wel. 'plugin-container.exe' afsluiten en klaar. Echter zie ik nu 'plugin-container.exe' niet meer staan in de task manager. Is de naam veranderd of is plugin-container er uit gehaald in de laatste versies?
Nee, dat moet hem zijn, dan heb je gewoon geen flash draaien. Heb je die sessie nog steeds open staan?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ynst2003 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Er is een instelling die er voor zorgt dat Flash niet meer apart wordt vermeld in taakbeheer, extra -> addons -> plugins -> Flash opties -> "beschermde modus van Adobe Flash inschakelen". Indien die uitgevinkt is, staat die niet meer apart in taakbeheer.

Overigens valt Flash volgens mij ook niet onder plugin-container, ik zie hier namelijk FlashPlayerPlugin_18_0_0_232.exe in taakbeheer staan als Flash in Firefox actief is, met die ene instelling ingeschakeld.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ynst2003
Room42 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:13:
[...]

Nee, dat moet hem zijn, dan heb je gewoon geen flash draaien. Heb je die sessie nog steeds open staan?
Ja, ik heb Firefox nog steeds open staan.

• Ynst2003
Raven schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Er is een instelling die er voor zorgt dat Flash niet meer apart wordt vermeld in taakbeheer, extra -> addons -> plugins -> Flash opties -> "beschermde modus van Adobe Flash inschakelen". Indien die uitgevinkt is, staat die niet meer apart in taakbeheer.

Overigens valt Flash volgens mij ook niet onder plugin-container, ik zie hier namelijk FlashPlayerPlugin_18_0_0_232.exe in taakbeheer staan als Flash in Firefox actief is, met die ene instelling ingeschakeld.
ik kan dat nu niet controleren, omdat Firefox dus niet reageert. Maar ik ga er vanuit van niet, want ik heb firefox geinstalleerd en geen instellingen veranderd..

Btw; in de task manager kan ik een 'dump file' maken van Firefox. Zou ik hier iets mee kunnen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Session Manager kan hiervoor een interessante add on zijn om het in de toekomst te voorkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2015 12:24 ]

• Ynst2003
CptChaos schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:22:
Session Manager kan hiervoor een interessante add on zijn om het in de toekomst te voorkomen.
bedankt voor de tip ;-)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:31

Dido

heforshe

Ik hoop eerlijk gezegd dat dit niet kan. Het hele idee van private mode is nou net dat er geen geschiedenis e.d. wordt opgeslagen. Als een simpele applicatiecrash ervoor zorgt dat je browsegeschiedenis opeens wel beschikbaar is, is het principe van private browsing dus een wassen neus.

Wat betekent mijn avatar?

• Ynst2003
Dido schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:00:
Ik hoop eerlijk gezegd dat dit niet kan. Het hele idee van private mode is nou net dat er geen geschiedenis e.d. wordt opgeslagen. Als een simpele applicatiecrash ervoor zorgt dat je browsegeschiedenis opeens wel beschikbaar is, is het principe van private browsing dus een wassen neus.
snap ik. Maar de data staat open op dit moment. Ik klikte gister op de link in Word en die 'opende' in Firefox. Als ik een mouse-over over het logo van Firefox dan zie ik dat die URL geopend is.. Ik kan alleen de pagina zelf niet zien.. De data zal toch ergens moeten zijn, zij het in RAM-geheugen of ergens anders versleuteld opgeslagen.
browsegeschiedenis opeens wel beschikbaar is
De tabs staan open op dit moment. Dus geen geschiedenis.

[ Voor 9% gewijzigd door Ynst2003 op 16-08-2015 13:16 ]

Pagina: 1