• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Beste iedereen.

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin en dan wil ik een goed internet abonnement nemen.
Nu heb ik twee aanbiedingen gevonden:

Telfort: 50 Mbit (hoewel max 44 mbit wordt aangegeven bij mijn locatiecheck) voor 27 euro per maand, zonder aansluitkosten.

En tele2:

40 mbit (max snelheid wordt aangegeven als 41 mbit op mijn locatie) voor 25 euro per maand, met in totaal 30 euro korting de eerste drie maanden waarmee de maandkosten op jaarbasis dus effectief op 22,50 per maand komen en geen aansluitkosten.

Bij de consumentenbond komen telfort en tele 2 ongeveer gelijk uit de bus als het op internet aankomt:
http://www.consumentenbon...ra/providermonitor/#item5

Op een aantal 'ervaringen' sites staan er niet echt positieve dingen over beiden providers, maar ik heb een beetje het idee dat enkel mensen daarnaartoe gaan die slechte verhalen hebben om hun beklag te doen en de mensen die geen problemen hebben vooral bij deze sites wegblijven.

Mijn keus neigt naar tele2 omdat ik de 50 mbit van telfort waarschijnlijk toch niet haal aangezien telfort zelf een max download snelheid van 44 aangeeft, en omdat tele 2 4,50 euro goedkoper is.

Wat zijn jullie ervaringen met beide providers?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb met beide ervaring, en 't is allemaal hetzelfde: zodra er iets niet werkt moet je je eerst 20 minuten door een klantenservice heen worstelen, om uiteindelijk te horen dat ze inderdaad een storing hebben.... Zolang het werkt is het prima, zodra het niet werkt is het allemaal niets... Goedkoopste nemen dus, of voor betrouwbaarheid beide.

• Rixos
Ja zoiets dacht ik al, hetzelfde gekloot heb ik momenteel met Ziggo. Als het werkt, prima, zodra er gedonder is heb je ook echt een probleem. Denk dat ik dan gewoon voor tele2 ga, bedankt voor de extra info.

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 12:46
Hier hetzelfde, met beide ervaring. Kan ook melden dat ik met beide providers geen probleem heb ondervonden.
Voor telfot heb ik eigenlijk maar een paar keer contact gehad met de klantenservice. Dit naar aanleiding van een incorrecte patch in de wijkcentrale (het signaal werd niet geleverd op het aderpaar dat uitkwam op mijn adres).
Met Tele2 heb ik een aantal keer gebeld omdat de verbinding weg viel op mijn oude adres. Daar heb ik een nieuw modem voor toegestuurd gekregen. Op mijn nieuwe adres heb ik nu sinds bijna een jaar Tele2 met mijn eigen modem en tot nu toe heb ik de klantenservice niet hoeven bellen.

Ik zou idd niet al te veel waarde hechten aan de scores op ervaringen sites. Je ziet soms scores op basis van 15 reacties voor een provider honderdduizenden klanten. Daarnaast zijn de ervaringen uit verschillende jaren. Sommige providers hebben een slecht verleden maar hebben tegenwoordig de helpdesk aardig op de rit. Omgekeerd kan natuurlijk ook.

Ik ga het liefst af op de scores van de provider monitor van de Consumentenbond.

• Rixos
Super, ik had al zo'n vermoeden dat er niet veel verschil tussen zat afgaande op de scores van de consumentenbond. En inderdaad wat je zegt, op die vergelijkingssites is het vaak zo'n klein sample dat er vrij weinig zinnigs uit op te maken is.

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 12:46
Kijk eens op een sites zoals www.klacht.nl en www.klachtenkompas.nl. Daar staan iets meer posts op. Daarnaast kan je ook zien of een provider actief klachten oplost.

Kijk ook eens op www.gebruikers.eu. Voor de meeste Nederlandse ISP's hebben daar onafhankelijke sub-fora.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb een aantal jaar Telfort, ben er wel tevreden over. Heb nooit last van storingen en de digitale tv ook niet.
Er gaat wel zo'n 8 mbit van de download af als de tv aan staat maar dat is nog te doen.
Verder krijg je bijvoorbeeld HBO gratis als je een Telfort mobiel neemt, dat is ook weer voordeel.
Met Tele2 heb ik de laatste jaren geen ervaring meer, is het nog zo dat je niet je modem kan wisselen of voip kan instellen?
Misschien wel goed om hier nog even te kijken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Bij tele2 kan je inderdaad niet je eigen VoIP instellen, tenminste, niet op die brakke modems. Dat kan bij telfort trouwens ook niet op die experiabox. Maar bij telfort is het wel makkelijker om een eigen modem aan te sluiten op de lijn. En dan kun je wel heel veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

Speedmaster

Make my day...

HvanderT schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:34:
Bij tele2 kan je inderdaad niet je eigen VoIP instellen, tenminste, niet op die brakke modems. Dat kan bij telfort trouwens ook niet op die experiabox. Maar bij telfort is het wel makkelijker om een eigen modem aan te sluiten op de lijn. En dan kun je wel heel veel doen.
Hier ook Telfort en ik kan je verzekeren dat voipbuster hier zonder problemen draait als 2e VOIP aansluiting. Snelheid die Telfort afgeeft voor jouw adres zal zeker kloppend zijn en mogelijk nog iets hoger als Telfort aangeeft. Modem van Telfort is makkelijk in te stellen of aan te passen dit in tegenstelling tot Tele2. Tele2 geeft voip settings niet vrij en heeft ook niet de mogelijkheid om dit aan te passen. Technisch is het zelfs mogelijk om op de Telfort verbinding je eigen modem aan te sluiten in tegenstelling tot het brakke modem wat Tele2 levert.

Gevoelsmatig ben ik tevredener met Telfort dan ik in het verleden met Tele2 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:39
Hier ook een tevreden Telfort gebruiker. In 2 jaar geen merkbare storingen gehad.
Inclusief TV, alles werkt eigenlijk prima.
Modem is gewoon open, je kan daar dus ook je eigen voip provider gebruiken.
Hoe dat nu bij tele 2 zit weet ik niet, maar in het verleden zat daar een brak modem bij waarbij je zelf niets kon instellen, en zeker geen eigen voip provider kon gebruiken.

Ik zou voor Telfort gaan.

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:24
Sinds ruim een jaar tele 2 klant na jaren Telfort klant te zijn geweest. Gezwicht vh aanbod van Tele 2 eerste jaar 17 euro pm. TV, internet (50mb) en telefonie. Is me niets tegen gevallen. Spotgoedkoop en kwalitatief prima. Dienstverlening is een half jaar geleden nog uitgebreid met TV kijken via de app. Iets dat Telfort allang had overigens. Ik heb nu een strakke 45 MB dowloadsnelheid en ook na het aanbiedingsjaar fors goedkoper dan Telfort laat staan andere isp's. Je moet alleen niet zelf gaan bellen, dat is nl. duur bij Tele 2. Voor ons geen probleem, voor uitgaande telefonie gebruiken wij de 06 van mijn werkgever.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Bedankt voor alle extra info. Ik weet overigens niet wat een voip is en of het uberhaupt voor mij van toepassing is. Op wat voor downloadsnelheid moet je rekenen bij 40mbit trouwens? 2,5- 3mb per seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:39
Voice Over IP, alle soorten spraak over ip,
Waar wij op doelen is het gebruik van een voip provider waardoor je een gewone telefoon kan aansluiten op je modem.
Je hebt dan weer gewoon een vaste telefoon thuis, al dan niet met een eigen nummer.
Met 40 Mbit zou je +/- 4.5 MB/s moeten kunnen halen

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Ah oke bedankt voor de uitleg. Ik bel enkel mobiel dus heb dat niet nodig. +/- 4,5 MB/s klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 23:12
Ook ik zat te twijfelen tussen Tele2 en Telfort, waar het Telfort gaat worden aangezien die een Experiabox meeleveren en je bij Tele2 schijnbaar een poep modem krijgt zonder enige mogelijkheid om iets in te stellen.
Alleen zie ik nergens gratis aansluitkosten, waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Staat gewoon op de site waar internet wordt aangeboden (tijdelijk) gratis aansluitkosten.
Pagina: 1