Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met nieuwe USB hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorallereerst mijn excuses als dit in het verkeerde forum wordt gepost, ik post heel weinig en mij bleek dat dit het passende subforum is.

Een paar dagen geleden heb ik een nieuwe USB hub (2.0) aangeschaft ter aanvulling van een oudere PC. De betreffende hub moet aangesloten worden met een Molex (zo'n 4-pins AMP kabel) en een 9-pins moederbord kabel.

Al goed en wel, eenmaal aangesloten start ik de computer op om het apparaat te testen. Apparaat functioneert, na het afsluiten blijven de LED's van de USB hub en de Power led nog branden.

Ik heb al enkele dingen geprobeerd. In eerste instantie stoppen allebei de LED's met branden als ik OF de usb header er uit haal OF de stroom kabel van de hub.

Googlen is voor mij een beetje een trucendoos voor dit specifieke probleem. Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat de capacitoren op het moederbord defectief kunnen zijn. Verder kom ik niet veel informatie tegen die in de buurt komt van mijn probleem.

Ik heb gecontroleerd of de polariteit van de systeem paneel pinnetjes overeenkomt, dit is niet het probleem.
Ook weet ik zeker dat S1/S3 power saving mode niet ingeschakeld is.
Power on by X-Device is ook niet ingeschakeld.

Het moederbord in kwestie is deuh Asus P5K.
Hub: Linkie

De voeding is redelijk nieuw (Meer dan een jaartje oud) en ik weet zeker dat hier niks mee is. Wel heeft de voeding twee ATX 12v connectoren (8-pins, opsplitsbaar in 2 4-pin connectoren) - hier wordt ook maar één van gebruikt.

Heeft iemand hier ervaring en/of eventueel een oplossing mee/voor?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dus de hub werkt prima maar de leds blijven branden?

Veel moederborden blijven spanning geven op de usb poorten als de computer uitstaat. Je voeding heeft hiervoor een 5V stand-by lijn. Je kan dit soms uitschakelen in het bios of met een jumper op het moederbord. Of je kan een stekkerdoos met schakelaar gebruiken natuurlijk.

Het is in ieder geval geen teken dat er iets mis is :)