Beeldscherm aankoop advies - 24-27" (Browsen etc)

Pagina: 1
Acties:

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-02 20:53
Ik ben opzoek naar een beeldscherm die geschikt is voor alleen browsen en tekstverwerken. Er zal niet op worden gegamed.

Mijn huidige beeldscherm is een 16:10 24" Samsung Syncmaster 245B. Deze is nodig toe aan vervanging!

Het formaat waar ik naar opzoek ben is 24" t/m 27" 16:9 1080p

Ik heb in de pricewatch / bestbuy guide al gekeken voor beeldschermen, maar daar worden meer schermen aangeraden met een lage reactie tijd etc die geschikt zijn voor gamen.

Veelal zie je de Dell Ultrasharps naar voren komen. Na het lezen van wat reviews vallen de touch-toesten zeer tegen en reageren die matig/niet.

Mijn oog viel op een pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

Voor mijn zoekterm zijn veel resultaten en daarom staar ik mezelf een beetje blind op de specs.
( http://tweakers.net/categ...BpccSNdVmV_1pKRbqua7Lr-gU )
Eventueel een 27" beeldscherm zou ook mooi zijn.
Budget: Ongeveer €220 en er zit een beetje rek in.

Welke beeldschermen vallen onder deze categorie van alleen Internetten&Huis+Tuin dingen?

[ Voor 16% gewijzigd door jeroenk13 op 13-08-2015 19:00 ]

Verwijderd

Voor een beetje browsen en tekstverwerken maakt het echt niets uit. Voor een 27" zou ik wel een 1440p pakken. Als kleuren en kijkhoek belangrijk zijn IPS. En voor de rest maakt het niets uit, zoals ik al zei.

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Heb ook een dell ultrasharps, beeld is na mijn mening echt super. Dat van die knoppen dat klopt wel een beetje, vaak moet je 2x drukken om ergens in het menu te komen.

Maar goed ik neem dat voor lief, 1x goed ingesteld kom je daar toch nauwelijks. Ben erg tevreden met mijn dell ultrasharp 24inch variant met een 16:10 resolutie.

Scherp beeld, goede kleur weergave, uit de doos na mijn mening al met goede instellingen. En met games voor zover ik gemerkt heb geen ghosting wat ik op mijn oude dan wel weer had.

En over ilyama hoor/lees ik ook negatieve reacties, vaak snel of bij nieuwe monitor al dode pixels.
(lees hiervoor reviews ook op tweakers)

[ Voor 12% gewijzigd door Looney1984 op 14-08-2015 08:55 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10

br00ky

Moderator Harde Waren

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom is je huidige scherm aan vervanging toe? En wat zoek je in een nieuw scherm?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:53
jeroenk13 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:59:
Het formaat waar ik naar opzoek ben is 24" t/m 27" 16:9 1080p

Ik heb in de pricewatch / bestbuy guide al gekeken voor beeldschermen, maar daar worden meer schermen aangeraden met een lage reactie tijd etc die geschikt zijn voor gamen.

Veelal zie je de Dell Ultrasharps naar voren komen. Na het lezen van wat reviews vallen de touch-toesten zeer tegen en reageren die matig/niet.
Ik heb zelf de pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart. Deze heeft 1200*1920. Maar een geweldig beeld. Er staan 2 van deze jongens op mijn windows systeem. Die extra 120kixels werken heel fijn. En ik zou niets meer anders willen hiervoor.

Al hoewel.... Ik heb ook 2 pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart staan voor mijn MAC. Werkt ook super....

En het klopt van die toetsen, waar hoevaak je gebruik je die nu werkelijk?

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-02 20:53
Whoops ik zag het subforum "Beeldscherm" dus ik dacht: 'Dat zit wel goed' 8)7
Tsurany schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:58:
Waarom is je huidige scherm aan vervanging toe? En wat zoek je in een nieuw scherm?
Aangezien ik het huidige beeldscherm overneem en mijn vader opzoek is naar een nieuw vervangend scherm, voor alleen browsen etc.
Rolfie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:01:
[...]

Ik heb zelf de pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart. Deze heeft 1200*1920. Maar een geweldig beeld. Er staan 2 van deze jongens op mijn windows systeem. Die extra 120kixels werken heel fijn. En ik zou niets meer anders willen hiervoor.

Al hoewel.... Ik heb ook 2 pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart staan voor mijn MAC. Werkt ook super....

En het klopt van die toetsen, waar hoevaak je gebruik je die nu werkelijk?
Ik neem aan dat de Aan/uit knop ook touch is? Of reageert die wel goed?

[ Voor 6% gewijzigd door jeroenk13 op 14-08-2015 21:36 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:53
jeroenk13 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:21:
Ik neem aan dat de Aan/uit knop ook touch is? Of reageert die wel goed?
Is inderdaad ook touch. Maar werkt wel iets beter. Aangezien die gemakkelijk te raken is.

Maar de perfecte knop is het niet..... Maar het beeld maakt het wel goed.
Pagina: 1