Toon posts:

P3 / 4 of thunderbird voor videomontage ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
met het oog op videomaontage , welke processor komt hier het beste uit ?
ik heb al wat in sosoftsandra outputjes gekeken, maar ik zie daar niet zo bar veel in.
ervaringen ?

en wie heeft er ervaring met een miro kaart ? (DV500 bv.)
een topicje hierover heeft nog weinig reacties..

ik hoop dat hier wat videomania's rondlopen :)

thanx !

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-03 07:21

SG

SG surft naar info hardewaren

Video montage is eigenlijk grote data stream dus latency speeld geen rol maar voornamelijk bandbreedte die ook goed ondertsteunt wordt door 'n snelle CPU.

Denk toch dat de P4 hier de betere kaarten heeft

Maar ik ken wel de Flask benches maar weet niet hoe het zit met die DV500.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Ik zit met dezelfde vraag in mijn maag. Ik werk zelf heel veel met muziekprogramma's waaronder sofsynth's. Welke instructies op de proc. worden allemaal gebruikt als ik muziekprogramma's [softsynth's] gebruik? Dus mijn vraag is: Welke van de 2 processoren kan ik het beste voor muziek-bewerking gebruiken?

Ik denk persoonlijk dat je het niet kan vergelijken met video-bewerking, maar als we toch bezig zijn. :)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

voor videomontage moet je opslagplaats (je HD) een snelle constante datastream hebben, en dat is ook belangrijk.

maar ik kan het ook mis hebben :?

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 18:36

ddZ

Op maandag 18 juni 2001 22:29 schreef Randy het volgende:
voor videomontage moet je opslagplaats (je HD) een snelle constante datastream hebben, en dat is ook belangrijk.

maar ik kan het ook mis hebben :?
Daar heb je gelijk in. Een snelle processor en veel werkgeheugen is leuk, maar wat het meest belangrijk is, is de snelheid van je harde schijf :)

Verwijderd

Topicstarter
snelheid HDD is bekent (raid oplossing misschien)

maar die proc zit me een beetje dwarsig ;)
iemand nog goede ideeen wellicht ?

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:50 schreef L@P het volgende:
snelheid HDD is bekent (raid oplossing misschien)

maar die proc zit me een beetje dwarsig ;)
iemand nog goede ideeen wellicht ?
P4 1,7 ghz :)

Verwijderd

P4 idd, zeker als er straks voor sse2 etc. meer ondersteuning is. Bovendien is de bandbreedte veel groter.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Als je bijvoorbeeld Adobe Premiere gaat gebruiken dan zou ik zeker voor een Intel P3 of P4 gaan omdat Adobe de software geoptimaliseerd heeft voor SSE

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03 17:54

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Met een DV500 wordt er wel minder van je PC gevraagd omdat dit een real-time bewerkingskaart is toch? :?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

Topicstarter
pa heeft gisteren een digita;8 gekocht (sony tv-r330 ofzo) combo met dv500 ....

nu nog nieuwe pc, maar een intel proc is dus beter dan een amd, puur en aleen om die sse ondersteuning zeggen julie..
maar in de athlon 4 zit nu toch 3d-now professionel ofzo die ook sse ondersteund ??
(in tegenstelling tot de "gewone" 3dnow!)

thanx iig .. verdere opmerkingen blijven natuurlijk welkom.
Pagina: 1