IMAP email wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 313265

Topicstarter
Beste allemaal,

Een kennis van mij heeft email problemen. Ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

Situatie is als volgt.
Windows 7 pro, sp1
Laptop en pc, beide met thunderbird en IMAP instellingen van mijndomein.nl volgens hun protocollen.
Dus poort 993 voor inkomende (SSL/TLS) en 465 voor uitgaande (SSL/TLS). Authenticatie methode: normaal wachtwoord.
Dit werkte altijd vanaf het begin. Sinds deze week krijgen zij "aanmelden bij server mail.mijndomein.nl is mislukt. Drukte ze paar keer op annuleren dan kwam er wel weer berichten van de server langzaam binnen.

De situatie verergerd eigenlijk steeds. Nu haalt de laptop en pc helemaal geen email meer binnen. Ze gebruiken 3 emails accounts die (zelfde domein) in thunderbird staan, en het leek eigenlijk dat het steeds 1 email adres betrof. Maar nu allemaal eigenlijk.

Ik dacht gisteren het probeem beetje te hebben opgelost toen ik in de thunderbird instellingen voor de betreffende email accounts bij synchronisatie "berichten voor deze account op deze computer bewaren" had uitgevinkt. De laptop gaf geen meldingen meer, de pc nog wel.

Ook outlook geeft problemen;
Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via emailadres.. rapporteert fout (0x800CCC0E) kan geen mappen synchroniseren met de server..

Op Xubuntu hier thuis thunderbird opgestart en IMAP email toegevoegd.
Ik kreeg gisteren eigenlijk in de eerste instantie ook een foutmelding, maar de email werd wel opgehaald;
Login to server mail.mijndomein.nl failed gaf thunderbird aan.
Maar bij mij op Linux is het nu compleet weg en bij hun op de laptop en pc is het alleen maar erger geworden vandaag. (vandaag helemaal geen error op Xubuntu pc)

Daarbij komt nog iets heel vreemds. Ik heb webmail voor de tussentijd geadviseerd, ook van mijndomein, en dat werkte bij hun gisteren nog wel, maar vandaag niet meer. Inloggen op http://mail.mijndomein.nl/ geeft melding: login failed. (IE en CHROME) Terwijl hier op Xubuntu (firefox) gewoon de gebruikersnaam en wachtwoord word geaccepteerd en alles prima werkt. Natuurlijk vele male geprobeerd omdat ik het eigenlijk niet geloofde dat het gebeurde. *Intussen uur verder en nu lukt inloggen wel via webmail bij hun op de pc.

Natuurlijk contact gehad met mijndomein en ze vinden geen storingen aan de mijndomein kant.

Nu begin ik langzamerhand te denken aan iets van een virus of malware.. Ik zou niet weten of dat een virus deze situatie kan creeeren maar wieweet.
Op de pc staat norman security suite 11 en is up-to-date. Ik doe op moment van schrijven een full-scan.
Op de laptop staat antivir en is ook up-to-date.

Is er iemand die me kan helpen dit gekke probleem op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 313265 op 13-08-2015 18:33 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-05 20:15
Scan ook eens op malware! met adwcleaner en malwarebytes en eventeueel hitmanpro nog

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Misschien de PC eens scannen op malware met een opstartbare USB stick, bijvoorbeeld met Windows Defender Offline

http://windows.microsoft....-windows-defender-offline

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Bestanden te groot, of een te groot .pst bestand waardoor alles vast loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Met deze informatie is het eigenlijk nog steeds gokken. Je zal toegang tot de PC daar moeten hebben, de netwerk en proxy instellingen nalopen, desnoods even met telnet lokaal een login doen (kan je ook meteen de mailserver header controleren) op de IMAP server (is gewoon plaintext protocol), als dat ook niet werkt dit het probleem verder op in het netwerk. Als het dan wel werkt zit het probleem ergens anders.

Het feit dat ze een of andere 'suite' qua beveiligingssoftware gebruiken zegt niks. Ten eerste niet om dat malware zo snel ververst dat alles er prima langs kan, en ten tweede niet om dat zo'n pakket meestal eerder zelf problemen veroorzaakt dan dat het daadwerkelijk je computer 'beveiligt'. Controleer voor de grap eens de ingebouwde mail proxy die standaard in dat soort suites zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-05 12:19
Het kan ook zijn dat er een setting in de virusscan dwars zit. Wel eens gezien dat een update er ineens voor zorgt dat er een vinkje ander staat en bepaalde poorten geblokkeerd worden. Zelf wel eens gehad met Avast in combinatie met mail van hetnet uit mijn hoofd. Al lijkt mij dat niet meteen voor de hand liggend gezien de 2 systemen. Staan ze niet zelf op een blacklist of iets bij de provider?

Desktop | Server | Laptop

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:51
Thunderbird doet soms weleens raar met schijfruimte. En IIRC kan Thunderbird slechts 2GB in een map houden.
En met IMAP moet je uitkijken dat je in Thunderbird een optie hebt om toch een kopie lokaal op te slaan. Kortom: check hoeveel ruimte Thunderbird gebruikt.

IMAP instellingen gokken is altijd lachen. Ik kan later vanavond wel even de correcte IMAP gegevens van mijndomein erbij pakken? Want meestal zijn de gegevens van de webhoster incompleet of verouderd.

edit:

IMAP niet lokaal opslaan: instellingen -> Synchronisatie & Schijfruimte -> vinkje weghalen voor “Berichten voor deze account op deze computer bewaren”

Error: er is niet genoeg schijfruimte om nieuwe berichten te downloaden
Oplossing: er staan teveel emails in de inbox, moet eigenlijk opgeschoond/verplaatst worden, en daarna gecomprimeerd (rechter muisklik op inbox)

Mijn Domein instellingen:
IMAP: mail.mijndomein.nl (poort 143)
POP3: mail.mijndomein.nl
SMTP: mail.mijndomein.nl (poort 587, SMTP verificatie: aan, TLS)

[ Voor 37% gewijzigd door oheng op 21-08-2015 00:49 ]

Pagina: 1