Toon posts:

Simpele upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Goede upgrade voor mijn pc, huidige setup draait slecht games

Wat is je budget?
€100 - €200

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming en 3D-tekenprogramma's (SolidWorks en Inventor)

Huidige setup is:
Fujitsu Celsius W280
Ati FirePro V3700 (FireGL)
Intel Core i7 CPU 860 (@2.80GHz)
4GB RAM
256GB SSD
meer info weet ik niet.

Zoals gezegd, meer gaming power is gewenst. Nu moet bijvoorbeeld Skyrim op low quality met 1280x720 pixels. Ziet er echt waardeloos uit, PS3 draait het nog beter.
RAM upgrade was ik sowieso al van plan.

Suggesties worden zeer gewaardeerd.

Verwijderd

Even een paar vraagjes.
Valt de RAM-upgrade binnen of buiten je budget?

Van wat ik heb kunnen vinden kan de voeding 204W leveren op de 12v lijn en heeft geen PCIe stekker. Daar kan geen kaart op waar je fatsoenlijk games mee kan spelen. Mijn advies is dan ook de voeding te vervangen voor bijv. een Antec VPF450 en in V&A voor een Radeon HD7950 of HD7970 videokaart te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
RAM upgrade is buiten het budget.
Voeding en grafische kaart zou dus de oplossing moeten zijn?
budget is rekbaar trouwens

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De cpu is ook niet echt sterk.

Met zoiets als je nu hebt kan je ook langzaamaan gaan denken over een nieuw platform.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Reepje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:26:
De cpu is ook niet echt sterk.

Met zoiets als je nu hebt kan je ook langzaamaan gaan denken over een nieuw platform.
Wat?

het is een oudje, maar zeker geen reden om up te graden als alleen wat meer fps is gewenst. De Ati FirePro V3700 is een oudje en ook nog een een budget kaart. Ik zou vooral gaan kijken naar een mooie tweedehands gpu in je pricerange uit de vraag en aanbod

• Reepje
  • Niet online
Het is een oude en langzame cpu.
Om het wat inzichtelijk te maken, vergelijk ik het met de i5 2500k, omdat ik die zelf heb. Deze processor is erg goed (voor zijn leeftijd) maar moet bij sommige games nu toch beter wat oc worden.

Welnu, deze oude i5 is een heel stuk sneller dan de i7-860. Single tread is zelfs pakweg 40% sneller.

Maar, hoe het precies bij bepaalde games gaat uitpakken dat is inderdaad wel de vraag. Maar in zijn algemeenheid heeft deze i7 zijn tijd wel gehad.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Reepje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

Het is een oude en langzame cpu.
Om het wat inzichtelijk te maken, vergelijk ik het met de i5 2500k, omdat ik die zelf heb. Deze processor is erg goed (voor zijn leeftijd) maar moet bij sommige games nu toch beter wat oc worden.

Welnu, deze oude i5 is een heel stuk sneller dan de i7-860. Single tread is zelfs pakweg 40% sneller.

Maar, hoe het precies bij bepaalde games gaat uitpakken dat is inderdaad wel de vraag. Maar in zijn algemeenheid heeft deze i7 zijn tijd wel gehad.
sorry maar een i7-860 gaat niet de bottlenek zijn bij skyrim op 720p, dat is het het probleem dat hij opgelost wil hebben. Dan kan jij er leuk overheen gaan met je moet 600 ipv 200 uitgeven maar dat was zn vraag niet. Het is verder wel deels waar wat je zegt, maar dat is het probleem niet

• Reepje
  • Niet online
ok als het alleen om het spelletje skyrim gaat op 720p dan heb ik niets gezegd.

edit,
maar dan heb ik wel een tip, koop bijv deze V&A aangeboden: *Aanbieding* Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE. 45 euro.
Met deze kaart kan je skyrim spelen met zeker 100 FPS op 720p (icm een i5-2500k oc @4 ghz.)

:X

[ Voor 67% gewijzigd door Reepje op 13-08-2015 22:08 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20
Om aan de ts en andere even aan te geven wat het verschil is tussen deze kaarten:
Ati FirePro V3700: 3.2 GPixel/s 3.2 GTextures/s) 256 MB VRAM 15.2 GB/s geheugenbandbreedte
Ati Radeon 5770: 13.6 GPixel/s 34.0 GTextures/s) 1024 MB VRAM 76.8 GB/s geheugenbandbreedte

Hier zie ik dus 4-10 maal meer performance wat gpu betreft.

Daarmee voldoet de pc aan de recommended specificaties voor Skyrim:

Zie: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:System_Requirements
Officially Recognized Specifications

The following represents what Bethesda's officially released specifications for Skyrim are, according to BethBlog. It is also important to note that even if a system meets these, it may still have very low performance. According to Pete Hines on Twitter: "The Min specs get you playing. The recommended specs let you play on High, not on Ultra. You'll want [a] beefier rig for that."
Ik zie trouwens wel dat de kaart 1 Pci-E 6 pins kabel nodig heeft.

http://www.sapphiretech.c...BE6&tag=download&lang=eng

[ Voor 57% gewijzigd door White Feather op 13-08-2015 23:40 . Reden: Requirements toegevoegd ]

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02 10:44
Ik heb zelf een I7 860. Met een upgrade van de videokaart valt daar nog zeer fatsoenlijk op te gamen.

In het forum van Anandtech heeft een gebruiker een zeer uitgebreide benchmark gedraaid om o.a. een I5 2500K en een I7 860 in combinatie met een GTX 970 te vergelijken: http://forums.anandtech.c...ae532f37&t=2428699&page=2

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
White Feather schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:31:
Om aan de ts en andere even aan te geven wat het verschil is tussen deze kaarten:
Ati FirePro V3700: 3.2 GPixel/s 3.2 GTextures/s) 256 MB VRAM 15.2 GB/s geheugenbandbreedte
Ati Radeon 5770: 13.6 GPixel/s 34.0 GTextures/s) 1024 MB VRAM 76.8 GB/s geheugenbandbreedte
Offtopic: Leuk. Maar wat zeggen die cijfertjes dan over ingame performances?

Cijfertjes naast elkaar leggen is leuk. Maar zegt niets over ingame performance. Zover ik weet zijn die firepro dingen gemaakt om te renderen en niet zo goed in gamen.

Denk dat een gewonen gpu beter is voor zijn doeleinden(tenzij hij geld heeft voor een titan-x).

En flaat bottleneck heeft niets met de game die je speelt te maken. Een core2duo aan een titan x hangen om er diablo 2 mee te spelen. Zal prima gaan. Maar je zal nooit alles uit je gpu kunnen halen met een langzame cpu. Kan je cpu skyrim op 720 aan. Ja. Maar dat betekent niet dat er geen bottleneck is.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

Cijfertjes naast elkaar leggen is leuk. Maar zegt niets over ingame performance. Zover ik weet zijn die firepro dingen gemaakt om te renderen en niet zo goed in gamen.

Denk dat een gewonen gpu beter is voor zijn doeleinden(tenzij hij geld heeft voor een titan-x).

En flaat bottleneck heeft niets met de game die je speelt te maken. Een core2duo aan een titan x hangen om er diablo 2 mee te spelen. Zal prima gaan. Maar je zal nooit alles uit je gpu kunnen halen met een langzame cpu. Kan je cpu skyrim op 720 aan. Ja. Maar dat betekent niet dat er geen bottleneck is.
De Firepro is al aanwezig. En er wordt aangeraden om die te vervangen door een Radeon. ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• loki504
kendo schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:43:
[...]

De Firepro is al aanwezig. En er wordt aangeraden om die te vervangen door een Radeon. ;)
weet ik. daarom heeft hij ook weinig fps. :)

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-02 19:31
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:58:
Bedankt voor je reactie.
RAM upgrade is buiten het budget.
Voeding en grafische kaart zou dus de oplossing moeten zijn?
budget is rekbaar trouwens
klopt

let wel op dat de kaart die je gaat kopen in je kast past. Met name de lengte van moderne videokaarten is soms te lang voor oude behuizingen.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Even een gek idee dan; FirePro behouden voor renderen en een tweede kaart er naast zetten? of is dat onrealistisch? (heb niet zoveel verstand van pc's)
Skyrim was maar een voorbeeld om het probleem te verduidelijken, is niet zo dat het daar om gaat

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:23

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Even een gek idee dan; FirePro behouden voor renderen en een tweede kaart er naast zetten? of is dat onrealistisch? (heb niet zoveel verstand van pc's)
Skyrim was maar een voorbeeld om het probleem te verduidelijken, is niet zo dat het daar om gaat
Dat werkt niet.

• White Feather
[...]

Hij gaat juist van een Fire Pro naar een normale Radeon.
Uit de cijfertjes blijkt dat de ruwe performance van de kaart 4 tot 10x hoger is. Die richting gaat het dus uit in de praktijk als er verder geen bottlenecks zijn (in de praktijk heb je die dus wel, tenzij je in hogere resolties en meer eye-candy gaat spelen). Een enorme verbetering dus.

Vind jij maar eens een benchmark tussen een 5770 en een FirePro V3700 (wat trouwens een broertje van de Radeon 3470 is.
Met zo'n grafische kaart (V3700) is zelfs een Pentium 4 niet gauw een bottleneck.

• loki504
Ik weet dat hij van een firepro naar een Radeon gaat. En tuurlijk is het lastig een benchmark te vinden. Maar de cache en mhz van een i7 860 naast een i7 3770 bv leggen en dan zeggen dat hij x keer sneller of langzamer werkt gewoon niet. Verwacht toch echt niet dat radeon 4 tot 10 keer meer fps haalt in games.

En vermoed ook niet dat de i7 860 snel een echte bottleneck zal worden. Zelfs als je hem vol open gooit. En had mogelijk iets te snel de reactie van flaat beoordeeld. Excuses daar voor.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit gevonden:
Cooler master g450m:
http://www.computerstore....ml#product_specifications
MSI Radeon R7 250:
http://www.computerstore....adeon-r7-250-2gd3-oc.html
CORSAIR VENGEANCE 4 GB DIMM DDR3-2000 CL 10:
http://www.computerstore....dimm-ddr3-2000-cl-10.html
samen 226 euro

Verwijderd

Topicstarter
Gaat dit passen? zijn dit goede opties of zijn er betere alternatieven?

• Baloes
  • Laatst online: 13:26
Ff wat vraagjes. Volgens mij nergens naar voren gekomen tot nu toe : Wat voor een scherm heb je en welke games zou je dan willen spelen met redelijke instellingen?

Heeft je kast ventilatoren voor de airflow? bv. 1 voor 1 achter? of 1 van beide

En dit is jouw kast (en voeding)? :

http://extreme.pcgameshar...unner_20140509_171040.png
http://extreme.pcgameshar...unner_20140509_171128.png

[ Voor 37% gewijzigd door Baloes op 14-08-2015 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:57:
Ff wat vraagjes. Volgens mij nergens naar voren gekomen tot nu toe : Wat voor een scherm heb je en welke games zou je dan willen spelen met redelijke instellingen?

Heeft je kast ventilatoren voor de airflow? bv. 1 voor 1 achter? of 1 van beide

En dit is jouw kast (en voeding)? :

http://extreme.pcgameshar...unner_20140509_171040.png
http://extreme.pcgameshar...unner_20140509_171128.png
Het is een Fujitsu celsius W280:
http://www.pchouse.ro/med..._p5730_interior_4_1_2.jpg
De harde schijven zitten op een "deurtje" aan de zijkant, tegenover het moederbord. zie link

Qua games zou ik graag even vooruit willen kunnen, al hoeft dit van mij niet zozeer heel extreem goed te lopen;
Fallout 4
COD advanced warfare en black ops 3
etc.

Ik heb nu een 24 inch LG Flatron, maar ga uitbreiden naar een tweede 24 inch (of groter) voor werk en studie. Games gaan natuurlijk maar op 1 scherm draaien.

Airflow ventilator zit voorin
Er zit een 300W voeding in

• timmyboy55
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-12-2025
Als je een upgrade doet.. en je zegt dat je je PC gebruikt voor werk en studie.. Is het dan misschien niet een goed idee om je budget iets te vergroten?
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik denk altijd bij mijzelf van: dan maar wat meer geld als ik er langer en meer plezier van heb, dan verdiend het zichzelf toch wel weer terug!
Voor max 200 euro denk ik dat het lastig upgraden is vanuit zo'n verouderd platform :(

• Baloes
De foto die je geplaatst hebt lijkt me van een fujitsu siemens esprimo p5730... aan het einde van die lange link naar het plaatje staat dat tenminste :)

Maak anders even een foto van de binnenkant van je pc.. Dan weten we meteen hoe ie er uit ziet van binnen..

Ik vermoed wel dat het in ieder geval gaat om een micro-BTX moederbord. Dat heeft namelijk zowel de esprimo als de Celcius :

http://www.hardwareanalysis.com/content/image/11353/

wat dus weer andere uitdagingen met zich meebrengt.

[ Voor 57% gewijzigd door Baloes op 15-08-2015 00:56 ]

• White Feather
loki504 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:05:
Maar de cache en mhz van een i7 860 naast een i7 3770 bv leggen en dan zeggen dat hij x keer sneller of langzamer werkt gewoon niet. Verwacht toch echt niet dat radeon 4 tot 10 keer meer fps haalt in games.
Je kunt bij een vergelijking tussen een i7 860 en een 3770 prima zeggen dat een 3770 (de Mhz van een 3770 gedeeld door Mhz 860) minimaal zoveel x sneller is als een 860 (Turbo-boost even buiten beschouwing gelaten). Een 3770 heeft immers dezelfde basis, maar is per Mhz nog efficiënter.

Cache kan invloed hebben maar hoeveel dat is, is niet te zeggen (bijzonder programma-afhankelijk) en kun je dus ook niet in een vergelijking meenemen (bovendien is het effect van en 2x cache vaak veel minder dan een zelfde verhoging in Mhz, dus niet zinvol in een vergelijking).
Het is daarom geen snelheidsindicator, maar Mhz is dat wel. Net als aantal cores, al moeten daarvoor natuurlijk wel alle cores optimaal aan de slag om daar een goede uitspaak over te kunnen doen.

Bovenstaande gaat natuurlijk ook alleen op als er geen andere bottlenecks opduiken, zoals o.a. cache, ram, chipset en harddisk.

Bij mijn vergelijking is ieder punt van de vergelijking minimaal 4x sneller/meer, je kunt dus wel degelijk zeggen dat de 5770 4x sneller is. Alleen als je andere bottlenecks bioten de kaart gaat krijgen gaat dat niet meer op. Als je op de 4350 50 frames in een spel uit 1980 krijgt, wil dat niet zeggen dat je nu dus minimaal 200 frames haalt, want dat trekt je processor misschien wel niet.

http://www.anandtech.com/show/2630/5

Via de onderstaande benchmarks kun je ook via een Radeon 3650 naar een 4870 (ongeveer gelijk aan 5770).
http://www.anandtech.com/show/2630/5 (van 4350 naar 3650)
http://www.anandtech.com/show/2616/10 (van 3650 naar 4670/4870)

Van 4350 naar 3650: 3 benchmarks: +28% Crysis, +43% Quake Wars en + 68% Oblivion
Van 3650 naar 4870: +200% Crysis, +171% Quake Wars (dat is met een 4670!!) en + 235% Oblivion (1280x1024 Ultra High)

Totaal:

Crysis: 1,28*3=3.84x (en daar zit ook nog een cpu bottleneck. In de laatste benchmark scoort een 3870 bijna gelijk aan een 4870)
Quake Wars: 1,43*2,71=3.87x met een 4670!
Oblivion: 1,68*3,35=5.62x
[/quote]

• loki504
Als ik naar crysis medium kijk gaat hij van 20 naar 60. Sorry maar dat is verre van 4 tot 10 keer. En dat is wat ik wou zeggen met cijfertjes. Die staan niet gelijk aan in-game fps. En die indruk maakte je wel.

En ja een i7 3770 gaat efficienter om met zijn mhz. Maar wat dat naar gamevertaalt kan je niet halen uit een paar mhz verschil. Dat is ook de reden dat cpu/gpuboss hier een nogo. Echte benchmarks van de zelfde site is goed. En daar heeft de TS wat aan. Maar zeggen kijken hij is 4 tot 10 keer zo snel. Is niet slim in mijn ogen.

Verwijderd

Topicstarter
timmyboy55 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:55:
Als je een upgrade doet.. en je zegt dat je je PC gebruikt voor werk en studie.. Is het dan misschien niet een goed idee om je budget iets te vergroten?
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik denk altijd bij mijzelf van: dan maar wat meer geld als ik er langer en meer plezier van heb, dan verdiend het zichzelf toch wel weer terug!
Voor max 200 euro denk ik dat het lastig upgraden is vanuit zo'n verouderd platform :(
Voor mijn studie heb ik niet zoveel power nodig, hiervoor gebruik ik eigenlijk alleen word, Excel en vergelijkbare software.
Voor mijn werk gebruik ik Solidworks, dit draait prima.
Mijn budget zal uit gaan naar het kopen van een laptop, ik denk dat ik zal wachten op de surface pro 4.

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:49:
De foto die je geplaatst hebt lijkt me van een fujitsu siemens esprimo p5730... aan het einde van die lange link naar het plaatje staat dat tenminste :)

Maak anders even een foto van de binnenkant van je pc.. Dan weten we meteen hoe ie er uit ziet van binnen..

Ik vermoed wel dat het in ieder geval gaat om een micro-BTX moederbord. Dat heeft namelijk zowel de esprimo als de Celcius :

http://www.hardwareanalysis.com/content/image/11353/

wat dus weer andere uitdagingen met zich meebrengt.
Hij ziet er precies hetzelfde uit als op de foto, maar met wat andere hardware. Zal rond 13:00 even wat posten

• Baloes
Das niet veel ruimte :)

In het slot van je huidige kaart zou dan een compacte videokaart moeten komen. En dan 1 die niet veel warmte genereert en zuinig is om je voeding te ontzien

Je huidige kaartje is 11 cm hoog en 16.8 lang..

Dus we moeten op zoek naar een krachtiger kaartje met vergelijkbare dimensies :)

Dus dan moet je gaan denken aan kaartjes als :

V&A aangeboden: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G ITX

Grappig dingetje, niet superstil maar wel krachtig : http://nl.hardware.info/r...-benchmarks-battlefield-4

of

pricewatch: Asus GTX960-MOC-2GD5 (Nog wat krachtiger dan de 270x maar wel boven budget. Wel zuinig en weinig warmte genererend)

Denk dat het 270x kaartje wat dat betreft erg interessant is qua prijs/prestatie.. hopen dat ie um nog in het bezit heeft..

Wel even alles goed uitmeten. De beide kaartjes zijn 17 cm lang en 12 hoog

Deze idem : pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1)

Stuk minder krachtig dan de 270x. Wel zuinig en heeft geen PCI-E stekker nodig..

Alle hierboven genoemde kaarten zijn natuurlijk een forse upgrade en maken het gamen een stuk aangenamer :)

[ Voor 69% gewijzigd door Baloes op 15-08-2015 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:37:
Das niet veel ruimte :)

In het slot van je huidige kaart zou dan een compacte videokaart moeten komen. En dan 1 die niet veel warmte genereert en zuinig is om je voeding te ontzien

Je huidige kaartje is 11 cm hoog en 16.8 lang..

Dus we moeten op zoek naar een krachtiger kaartje met vergelijkbare dimensies :)

Dus dan moet je gaan denken aan kaartjes als :

V&A aangeboden: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G ITX

Grappig dingetje, niet superstil maar wel krachtig : http://nl.hardware.info/r...-benchmarks-battlefield-4

of

pricewatch: Asus GTX960-MOC-2GD5 (Nog wat krachtiger dan de 270x maar wel boven budget. Wel zuinig en weinig warmte genererend)

Denk dat het 270x kaartje wat dat betreft erg interessant is qua prijs/prestatie.. hopen dat ie um nog in het bezit heeft..

Wel even alles goed uitmeten. De beide kaartjes zijn 17 cm lang en 12 hoog

Deze idem : pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1)

Stuk minder krachtig dan de 270x. Wel zuinig en heeft geen PCI-E stekker nodig..

Alle hierboven genoemde kaarten zijn natuurlijk een forse upgrade en maken het gamen een stuk aangenamer :)
Bedankt _/-\o_
Asus GTX960-MOC-2GD5 <--- heeft deze een PCI-E stekker nodig? Dan heb ik ook een voeding nodig.

Welke van de zal er voor zorgen dat de videokaart geen bottleneck meer is? Er werd al gezegd dat de processor ook niet al te snel is. Heeft het dan wel zin om er een supergoede videokaart in te zetten als de prestaties toch niet beter worden aangezien de processor de bottleneck is?

Wat anders;
Heeft het wel zin om deze PC te upgraden als ik toch in Oktober of November een surface pro 4 koop? Als die games beter zal draaien zal de PC wat overbodig zijn...

• Baloes
De 750ti heeft geen stekker nodig btw.. En daar kun je toch al een leuk spelletje op spelen..

Maar dat gezegd hebbende zou ik wanneer je er een videokaartje aan gaat koppelen zowiezo een nieuw voedingkie kopen..
Ook gezien de leeftijd van dat dingetje. Voor 4 10tjes heb je een modernere met de juiste aansluitingen.

De pricewatch: be quiet! System Power 7 400W is dan prima.
Heeft 2 PCI-E aansluitingen.

Uh als je enigzins andere spelltjes dan Lol en minecraft wil spelen dan is een upgrade idd zinvol.. Een surface pro 4 is niet geschikt om op te gamen..

Wat wil je met die surface pro eigenlijk doen dan? Want vaak kun je voor de prijs van die surface pro een gamebakje in elkaar zetten en hou je nog geld over voor een prima laptop.. Bij wijze van spreken :)

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:48:
De 750ti heeft geen stekker nodig btw.. En daar kun je toch al een leuk spelletje op spelen..

Maar dat gezegd hebbende zou ik wanneer je er een videokaartje aan gaat koppelen zowiezo een nieuw voedingkie kopen..
Ook gezien de leeftijd van dat dingetje. Voor 4 10tjes heb je een modernere met de juiste aansluitingen.

De pricewatch: be quiet! System Power 7 400W is dan prima.
Heeft 2 PCI-E aansluitingen.

Uh als je enigzins andere spelltjes dan Lol en minecraft wil spelen dan is een upgrade idd zinvol.. Een surface pro 4 is niet geschikt om op te gamen..

Wat wil je met die surface pro eigenlijk doen dan? Want vaak kun je voor de prijs van die surface pro een gamebakje in elkaar zetten en hou je nog geld over voor een prima laptop.. Bij wijze van spreken :)
Thanks, zal even kijken.

Surface pro wil ik gaan gebruiken voor mijn studie; aantekeningen digitaal maken. Gezien de hoeveelheid van de aantekeningen heb ik vaak problemen met het weer kunnen vinden van aantekeningen terwijl ik wel zeker weet dat ik deze heb gemaakt. Digitaliseren met ink->tekst maakt dit dan een stuk makkelijker.
Surface Pro op een dock zetten met een tweede scherm zou dan moeten werken als pc vervanger. Al moet ik nog maar zien of de nieuwe versie daar een voorsprong in maakt ten opzichte van de SP3. Die kan het totaal niet aan.
Mocht de SP4 tegen vallen, zal ik voor een normale laptop gaan in combinatie met een Samsung Note pro of vergelijkbare windows tablet met stylus. Ben er dus nog niet uit wat het gaat worden. Ben ook wel tevreden met de Macbook Pro die ik nu heb.
Wel wil ik deze PC voor een beperkt bedrag even upgraden zodat het (weinig) gamen wat ik doe, niet geheel waardeloos is zoals nu.

• White Feather
loki504 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:20:
Als ik naar crysis medium kijk gaat hij van 20 naar 60. Sorry maar dat is verre van 4 tot 10 keer. En dat is wat ik wou zeggen met cijfertjes. Die staan niet gelijk aan in-game fps. En die indruk maakte je wel.
Beetje jammer dat je nu net de ene benchmark pakt waarvan ik al zeg dat het CPU-gelimiteerd is. Zelfs omdat ik er ook al bij had vermeld dat er elders geen bottlenecks moeten zijn en daar een voorbeeld van geef. Het was sowieso meer om aan te geven dat de huidige kaart k*t was tegenover een 5770 (wat ook maar een medium-kaart was zo'n 5 jaar geleden.
En ja een i7 3770 gaat efficienter om met zijn mhz. Maar wat dat naar gamevertaalt kan je niet halen uit een paar mhz verschil. Dat is ook de reden dat cpu/gpuboss hier een nogo. Echte benchmarks van de zelfde site is goed. En daar heeft de TS wat aan. Maar zeggen kijken hij is 4 tot 10 keer zo snel. Is niet slim in mijn ogen.
Ik had al aangegeven dat benchmark tussen deze kaarten bijzonder lastig te vinden zijn. Anders kom je met een syntetische 3D Mark aan.

Je hoeft mij niet uit te leggen dat je de snelheid van een CPU niet kan vertalen naar een verbetering in games, want dat heb ik nooit gezegd. Jij begon zelf met de scheve vergelijking CPU versus GPU.

• loki504
White Feather schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:18:
[...]

Beetje jammer dat je nu net de ene benchmark pakt waarvan ik al zeg dat het CPU-gelimiteerd is. Zelfs omdat ik er ook al bij had vermeld dat er elders geen bottlenecks moeten zijn en daar een voorbeeld van geef. Het was sowieso meer om aan te geven dat de huidige kaart k*t was tegenover een 5770 (wat ook maar een medium-kaart was zo'n 5 jaar geleden.

[...]

Ik had al aangegeven dat benchmark tussen deze kaarten bijzonder lastig te vinden zijn. Anders kom je met een syntetische 3D Mark aan.

Je hoeft mij niet uit te leggen dat je de snelheid van een CPU niet kan vertalen naar een verbetering in games, want dat heb ik nooit gezegd. Jij begon zelf met de scheve vergelijking CPU versus GPU.
en ook met gpu kan je een paar cijfers niet met elkaar vergelijken. maar prima als jij dat wel vind.

Verwijderd

Topicstarter
GeForce GTX 750 Ti aangeschaft in combinatie met nieuwe voeding en RAM upgrade.
Super!
Pagina: 1